måndag 13 februari 2023

Glad måndag

Kolla kvinnan med det mönstrade sommarbyxorna! Hon var i sjuttioårsåldern, rejält påpälsad, hade ordentliga kängor och broddar på sig. Bra där! Undrar om hon inte hade några vinterbyxor, för då hade hon sluppit frysa om benen;-) Bilden är tagen igår hos Starfish & Coffee.

Kabelspaghetti på marken - love it:-)

Kan inte se mig mätt på vinterns vackra solnedgångar.

Den här måndagen kan jag verkligen inte klaga på. 5,5 grader och strålande sol. Bara att tacka och ta emot.

Tandläkarbesök
Det årliga tandläkarbesöket gick riktigt bra det med – noll hål. Undersökningen gick på ”blygsamma” 1 285 kronor, men då ingick min special tandkräm Opalescence för 150 kronor också. Som jag brukar säga – det drabbar ju ingen fattig;-) Men jag hade kunnat ha roligare för pengarna…

Snabb sväng
En snabb sväng hos min lokala Åhléns resulterade inte i några inköp, men väl i en skojig bild till morgondagens inlägg till Alla Hjärtans dag:-) Ytterligare en sak att bli glad för.
 

Roliga bilder
Å ingenting gör mig mera glad än ”fotofynd”. Ni vet motiv som bara dyker upp och ber om att få vara med på bloggen:-) Bjuder på tre bilder ovan. Enjoy!
 

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det är en skön känsla att lämna tandläkaren med noll hål. Nästan lika skönt som att lämna bilprovningen med blankt papper=)
Hmm de där byxorna såg lite väl tunna ut.
Håller med dig - det har varit flera fina solnedgångar senaste tiden.
Ha en bra kväll =)

KajsaLisa sa...

Hon måste ju frusit om smalbenen, men i allafall ett vårtecken :)Jag trodde först det var ett sisalsnöre men sen såg jag usbkontakten.

nalta norrland sa...

Jag har ofta funderat på varför folk är klädda som Nordpolen-farare 😜 upptill och sen ha korta sockor som lämnar fotleden naken 🤔
Häromkring är det vanligtvis ungdom” som går klädd på detta viset 😎
Kabelsnurr 🤩

Jag måste ju vara påpeka att jag tackade nej till att bli hundvakt på obestämd tid innan jag bloggade om detta så jag lyssnade inte på nån annan än mig själv 😅 då jag mått så dåligt längre tag räcker det med de två jag har och att ta hem en flickhund till två pojkhundar även om en är kastrerad känns jäkligt onödigt.
Det jag ångrar 😜 är att jag inte frågade varför..
Jag antar ju att det finns en anledning till att man skriver en kommentar på Instagram och ber om hundvakt.
Känns lite akut 🤔
🤗

femfemman sa...

Gott att gå tandläkarbesöket avklarat. Även om det inte drabbar någon fattig, så tycker jag att tandvård är för dyrt.Borde jämställas med sjukvård. Detsamma gäller f.ö. besök hos kiropraktor/naprapat. Är ju också sjukvård...I samma utsträckning som en fysioterapeut.... Konstig det där... men skulle väl bli för dyrt. Tur att vi får lite "oförtjänt" elstöd inom kort.

Ditte sa...

Gillar verkligen dina bilder. Och visst ser det lite väl svalt ut med bara anklar trots att det var sol och plusgrader Kabelspagettin är som ett konstverk och du fick även till den här bilden bra.
Instämmer helt i att det både i kväll och andra kvällar nu varit vackra solnedgångar. Bara att njuta.
Och idag i stan även lite vårkänsla. Kanske hos dig också.
Visst är det roligt med fotofynd. Det här fixade du bra.

Klimakteriehäxan sa...

Hoppsan, Valentin i morgon, det hade jag förträngt märker jag.
Tycker måndagen inte var särskilt tråkig, värre har jag sannerligen varit med om ...

Susjos sa...

Ja, damen måste ha varit kall om benen...fast rejält på fötterna, det var ju bra!
Underbar solnedgång hemma hos dig! Å grattis till noll hål hos tandläkaren!
En glad måndag, verkligen!
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Skrev ner märket på din tandkräm, ska se om den finns här också. Men då måste man först bleka tänderna innan man använder den?
Kabelspagettin är som rena konstverket, modernt konstverk.
Glad måndag BP! Snart slut förstås men likväl....

Hannas krypin sa...

Fryser om benen när jag ser hennes outfit. Jag som knappt går ut utan mössa fast det är några plusgrader....

Anni sa...

Jag känner flera som inte blir kalla om smalbenen - själv är jag precis tvärtom! Kan inte sova om jag är kall om benen och lider i bilen när det drar av ventilationen. Måste ha filt med mig och linda in benen! (De Toyotor vi haft har varit värst vad gäller ventilation).

Din tandläkare är dyrare än min, men viktigast är så klart att de kan sitt jobb. Men jag måste kolla vad det är för svindyr tandkräm du använder - den kanske kan användas att bleka kakelfogar med också? :-)

Svar; jodå, du visste om min hörapparat, men jag förstår om du glömt det :-) Redan på Valborg 2018 kommenterade du den när den var helt ny.

Och det är en drake på tebaljan!

Glad alla hjärtans dag på dig i solen!

Guldkryckan sa...

1285 kr väl spenderade antar jag, ska nån dag sätta mig ner och räkna ut hur mycket jag sparat på att inte ha sådana undersökningar sen 2006. ;)
Har också en svindyr tandkräm här, beställde fel online och fick tuber för 50 kr styck, inte på långa vägar lika dyrt som ditt men ändå. ;)

Snart kan vi ha shorts igen, hoppas jag, såg lite kyligt ut på den bilden.

Ha det fint Bp.

Annika sa...

Fryser när jag ser det.
Nope för min del.
FAST idag ska det ju bli 21 grader här, sägs det. INTE klokt, faktiskt helt sjukt.
Ibland ser man män i shorts hos mig även under riktigt kalla minusdagar, blir nästan provocerad så jag ser det, haha.
Grattis till att vara hålfri!
Glad Alla Hjärtans Dag!

christian sa...

Va?!? Kan man ha roligare än att gå till tandläkaren? Tveksamt .... :)
Här blir man inte kallad å ska man gå så får man ha svåra smärtor å tjata sig till en tid . . . OM man har tur!
Människors klädsel ger en både ett å annat huvudbry, det är mycket man får se....
Solens upp/nergångar är helt underbara härikring också. lika fantastiskt varje dag, synd bara att man aldrig kan fånga stämningen så där riktigt på bild. Åhlens är numera förbjudet område för mig, de har köpts upp av nån arabisk miljardär....

Anki sa...

Känslan av att gå från tandläkaren utan några hål eller andra bekymmer är härlig. Fina bilder!
Önskar dig en fin kväll så här på Alla hjärtans dag!