söndag 5 februari 2023

Skyltsöndag #404

Efter tio minusgrader igår kväll och tre dito i skrivande stund kan jag även skylta med snöstorm ute. Japp, tack alla östgötar, västgötar och smålänningar som vidarebefordrade  snöomgång nummer 9 till nollåttaland denna vinter. Som tur är finns det en shoppinggalleria några hundra meter från lägenheten, där året-om-temperaturen ligger på 18 grader och där man kan fota bidrag till Skyltsöndag:-) Enjoy!
 

Merci är ju ett väldigt känt märke – som man bara måste gilla om man tycker om choklad. Det gör jag ju inte, men den här ”Limited Edition” fick följa med hem. Här kan jag låtsas att det inte är choklad, då bitarna är vita;-)Den affären har framförhållning! Kolla studentkostymen, nåt jag inte skulle spendera tusenlappar på… Butiken heter Alster Vandel och verkar sälja skräddarsydda herrkläder i småskaliga mängder. Kul att de jobbar ihop med centrums skräddare.Man kan ju vara glad att den lokala ICA inte skyltar med påskpynt än;-)

Veckans höjdare: Nu har även min lokala ICA börjat med att sätta extrapris på hemlagade maträtter med kort bäst före-datum. När jag tog bilden var det två dagar kvar på datumet. Eloge! Och kolla – gillar man wok med glasnudlar samt Pasta Carbonara så kan man ju knappast gnälla över priset, eller hur!?

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

Åke sa...

Åhh fy startar Alla Hjärtans dag igen... tala om vilken reklam det ska skådas. ICA:s maträtter tilltalar mig inte med studentkostymen var läcker. Chokladen har jag inte ens hört talas om. Du samlade på dig braiga skyltar.

Guldkryckan sa...

Snön har ju fallit här med, hoppas på lite uppehåll nu så att bussen går i morgon bitti.

Chokladmärket där har jag ätit av, helt ok.
Men såååå mycket är jag ju inte intresserad av just choklad, det går i perioder.

Bra att de rödmärker med kort datum, så onödigt att bara slänga det ju.
Bra tänkt av dem tycker jag.

Ha nu en fin kväll Bp.


byblixtra sa...

Här har det varit minus 24 men nu är det bara minus 12.
Bra med "ät mig snart-priser" så finns chansen att maten äts upp istället för kastas.
Det var en passande kostym för skyltsöndag och nog var butiken ute i god tid.
Ja, nu är butikerna fyllda med Alla Hjärtansprylar men jag står över. Alla hjärtans dag borde vara varje dag utan jippo! :-)

nalta norrland sa...

Köpte Du med Dig pasta carbonara?
Vi åt det igår, hemgjort 😋 något som både jag och Elin gillar 👍 J äter oftast det jag ställer fram 😅
Idag blir det fisk, lax, för mig och J, Elin & Cai äter chicken nuggets.
Studentkostymen gör mig glad och lycklig 😀 över att jag inte har någon son som ska köpa en kostym 😜
Choklad är gott 😋
Idag har vi haft nästan plusgrader- nästan varmt 😄 minus 4 är ju inget att klaga på.
🤗

LillaSyster sa...

Student känns rätt avlägset i februari.....
Vitchoklad är ju mycket sötare än mörk ♡
Bra pris på maten för den som vill ha färdiglagad matlåda.
Vi fick väl ca 2cm snö under em, men väglaget verkar vara besvärligt när man läser nyhetsrapporteringarna för länet. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Jösses vilken cool kostym, men vill någon ha den på sig? Kanske på Mello då, haha!
Bra med halva priset på bra mat med kort datum, man kan ju frysa in den ett tag också ju!
Snyggt skyltat som vanligt! Mina skyltar är inte så många idag, om man inte kallar Melodifestivalens foton och alla våra selfies, eller groupies med artisterna för skyltar, sorry BP! Men vi har haft såååå kul!!
Ha en fin kväll!
KRAM

Äventyret framtiden sa...

Häftig kostym! Får man tråkigt och står bredvid en sådan kan man roa sig med att läsa.
Merci, nja tack!

Alla hjärtans dag är ju nästa vecka så särskilt tidigt är det inte att skylta för den tycker jag.
Bra med skyltarna på maten!

femfemman sa...

Bra och nödvändigt initiativ av ICA handlaren. Här blev det en massa rester till en god gryta. Ett bra sätt att ta tillvara mat! Ha det gott!

Geddfish ♥ sa...

Oj, vilken kostym, för en dag, liksom...
Suveränt skyltat.

Mat med röda prislappar gillas alltid stort, men då får man vara live in the shop.
Jag har haft förmånen att gm vänner fått köpa fabriksförsäljning av 1.portionsmat. Familjen Dafgård ligger en mil från Lidköping.

Ditte sa...

Snyggt skyltat! Och visst är det bra att ICA rabatterar sina rätter med kort datum.
Vad gäller snö och kyla så har detta kommit per export. Undrar om en kan skicka det i retur.
Oj, studentkostymer redan. Ja, varför inte. Kan en del butiker börja meed jul i september så kan ju studenten förberedas i februari. Hade för egen del inte valt just denna.
Är också tacksam över att påsken inte är i gång ännu. Men semlorna tror jag kom på juldagen på sina ställen.

Paula sa...

Den bleka kostymen var inte värd många kronor i mina ögon, däremot gillade jag käket! Vi har ju ingen butik här i byn som har matlådor av något slag...tyvärr.Merci minns jag att man gjorde mycket tv-reklam för en gång i tiden, men visst var det längesen? Dom sjöng också, o visade den perfekta familjen...
Och så har vi Alla hjärtans dag nu igen framför oss, jag gillar fortfarande den finska varianten bättre, VÄN-dagen!På finska Ystävänpäivä

Klimakteriehäxan sa...

"Köp nu, ät snart" är jättebra!!!
Och en sån där Merci-ask hade jag definitivt köpt om jag sett den.

KajsaLisa sa...

Ha ha vilken hemsk kostym. Jag tror jag besöker din ICA och köper några lunchlådor för infrysning, sen toppar jag med Merci.
Länkar upp dig nu.

Anki sa...

Bra med nedsatt pris på varorna med kort datum ... något jag ofta handlar, dock inte färdiglagad mat.
vit choklad är inte alls god om du frågar mig - ska jag smaka en bit choklad så ska den vara mörk.
Kostymen ... hm ... inte i min smak, men säkert i någon annans.
Ha en fin måndag BP!

christian sa...

Ja du, Merci är en favorit så jag hade slagit till å inhandlat ett antal!
Jag giller designen med alla färger, men inte som kostym å definitivt inte med den texten, men an t-skjorta å lite trevliga ord om kärlek pussar kramar så.....
Din ICA-handlare har verkligen bra grejor å bra priser å väldigt generöst att datumet inte redan gått ut....

Hoppas du får en fin vecka!