fredag 17 februari 2023

Fem en fredag: Vecka 7 – ”Positivitet”




1. Vad har du gjort för dig själv i veckan?
Ätit ute och fikat ett antal gånger – bland annat på Alla Hjärtans Dag.

2. Vad gör du för att må bra?
Försöker skämma bort mig själv så ofta (och så gott) jag kan. Det är jag faktiskt rätt bra på;-)

3. Hur livar du upp en tråkig dag?
Veckans hittills tråkigaste dag med ösregn(!!!) och blåst inföll faktiskt idag. Då ropade stamstället högt ”Kom hit”;-)

4. Vad skrattar du för tillfället åt?
Serien Doc Martin på kanal 8. Ser fram emot avsnitt 4 klockan 21 ikväll.

5. Hur kan idag bli en riktigt bra dag?
Med tanke på de ”yttre förhållandena” var/är det en helt okej fredag.

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilderna har absolut något med inlägget att göra. De visar steg 1 (cappucino) och steg 2 (apelsinjuice) av min sena frukost i 25 grader i solen på balkongen den 14 februari. Det blev även bokpremiär 2023 med en lättläst, rolig myspys-deckare. Livräddaren liksom alla böcker av Olséni & Hansen rekommenderas. DS.

15 kommentarer:

Hannele sa...

Helt rätt att skämma bort sig, promenad i regnrock i dag, draMaten till affären.

LillaSyster sa...

Japp lättläst och lagom mysigt. Har du läst Karin Brunk Holmqvist´s böcker också så där lättlästa tror att Potensgivarna är första boken =)
Skönt med lite värme på balkongen - här har regnat sen kl. 12, Busan och jag är ungefär lika missnöjda över det. Ha en bra kväll!

nalta norrland sa...

Bra att Du skämmer bort Dig själv ❤️ Det är Du så mycket värd 👍
Balkonghäng och en massa plusgrader låter ju inte helt fel 🤩
Vädret är väl det enda jag icke klagar på just nu ☺️
🤗

Susjos sa...

Trodde du suttit på balkongen idag i solsken,men det hade varit konstigt då det såg verkligen grått ut här i Solna!
Bra att du skämmer bort dig, det ska man göra!
Serien Doc Martin känner jag inte igen, hinner inte kolla ikväll heller, då jobbet pockar på.
Tack för tipset om böckerna, jag gillar ju deckare!
Ha en fin fredagkväll!
Kram

Guldkryckan sa...

Skämma bort sig ofta är, om jag minns rätt, en av socialstyrelsens rekommendationer för oss alla.
Borde vara förbjudet att inte göra det. ;)

Doc Martin gillar jag fast jag undrar lite om det kommit nya avsnitt, får kolla efter på google.

Ha nu en jättefin kväll Bp.

Paula sa...

Ja du är väl värd att skämma bort, och gör ingen annan det så får du göra det själv! skitvädret till trots traskade vi i stan idag, och nu på kvällen har regnet övergått i snöblask och Daniel vägrade gå utanför dörren! Jodå, jag vann, jag bar ut honom...ler
Trevlig helg, hoppas du får fortsätta ha så varmt och skönt på din balkong

femfemman sa...

Lättläst är ju också att skämma bort sig själv! Gott att du ser till att skämma bort dej! Det är du absolut värd!

Ditte sa...

Visst ska en ha det bra och skämma bort sig själv. Absolut. Och göra det man gillar. Kul att läsa dina svar.
Tack för boktips. Har inte läst någon av dessa böcker. Har jus avslutat Mr Ett av Jens Lapidus. Helt ok, men lång....

Äventyret framtiden sa...

Bra stamställe har du som ropar att du ska komma dit och att du också förstår att du ska lyda och skämma bort dig.
Ordning och reda på det, fortsätt så!

Bokdamen sa...

Bra att du ”skämmer” bort dig, det är välunt och rätt att göra! Är också ganska bra på det :) Doc Martin har jag sett mycket av och skrattat åt. S k humor serier och program har jag annars svårt för så klurigt att hitta något som passar mig, men som sagt Doc Martin gillade jag. Ha en skön helg!

Anki sa...

Bra där att du skämmer bort dig själv! Det är du värd!
Härligt att kunna njuta av solen på balkongen!
Ha en bra lördag!

Kina sa...

Fler människor borde skämma bort sig själva, och kanske speciellt när man lever ensam. Jag gör nog också så gott jag kan, för jag tycker jag blir gladare mot andra också när jag känner mig nöjd.
Doc Martin? Det ska jag kolla upp! Ha en fin fortsättning på helgen!

christian sa...

Så bra att du skämmer bort dig själv...det behöver man!

Mrs Calloway sa...

ja, en borde träna sig på att skämma bort sig. det är inte självklart att alla kan. Doc Martin måste jag kolla upp. hoppas att din helg blir fin

Hannas krypin sa...

Så härligt att skämma bort sig själv. Det behövs ibland.