fredag 24 februari 2023

Fem en fredag: Vecka 8 ”Veckan som gått”



1. Blev det någon semla (i någon form) i veckan?
Japp, en wienersemla. Mycket god:-)

2. Hur firade du din senaste födelsedag?
Då jag inte brukar fira födelsedagar så minns jag faktiskt inte.

3. Vilken var den senaste listan du gjorde?
I morse gjorde jag faktiskt en lista med några grejer som jag ville fråga min (snygga) husläkare som jag hade en ”dejt” med under eftermiddagen. Årlig besiktning ni vet;-)

4. När väntade du senast på en hantverkare?
Den Fredagen den 13 januari 2023 (väldigt passande datum!!!) för avloppsspoling i badrum och kök.

5. Vilken serie eller film har du senast börjat titta på?
Doc Martin och Sheerwood. 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Tog fotot strax före klockan 17, när jag såg tre personer som ägnade sig åt yoga, självförsvar, karate, thaiboxning eller nåt liknande. I mörker (därav den usla kvalitén). På boulebanan. DS.

14 kommentarer:

nalta norrland sa...

Ett år med krig, jag tror kriget kommer räcka länge till och jag är rädd att fler länder kommer att gå med eller bli angripen.
Trött även idag.
Hur gick det hos läkaren fick Du en OK-stämpel?
🤗

Äventyret framtiden sa...

Wienersemla låter gott! :)

Så bra att du har en snygg husläkare att fråga till råds ;).

Ha en fin kväll BP!

Susjos sa...

Sedär, även BP åt en semla, gott gott...
Listor är inte min grej, men så glömmer jag saker ibland också! Smart att göra en lista inför snygga doktor-besöket, hoppas din årliga besiktning gick bra!
Ha en fin kväll!
Kram

LillaSyster sa...

Aldrig ätit en wienersemla, däremot har jag testat med saffran och den är nästan bättre än originalet. Ha en bra fredagskväll ♡

Paula sa...

Sheerwood har jag sett, tyckte om.Firar inte födelsedag, o det vet familjen om. Semlor vet du vad jag tycker om...hihi

Ditte sa...

Kul att läsa dina svar. Känner igen mig i en del svar. Vad gäller listor är det få, men om jag vill vara säker på att inte glömma något (läkarbesök eller så) blir det en. Även om vi ska resa bort.
Serier ser jag sällan inte för missar dem ofta och prioriterar inte att se repriser elle rpå "play".
Vad gäller att träna så ligger jag i....

femfemman sa...

Wienersemla låter gott. Tyvärr aldrig smakat.
Sherwood var riktigt bra! God kväll!

Hanneles bokparadis sa...

får testa wienersemla nån gång, jag skriver också lista när jag går till doktorn, vill vara lite förberedd, Sherwood var riktigt bra.

Klimakteriehäxan sa...

Är skeptisk till wienersemla men det är kanske dumt?
Sheerwood gillade jag.
Undrar om jag kan få årlig besiktning hos min husläkare? Måste kolla.

it_is/Anette sa...

Wienersemla tycker jag också låter gott, men smuligt, ja som wienerbröd...ruggigt goda men smular så jag brukar avstå dom.
Ha en fin helg.

Violen sa...

Säg vad man inte kan använda en boulebana till! Den är säkert väldigt bra till karateövningar.
Wienersemla har jag aldrig ätit men den är säkert god. Numera finns det ju en uppsjö av olika semlor så det gäller att hitta sin favorit.
Besiktning hos en snygg husläkare, det är något att drömma om. Jag genomgick min per telefon och gissa hur givande det var.
Jag ser inte så mycket på TV men jag såg serien Cunk on eath på Netfix och den var riktigt bra. Kolla den om du gillar underfundig humor.
Trevlig helg!

Guldkryckan sa...

Jorå, blev två semlor ifrån hemkunskapen på skolan, måste säga att de blev godare än många jag kan köpa ute i affärerna, detta har meddelats till eleverna, gott gott gott.
Hantverkare minns jag inte riktigt men de fixade våran ventilation lite för någon månad sedan, tror jag. ;)

Ha en fin lördagseftermiddag Bp

Kina sa...

Wienersemlorna är goda, men är ingen semla enligt mig! ;)
Hoppas din dejt med snyggingen gick bra! Men det blir lite väl långt mellan dejterna tycker jag! Snygga karlar vill man ju träffa ofta!
Eran boulebana verkar fungera till det mesta. Väl utnyttjad anläggning!
Ha det gott!

Carita sa...

Oj då! Jag trodde att här var ett riktigt slagsmål på gång, som du hade förevigat och kunde skicka till polisen. Alternativt bli ett vittne i Efterlyst.
Ja, du ser - inte fel på fantasin här 😄