måndag 27 februari 2023

Glad måndag

Kors i taket;-)


Älskar kvinnans läckra kappa.

Om!!! Idag var en riktig glädjens dag:-) Var så avundsjuk på de flesta av er som skyltade med en strålande solskensdag igår, medan jag fick glo på gråa moln till klockan 16:30. Frysa fick jag också. Men idag så…

Vårvinter
… fick även jag njuta av 6,8 plusgrader i skuggan, 25 grader på balkongen och en härligt blå himmel. Stort tack till er alla som vidarebefordrat gladvädret till mig. Läste hos Åsa att vårvintern i Norrland började idag. Vet inte om nollåttaland också har "den femte årstiden", men det kändes nästan så:-) Helt underbart!

Dagens pensionärer…
… är Orsakullans tema idag. Jodå, pensionärerna i området lämnade sina iden idag och gav sig ut i solskenet. Både med rollatorer, trädgårdsredskap/skottkärra och hundar. Som ni kan se på bilderna är snön/isen kvar på innergården, men gångvägen runt huset var torr och fin.
 

Snödroppar
Bästisen Yvonne mejlade en bild med fina snödroppar från Söder om stan igår. Hon hade vintergäck i trädgården också, men de gick inte att fota då de gömde sig ”i den elaka rosbusken”.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”. 

Det är Orsakullan som håller i ”Februari 28 dagar”.

14 kommentarer:

nalta norrland sa...

Såg Du min kommentar i gårdagens blogginlägg om Stöld och Straff?

Allt som göms i snö kommer upp i tö 😅 till och med pensionärer ploppar fram när solen kommer åter.

🤗

LillaSyster sa...

Kalasväder idag! Gick ju in till jobbet vid åtta i morse och då var det lite fruset på gångbanan på sina ställen, men ändå vår i luften. När jag gick hem vid 16.30 behövde jag ingen mössa och vantarna åkte lite av och på - så skönt. Nästan så att man ville göra som Ronja och dra ett riktigt vårskrik =) Men det kanske är bäst att vänta med det några dagar till.
Underbart att de redan tagit fram skottkärran. Ha det bäst!

femfemman sa...

Nu kommer dom, vårblommorna.
Grattis till solsken. Klart att vi delar med oss, vi som sett solen i flera dagar nu.

Klimakteriehäxan sa...

Underbart solsken i dag! Har letat lite efter snödroppar, utan framgång.
Den där kappan är snygg.

KajsaLisa sa...

Kul vinkel på rullatorbilden och vilken härlig himmel.

Äventyret framtiden sa...

Fina foton! Kors i taket, haha...
Nu har du våren om knuten BP, helt säkert, det syns !

Ditte sa...

Visst har det varit en strålande dag. Härliga bilder. Satt t.o.m. ute på balkongen på sena em. Ljuvligt.
Kappan gillas här också.
Och i övermorgon börjar ju våren. Den första vårmånaden är här.

Härligt med snödroppar. Yes! Fint vårtecken.
Verkligen en glad måndag.

Susjos sa...

Underbart med snödropparna och pensionärer ute i solskenet! Lite synd att jag mest sovit idag, vi hoppas det fina vädret håller i sig.
Ha en fin kväll!
Kram

Annette sa...

Så fint med vårtecken 🤍 Jag blir dock litet låg av att se rollatorerna. De påminner mig om hur dåligt båda mina föräldrar mår, och att båda skulle behöva en rollator nu. Det senaste halvåret har de gått från att vara rena urkrafterna till att drabbas av sjukdomar. Först mamma och sedan också pappa. Vi vet väl allihop hur snabbt livet kan förändras, men det är ändå chockartat när det händer och människor förändras så otroligt mycket på kort tid. Men, jag gör nog som du, försöker fokusera på det som är fint och bra. I går kväll var det tydligt norrsken och det gjorde mig alldeles lycklig och plötsligt kändes allt bekymmerslöst 💚

Annika sa...

Sista vinterdagen ju idag. Imorgon, vår!! Ja oavsett väder så är det vår den 1 mars!
JA, jag håller med dig, kappan är supersnygg. En sådan skulle jag vilja ha.
Snödroppar på g och mkt annat.
Ha en fortsatt fin tisdag!

Anni sa...

Vårvinter är en underbar tid, även om det kanske smäller till och kommer snö ända in i april så njuter vi för fullt nu - eller hur? Så lyxigt med din balkong!

christian sa...

Härlig sommarbild, förstår att du njöt!
Å så har äntligen några av dina fotomotiv (panschisar) börjat lämna sina iden....

Carita Liljendahl sa...

Vårblommor, snödroppar! Har inte fått syn på en enda ännu.
Tror att jag får vänta till påsk.
Men jag tycker mycket om dina Grindtorp-bilder, rentav älskar dem ❤
Tack för dina Glad måndag-bidrag!

byblixtra sa...

Gillar första bilden med "krysset på himlen" och solen intill.