fredag 11 juni 2021

Fem en fredag: Vecka 23 – ”Subjektivt”



1. Vad är något andra troligtvis inte vet om dig?
Var en av femton tusen som ansökte till Robinson 1998. Kom bland de 46 finalisterna. Hur det gick till kan ni läsa här. 

2. Vad om dig brukar ofta komma upp i mingelsituationer?
Nu minglar jag inte längre. Medan jag fortfarande jobbade diskuterades mitt arbete ganska ofta då jag för det mesta jobbade i mansdominerade branscher. Att jag spelade fotboll överraskade också många på 1970- och 1980-talet. 

3. Hur skulle du beskriva din fritid?
Högst tillfredställande. Är ju fritidsnjutare på heltid numera;-) Inte alls fel kan jag säga. 

4. Vad undviker du att prata om med nya bekantskaper?
Den frågan har jag svarat på många gånger – politik och religion undviker jag som pesten;-) 

5. Hur skulle du beskriva dig själv?
Extrovert, glad, halvt antik, har barnasinnet i behåll, fotbollsnörd, brutalt ärlig, ingen diplomat direkt, asfaltbonde. 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Den är dock dagsfärsk och fotad av bästisen Yvonne. Bilden visar ett av två konstverk på Plattan/Sergels Torg och är dessutom en teaser inför söndagens Skyltsöndag;-)  Tusen tack för bilderna tjejen:-) DS.

21 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Nä diplomatisk blir man sällan kallad när man säger vad man tycker ...
Politik och religion och i någon mån pengar är svåra samtalsämnen. Endera tycker alla lika och då är det tråkigt. Eller så tycker folk väldigt olika och då kan det bli väldigt tråkigt ...

LillaSyster sa...

Jag kan bara hålla med Klimakteriehäxan.
Spännande och se vad som ska visas på söndag =)
Ha en bra fotbollskväll!

Hanneles bokparadis sa...

fritidsnjutare, bra titel :)

Geddfish ♥ sa...

Dina svar är garanterat BP, du känns igen. Och jag kommer också ihåg att du sökte och nästan fixade Robinsson. Häftigt! Tuff tjej!

Jag skulle inte ha lyft bloggpennan, men kunde inte avstå Fem en fredag, så ;) men det blir tidig läggning här.

Paula sa...

Jag kan också vara brutalt ärlig men sällan så jag sårar någon, hoppas jag. Jag är mer ärlig när det gäller mig själv---
Robinson-grejen kommer jag ihåg du skrev om, insåg för flera år sedan att det sociala spelet inte är något för mig, skulle bli tokig på alla besserwissrar.
Konstverket får jag ont i ögonen av, vet inte om det är mönstret eller färgerna som är jobbigast. Ha nu en skön fotbollskväll!

femfemman sa...

Brutalt ärligt, det är en bra egenskap. Om det inte övergår i kommentator om hur folk ser ut, för då har det gått för långt.
Robinson-deltagare... nja..inte ens på 90-talet. Såg de två-tre första säsongerna.Sen tröttnade jag på den typen av förnedringstv..
Jag är för lite insatt i politiken för att kunna diskutera på djupet. Men jag har en klar ståndpunkt! Ha det gott!

Ditte sa...

Jättekul att läsa dina svar.
Synd att det inte blev Robinson. Är säker på att du hade höjt underhållningsvärdet en hel del. (Har givetvis läst på om castingen)
Mingelsituationer kan vara roliga och extra då man kan spela olika roller. Jag kan än idag göra det. Alltså spela olika roller.
Även jag undviker politik och religion och ofta även att prata om pengar Även för mig stämmer flera av de svar du ger på fråga 5. Men vi får nog ta bort en del vad gäller fotboll, men intresserad är jag. Kanske ersätta den med en del simning, skidåkning och fri idrott. Men sportintersserad är jag.
Bilden piggade verkligen upp och plattorna har vi liknande på balkonggolvet hemma. Dock inte rosa.

Lillian "sognafaret" sa...

Utrolig hva man lærer om andre ved å lese blogg. Robinson var vel en av de beste realityseriene som er laget. Mye kos uten de helt ekstreme personlighetene som bare provoserer.

nalta norrland sa...

Kommer ihåg att jag hört att Du nästan var med i Robinson, men kommer inte ihåg det blogginlägget… följde inte Dig då, då var vi icke bloggisar 🙂
Just nu funderar jag å Elin på att åka till Jokkmokk, Stora Sjöfallet och ajtte samemuseum.
Vi får se vars vi hamnar, problemet är ju mitt mående.
Men vi kommer även ”som vanligt” ta en tur upp till Stekenjokk 😊
Hur går det med fotbollen… såg Sportbarer var besvikna då de icke får ha öppet tillräckligt länge så de hinner se matcherna klart.
🤗

Emma, Sol som sol? sa...

Politik är svårt men religion kan vara intressant så länge det inte blir fanatism.

Anki sa...

minns att du berättat om Robinson tidigare ... tufft att du kom så långt! Jag skulle definitivt inte klara det sociala spelet, ensamvarg som jag är.
Nu blev jag nyfiken - blir spännande att se skylten på söndag!

Karoleen sa...

Spännande att Robinson uttagningen gick till på det sättet, synd att du inte kom med! Jag tycker Robinson kan vara riktigt roligt om det inte paktas sönder, en del är ju kul men det blir för trist att titta på till slut! Kul att du också sprlade fotboll, tyckte det var superkul att spela, spelade i många år!

Ama de casa sa...

Jag visste faktiskt det där om din Robinson-karriär, fast jag vet inte hur jag fått nys om det. Kul att läsa inlägget om hur det gick till! Imponerande att du kom så långt, synd att du inte gick hela vägen. Robinson-BP hade väl varit ett bra namn :-D

Politik och religion är bra ämnen att undvika diskutera ;-)

KulTur i Natur - Tony sa...

Då vet jag lite mer om BP. :-)

Guldkryckan sa...

Minns robinson från den tiden, var ju lite kul då men jag har tappat det helt numera.
Hade ju varit kul om du kommit med där tycker jag, men jag hade inte klarat de där vattenövningarna speciellt bra, fystest? Låter som ett gammalt rockband ju ;)

Politik och religion är två ganska så meningslösa ämnen att avhandla i en konversation, antingen tycker man likadant och klappar varandra på ryggen eller så är man oense, inte min "kopp te".

Ha en fin dag nu Bp.

Mrs Calloway sa...

det skulle inte vara svårt att prata med dig, det förstår jag. vi kunde säkert ta det där med religion och politik också. brutalt uppriktiga som vi tycks vara båda två. åtminstone ibland. en får ju välja sina strider. Robinson skulle jag aldrig i livet anmäla mig till!

christian sa...

Du slutar då aldrig att överraska....Robinson, det kan man ju inte tro...!
Hade nog kollat på programmet bara för att se dig annars är det inget jag tittar på frivilligt!
Trevlig helg!

Susjos sa...

Jättekul att läsa dina svar, och visst minns jag att du berättat om din Robinson ansökan, måste kolla in din länk igen.
Politik och religion är inget jag brukar diskutera heller.
Svar: Min man tyckte verkligen att Italien spelade bra, och Turkiet spelade väldigt defensivt. Han saknar också den roliga fotbollsutmaningen som du hade via ditt jobb!

Ha en fin fotbollskväll, just nu pågår Wales- Schweiz här på TV:n i stugan!

Carita Liljendahl sa...

Det här var kul att läsa! Wau - en sådan prestation, trots allt!
Bland de 46 bästa! Fantastiskt.
Visste inte att dom har fys-test osv men klart att det är nödvändigt.

Brutalt ärlig, ingen diplomat :-D Hahaa! En fin och träffande beskrivning, som sådan har jag lärt känna dig. Bloggvänner har vi ändå förblivit, länge :-)

Lena sa...

Jag har lätt både att tycka om dig och känna igen dig i sista frågan! Väldigt bra svarat där :)
Hade inte alls fattat att du jobbade i mansdominerade branscher, trodde tvärt om. Så där kom överraskningen + Robinson ops spännande!

Åke sa...

Men asså du höll på att bli tv kändis!!! Vilken upplevelse att komma med på de 46.