söndag 27 juni 2021

Skyltsöndag #320

Skrattade gott när jag frågade den gulliga tjejen hos Balders Bröd i Täby Centrum om jag fick fota deras hemlagade glass och alla tesorter.

- Jamen självklart, svarade tjejen och undrade samtidigt om jag ville ha ”det vanliga”.

Då vet man att man är stammis. Hon la även till att jag absolut MÅSTE fota alla deras tesorter, inte bara dom som stod i glasburkar på hyllan . Hon menade att man ju faktiskt kunde köpa hem alla sorter också, precis som glassen. Ja, det är nog tack vare tjejen som jag fick ihop det till en röd tråd igen;-) Enjoy!







Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

20 kommentarer:

Åke sa...

Glassen jag säger bara glassen såg inbjudande ut. Härligt. The hoppar jag definitivt över.

Geddfish ♥ sa...

Det ser ut som nån affär som j ag varit inne i förut med min galna yngsta på the-sorter, dofter och allsköns blandning ;)
Jamen, perfekt skyltsöndag!
Nu dricker jag varken the eller äter glass men kan gärna frossa i bilder.

nalta norrland sa...

Avundsjuk på Dig som har en sådan butik nära Dig… ibland saknar jag att åka i väg å shoppa, det är ju då det finns möjlighet att fika eller äta något som inte finns här hemma 😊
Te dricker ju jag dagligen och ofta köper jag mitt te på nätet… hur är det med Din engelsman, är han en kinkig tedrickare? Min kompis från England gör typ tummen ner när det gäller svenskt tedrickande 😝
Hur som haver så tror jag Du gillar bilen på bilden diagrams skyltsöndag 😊
🤗

Guldkryckan sa...

Glass är gott, det är bara så och dessutom en livsnödvändighet ;)
Bra att vara stammis, själv köper jag varje dag en dricka på väg till kneget i samma butik, de lägger fram en Marlboro mjukpack automatiskt utan att jag behöver säga något.
Undrar hur det ska gå när jag slutar?

Dricker ju te emellanåt, gott gott. :)

Ha en fin avslutning på denna söndag Bp.

tant Hannele sa...

blir sugen både på te och glass

Paula sa...

Gillar konceptet, gillar alla burkar, innehållet däremot är ju inte min grej. Varken det ena eller det andra passar mina smaklökar. Men jättegulligt att du fick lov att fota och slapp leka paparazzi! Jag tror att oftast är alla snälla, man är bara lite rädd för att fråga..

byblixtra sa...

Snygg skyltsöndag med glass- och tetema.
Gillar guldlocket på glassförpackningen och så snyggt de har lagt upp glassen. Kul namn på teerna som gör en nyfiken på hur Bubbel och Bär och lyckliga Gatan kan smaka. :-) Men eftersom jag mest dricker grönt te så hade jag valt Söder Grön. :-)

LillaSyster sa...

Har du smakat veganglassen? Jag är ingen vegan på något sätt, men jag brukar välja veganglassen på Gran Canaria i glasskiosken, bäst är chokladglassen för den smakar verkligen choklad. (Här hemma väljer jag inte traditionell chokladglass i fösta hand.)
Snyggt skyltat!

Ama de casa sa...

Så mycket god glass! Jag kan inte minnas att dom hade glass på Balders Bröd i Sollentuna? Men det var ju "några" år sen...

Snygg tråd och snyggt skyltat!

PS: Den pågående matchen är inte intressant alls enligt mig, inget av lagen som jag hejar på. Kanske tur för dom, för dom jag hejar på brukar oftast förlora :-D

femfemman sa...

Gelato! Så gott! Väljer tesorten Bubbel och bär!

Klimakteriehäxan sa...

Fanns det mojito-glass? Sprang på det nyligen, tokigt gott.

Emma, Sol som sol? sa...

Woooow! Mojitoglass! Det borde finnas här i faggorna. Annars är det svprt att hitta bra te här, finns en butik i Fuengirola med olika sorter men hade gärna haft en lokal också. Marknaden, i och för sig...

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Alltså jag dör! HUr gott ser inte detta ut, dessutom inbillar jag mig te-lukten genom datorn. ;D

Susjos sa...

Nja, glassen håller jag mej gärna ifrån, the dricker jag ju sällan, men kan gärna prova en Lyckliga gatan eller söder grön.
Snyggt jobbat med veckans skyltsöndag! Spännande är matchen mellan Belgien- Portugal, SKA Belgien vinna?????

Ditte sa...

Perfekt upplägg till skyltar.
Åh, gelato gillar jag- Är ju något helt annat än glass. Kul med alla tesorter men jag håller mig, o jag dricker te, till äkta "Söderblandning" och den köper man på tebutiken på Hornsgatan, vid puckeln. Annars "Earl Grey".
Jätteroligt att du var välkommen att fota.

KajsaLisa sa...

Glassen såg god ut, när det gäller te håller jag envist fast vid English Breakfast, två sockerbitar och ingen mjölk. Gillar den rena tesmaken.
Länkar upp nu.

Anki sa...

Trevlig skyltning med olika spännande smaker - glassen ser god ut - te dricker jag nästan aldrig, men gillar doften:)

christian sa...

Att käka italiensk glass på sommaren är ett måste, tur att du har nära dit.
Vad gäller te är det lite svårare tycker jag, eftersom man oftast inte får köpa mindre än 100g, då blir det svårt att hinna smaka många.

Paula sa...

Två rätt, kan slå vad om att du får fler! https://svenska.yle.fi/artikel/2021/06/26/hur-bra-koll-har-du-pa-fotbollstermer-ta-reda-pa-genom-att-gora-vart-quiz

Carita Liljendahl sa...

Glassen ser läcker ut.
Tio euro verkar rätt dyrt, men jag har svårt att bedöma storleken på burken.