söndag 13 juni 2021

Skyltsöndag #318

Avslutade ju onsdagens inlägg med en teaser som får sin upplösning idag. Är glad att jag kan bjuda er på en Skyltsöndag med något utöver det vanliga. Det är bästisen Yvonne som hade ögonen med sig och mejlade bilderna till mig. Å visst vill jag gärna skylta med Plattan, den nedre delen av Sergels Torg som har utsmyckats av konstnären Cilla Ramnek. Materialet är vanliga balkongplattor i två kvadrater som hon har målat i olika  färger. Tycker konstverken är otroligt läckra. Å visst finns det olika ”riktiga” skyltar med i bakgrunden också;-) Tusen tack för bilderna Yvonne:-)


Bonusbild av solbäddarna på Plattan - med skylt såklart;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den. 

Alla skyltare hittar ni här.

18 kommentarer:

Åke sa...

Jadu plattan var det länge sedan man besökte… ser ju riktigt inbjudande ut nu. Men får nog vänta ett år till… En fortsatt trevlig söndag :) Det med Robinson kommer jag aldrig att glömma :)

LillaSyster sa...

Så läckert, snacka om färgsprakade!

Guldkryckan sa...

Plattan har fått sig en upplyftning helt klart även om det kanske bara är tillfälligt, eller?
Snyggt var det hur som helst. :)
Solbäddarna där såg ju intressant ut, undrar hur man kommer upp när man legat där en stund ;)
Men fina var de ju trots allt.

Ha nu en fin söndagskväll Bp.

KajsaLisa sa...

Hej skrev en förklaring om Tråktorsdagen, jag missade den, men nu är jag på gång igen med en massa bilder till SkyltSöndag och GladMåndag
Jätteläckra bilder från plattan, tyvärr missade jag det när jag gick förbi i Lördags, solstolen var väl ingen hit just då, men visst kommer jag att testa den.
Länkar upp dig nu.

Paula sa...

Visst blir man glad av färgerna! Men solbäddarna, nä vänta nu, lägga sig på hårda träbänkar på Plattan till allas beskådan osv. huvaligen, skulle jag aldrig utsätta mig för! Kul att din kompis levererar!

byblixtra sa...

Så läckert och färgglatt på Plattan! Och en kul idé att göra ett konstverk av balkongplattor.
Solbäddarna är också läckra med sina böljande former.

femfemman sa...

Det var ett riktigt snyggt konstverk!
De gånger men varit i centrala Sthlm så har man varit rätt försiktig att närma sig plattan. Vi lantisar tror ju att det är där de skummaste typerna finns. Antagligen är det bara som vi tror.

nalta norrland sa...

Men HALLÅ 👋 så jäkligt läckert ”plattan” blev i nyskapande färggrann prakt SNYGGT ‼️
Så Din Yvonne tillhör skaran som gillar den författaren 😊 jag påbörjade bok nr 1 men sen orkade jag inte ens läsa ut den… jag har även bok nr 2 i den serien De sjuk systrarna och antagligen lär det vara sju böcker, Cs mamma fullkomligt slukade serien och nattade mig att tro det var något för mig.

Freedomtravel sa...

Oj vad annorlunda det ser ut vid Sergels torg!!! Intressant att se! Känns långt bort nu när vi inte varit där på ett tag.

Susjos sa...

Tyckte väl på ditt inlägg igår att det såg ut som våra balkongplattor, va läckert!!!
Ha det gott!

Klimakteriehäxan sa...

Jättesnyggt på Sergels torg!

Emma, Sol som sol? sa...

Solbäddarna, så himlasnyggt!

Ditte sa...

En toppenskyltning!
Vad roligt att den trista "plattan" fått ett så färgglatt uppsving. Kunde absolut behövas och resultatet blev verkligen häftigt. Bänkarna livar också upp väsentligt. Mycket förnyelse här på kort tid.

Lena sa...

Hahaha det var de tommaste solbäddar jag sett. Men skämt åsido, de är jätteläckra och blir väl befolkade så småningom får man hoppas. Och snygga bilder på plattans nya färg och form. Gillas helt och fullt, tack Yvonne!

Ama de casa sa...

Det där piggade verkligen upp den annars så gråtrista plattan :-)
Coolt!

christian sa...

Läckert var ordet...trodde först det var pärlplattor, det hade ju varit strået vassare!

Geddfish ♥ sa...

Vilken läcker och färgsprakande skyltning som du bjöd på!

Svar: Elin och moster Sarah har alltid varit lika varandra. Sarah har också tjockt hår men hon är blond. Elin har sin riktiga färg och den är fantastisk. Tack.
Hon kommer att läsa till sjuksköterska!

Anni sa...

Men så läskigt att det är folktomt! Vilken tid var Yvonne där?