lördag 26 juni 2021

Bokmärke och några svar




Trots att jag faktiskt samlat på mig ett antal riktiga bokmärken, de flesta gjorda av Efva Attling i samarbete med Akademibokhandeln sticker jag emellan med ett fejkad bokmärke som följde med en skinnväska jag köpte häromdagen. Nej, jag klickade inte hem väskan utan såg den hos Rizzo i Täby Centrum. Det stod mitt namn på den och väskan var sjuttio procent nedsatt i pris. Tur för mig, för jag hade inte köpt den till original pris;-) 

Svar på några Orsakullans frågor 

Jag hoppas på att … Danmark slår Wales ikväll, samt att Italien vinner mot Österrike. Fotbollsabstinensen är snart över. Om bara några minuter börjar den första åttondelsfinalen:-) 

Jag tror alla andra… tycker nog att jag är alldeles för fotbollstokig, men intresset kom faktiskt med modersmjölken, även om just min mamma inte var ett dugg intresserad. Men pappa var ju det. 

Nubbe är något som… jag gärna nobbar. Sprit är inte min grej alls faktiskt.

Jag har hittat temat bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat. 

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa.

Det är Orsakullan som håller i ”Juni 30 dagar”. 

14 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Riktigt snygg väska, förstår att du inte kunde lämna den i affären, stiliga bokmärken också. Jag hejar på Wales…

Guldkryckan sa...

Väldigt snygg väska, visade frugan och hon godkände det direkt ;)
Håller ju på Danmark jag med, vårt brodersfolk behöver vårt stöd, såklart man ställer upp.

Ha nu en fin kväll Bp.

LillaSyster sa...

Super snygg väska! Och bokmärke på köpet då är det ju bara att slå till =) Du tittar på fotboll och i em har jag hängt med på första etappen i Tour de France, milde himmel vilken start.....aldrig skådat två så stora masskrascher inom cykelsporten någonsin, första kraschen orsakade en i publiken, den andra stod de själva för. Vi får se hur många som kommer till start imorgon, då adrenalin påslaget har lagt sig och de har synat skadorna. Ha en bra fotbollskväll.

Susjos sa...

Grattis till din nya snygga väska, och prefekt med nedsatt pris!
Tror min man är glad att fotbollen börjar igen, han har haft lite tråkigt här på dagarna när jag sovit tror jag. Men som Lillasyster har gjort idag har även min man kollat på "Tour de France", jag hann se en av de hemska masskraschen av cyklar.
Nu är Danmark vidare, och visst hejar vi på Italien nu, fast jag får heja från jobbet!
Ha en fin fotbollskväll!

femfemman sa...

Absolut snygg väska. Tur att den var prisnedsatt. Jag betalar inte tusentals kronor för en väska, så må den vara hur snygg som helst.
Blev glad över Danmarks vinst.
Du är ungefär lika fotbollstokig dom min man. Så jag vet att det finns "sånt folk".
Ska kolla på nästa match också... iaf en stund.

Geddfish ♥ sa...

Supersnygg väska! Därtill fiffigt bokmärke!

Jag köpte på mig väskor i Chicago vid outleten vid flyget skattefritt. Använder gärna fickorna om jag vill vara lättvindig ;)

Tre aftnar om året så tar jag en nubbe till sillen och det ska vara fint märke. En tradition som min make och jag hade. Så en flaska räcker lääänge!

Ditte sa...

Jättesnygg väska! Verkligen! Och himla tur att den var på rea. Vad gäller skinnväskor har jag många men tyvärr är de flesta så tunga i sig att det är knepigt för ryggen att orka med dem.
Gillar ju verkligen Efva Attlings bokmärken men visst går det bra med ett fejkat också.
Ja, nu är det fotboll. Och Danmark vann ju ganska stort.
Tittar nu med ena ögat på spansk tv och matchen mellan Österrike och Italien. Spännande blir det.
Trevlig kväll.

byblixtra sa...

Fin väska och vilket fynd!

Anki sa...

Jättesnygg väska ... att det sen kom med ett bokmärke på köpet är ju bonus!
Det gick som du ville - både Danmark och Italien vann sina matcher! :)
Jag nobbar också nubben ... absolut inget för mig!

Ama de casa sa...

Snygg väska! Ett bonusbokmärke var inte dumt att få på köpet :-)

Din önskan gick i uppfyllelse. Jösses vad duktiga dom var danskarna. Stor eloge till Danmark som fortsatte att anfalla trots ledning, då blir det ju en roligare match att titta på :-)

Gunnel sa...

Enligt Göran går det inte att vara alldeles för fotbollstokig.....men jag är lite tveksam. Ha en skön söndag.

Klimakteriehäxan sa...

Snygg väska! Alltid trevligt att shoppa med 70 procents rabatt.

nalta norrland sa...

Fin väska 🤩
Någon nubbe eller fotboll såg vi inte röken av 😅 och inget vi saknade 😊
Fejkbokmärken funkar ju perfekt 👌
🤗

Paula sa...

Grattis till väskfyndet! Kul att hitta något man verkligen gillar o dessutom göra ett kap!
Jag tycker det är sunt att ha något man intresserar sig för och brinner för. Du har fotbollen, jag gillar friidrott o skidor. So what! Vänta bara till OS, om det nu blir något...hmmmm