fredag 18 juni 2021

Fem en fredag: Vecka 24 – ”Incheckning”





1. Hur har ditt humör bidragit till veckan?
Det har bidragit i högsta grad – sommarväder och fotboll. Den kombinationen är svårslagen;-) 

2. Vad har du gjort för att främja din hälsa?
Absolut ingenting. 

3. Vilka tankar har fyllt ditt huvud?
Även om det låter tråkigt, men jag har funderat över vilka lag som har imponerat mest på mig under pågående EM i fotboll. Svaret på den frågan är Italien och Frankrike. Största besvikelsen så här långt – Turkiet. 

4. Hur har du sovit om nätterna?
Utmärkt. 

5. Vad har fått dagarna att gå?
Balkonghäng med deckare och fotboll såklart. Ja, jag vet att jag är rätt så förutsägbar;-) 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilderna är veckofärska, men har ingenting med inlägget att göra. Synd att det inte finns några "doftdatorer" än, för de vita blommorna doftade ljuvligt. DS.

20 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

det gick ju ok för Sverige idag, skönt att sova gott.

LillaSyster sa...

Helt perfekta dagar nu för dig!
Fast idag stod det nästa stilla ute ett slag, trodde faktiskt att åska skulle braka löst....men det blev inget. Jag har vattnat och vattnat och vattnat lite till..... vaknar jag tidigt imorgon så ska jag gå ut och blöta på mer. Ha en skön kväll!

Paula sa...

Inte fel att vara förutsägbar, det är du nog inte alltid, men i fotbollsmästerskap så! Jag skulle se lite, för din skull, tihi, men somnade i fåtöljen innan tv:n slogs på. Jag somnar aldrig på dagen, men satt o läste och det var så himla varmt och kvalmigt...säger vi...
Att du trivs med tillvaron främjar din hälsa avsevärt! Så det så! Trevlig helg, drar nog till dotra imorgon

Ditte sa...

Vackra blommor att fästa blicken på. Och kanske kan jag ana doften hit. Eller också är det grannarnas blomdofter.
Sommarväder är ju humörsförhöjande och även fotboll. Kul att Sverige idag fick till ett mål. Piggar upp lite extra.
Nu dags för ny match.
Trevlig kväll.

Geddfish ♥ sa...

Hörde där jag var idag, att mannen där kollade fotboll.
Jo, detta väder, visst höjer det tempen på glädjekontot!
Jag har haft en sagolik dag och kom nyss hem.
Trevlig kväll!

Lillian "sognafaret" sa...

Nydelige luberliaer. Bitte små blomster er nesten mer fasinerende enn de store blomstene. Ha en flott helg!

Susjos sa...

Såklart tar fotbollen upp dina dagar nu, likaså min mans, han är kanske glad att han fick junisemester, haha!
Underbart att Sverige vann idag! Och visst imponerade ITalien, Frankrike har jag inte sett ännu.
Må så gott!

Emma, Sol som sol? sa...

Ja jissesså alla pratar fotboll överallt. Väljer istället att njuta av den praktfulla lobelian!

femfemman sa...

Ser fram emot doftdatorer.Vore intressant att få ta del av stadsdoft i bland. Och att ni stadsbor kunde känna hur landet doftar/luktar ... för det varierar verkligen...

Klimakteriehäxan sa...

Gillar ditt hälsotänk!

KulTur i Natur - Tony sa...

Jag tror jag kan sammanfatta dessa svar med: FOTBOLL!
Jag förstår dig, jag tror inte jag någonsin följt fotbollen så mycket som detta EM, jag gillar det!

Ama de casa sa...

Fotbollen genomsyrar din tillvaro rätt mycket i dessa dagar tror jag ;-) I kombination med sommarvärmen kan det ju knappast bli bättre :-)

Ikväll är det Spaniens tur att ta tre poäng. Det tror den icke-vetande-fotbollsexperten i alla fall :-D

Carita Liljendahl sa...

Ja, det kan man nog säga. Svårt att komma på något som är bättre än sommarvärme och spännande matcher :-)
Och fint att höra att även du sovit bra!

Guldkryckan sa...

Att främja sin hälsa kan ju ske på olika sätt, att inte göra någonting kan ju faktiskt också vara själva "grejen".
Sommar påverkar ju de flesta positivt i humöret, så även mig.

Att få dagarna att gå när man arbetar är ju lite svårt för mig men på fritiden fungerar det bättre ;)

Nu får du ha en fin lördag Bp.

Mrs Calloway sa...

det vore bra att kunna konservera dofter också. låter härligt att sitta ute och se på EM

christian sa...

Apropå besvikelser....Kroatien har inte rosat marknaden precis....

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Förstår ju så klart att detta är en perfekt kombination för dig och så vädret på det. Nu undviker jag fotbollen personligen, men värmen njuter jag av och det förutsätter jag ju lite att du gör med. Kanske vi får sommaren 2018 ige ? Vad tror du? 😀🙌

Robert W sa...

Balkonghäng med deckare och fotboll låter perfekt!

Anki sa...

Fina bilder! Förstår att du mår bra nu när solen skiner och det mesta handlar om fotboll :)

Lena sa...

Angående 2:an är jag övertygad att balkonghäng, deckare och fotboll främjar din hälsa kolossalt megamycket!
PS jag visste att du skulle vara på bra humör denna veckan, allt annat vore orimligt ;-)