tisdag 29 juni 2021

Weekly photo challenge: Vecka 26 – ”Cykla”

Måste medge att jag och många andra med mig säkert var ute och cyklade igår när vi tittade på åttondelsfinalerna Kroatien-Spanien samt Frankrike-Schweiz och funderade över hur vi hade tippat...

Kroatien-Spanien 3-5 (3-3 fulltid)
Jag menar att Kroatien skulle hämta in 1-3 till 3-3 var ju redan osannolikt, men det var precis vad som hände. Men Spanien behövde uppenbarligen 90 minuter uppvärmningstid innan de i förlängningen gjorde ”två snabba” och vann matchen med 5-3. Åtta mål i en åttondelsfinal – WOW. Och bättre skulle det bli:-) 

Frankrike-Schweiz 7-8 (3-3 fulltid)
En favorit i repris kan man väl säga, om man sett Kroatien-Spanien vill säga. Även här hämtade Schweiz upp en 3-1 ledning till 3-3. Förlängningen gav ingenting och straffsparksläggningen slutade 5-4 till Schweiz. Vem hade anat det. Hur var det nu med att vara ute och cykla… 

England-Tyskland 2-0
Världen bästa fotbollskväll, som kanske kan överträffas idag om Sverige kan följa England till kvartsfinalen. Men då gäller det att slå Ukraina precis som England vann rättvist 2-0 mot Tyskland. Uppladdningen hade inte kunnat vara bättre:-) 

Cykelbilderna jag lägger upp är alla hämtade ur arkivet. Enjoy!







Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera bidrag till temat ”cykla”  hittar ni här.

15 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Nån fotboll har jag inga ord för men din tolkning av cykla får höga poäng! Superbt!

Jo, trots pandemin så har jag vågat mig till kroppsvård, så frissan, tandhyggan, fotvården har fått regelbundna besök och nu senast även optikern och självklart inom vården.

Ditte sa...

Perfekt tolkning och extra i dessa EM-tider.
Visst var vi också ute och cyklade när vi hade tippat matcherna. Men jag hade tippat att Spanien skulle vinna. Lite körigt där ett tag. Men Frankrike- Schweiz? Där cyklade jag i diket. England mot Tyskland, där hade jag tippat England.
Vad gäller Sverige- Ukarina ser vi även denna match på spansk tv. De spanska kommentatorerna är väldigt pålästa vad gäller alla spelare och så roligt att göra dem. Blir det mål skriker de "GOOOAAAL" En lång stund.
Gillar även dina fina cykelbilder.
Tyvärr nu 1-0 till ukraina.

nalta norrland sa...

Bästa cykelbilder jag sett 🤩
Om fotboll så… jo men yes jag tror att Du vet bäst av oss två 😅
Nyss inkommen från en kvällspromenad med Teddy och mygg 🦟 jag får ju inte myggbett, jag blir inte myggbiten så jag ska väl inte klaga 😜
Om den där lilla granen ska bli julgran 🎄 lär det bli mer som en bukett i en vas än något annat… men jag gillar naturens under 🥰
🤗

Susjos sa...

Haha! Underbar tolkning av temat cykla! För nog blev vi förvånade hur matcherna slutade! Nu pågår den mest spännande matchen Sverige -Ukraina. Jag är såå imponerad av Emil Forsberg! 10 min kvar och olidligt spännande!!!!!
Dina cykelbilder var superhäftiga också!!!!
Ha det gott!

Paula sa...

Härliga cyklar, synd att cykelsadlarna är så himla obekväma bara. Fotbollen har jag ingen åsikt om som du vet, men, jag vet att det pågår förlängning i skrivande stund och undrar förstås om du har några naglar kvar!

Anki sa...

Så där ja ... nu är mitt intresse för fotbollen över för den här gången ... rätt skönt faktiskt :)
Härlig tolkning och snygga cykelbilder!

femfemman sa...

Matchen mot Ukrsina var ju vunnen på förhand, enligt många experter. Jag misstänkte att de var ute och cyklade!

Ama de casa sa...

Ja, nog blev det flera väldigt spännande fotbollsmatcher! Synd att det gick som det gick för Sverige. Nu får jag väl hålla på Spanien istället.

Härliga cykelbilder!

Violen sa...

Snygga cykelbilder men har cyklisterna lagt av?
Tråkigt slut på matchen igår! Jag som inte är så fotbollsintresserad trodde att svenskarna skulle vinna var visst ute och cyklade.

LillaSyster sa...

Den ringklockan stack ut!
Antar att du är ledsen idag....när vi åkte ut igår. Tom jag så nästan hela första halvlek - helt crazy!

christian sa...

Frankrike - Schweiz ....såååå underbart, nästa uppställning divor borta .... alltså Progba...vad är det för fjant...verkar träna mer på målgester än sportsmannaship i alla fall....
Inget ont om dina sympatier för England, men någon rolig fotboll spelar de inte precis....men ... det gäller att vinna, så.......
Sen kan man ju undra hur det var ställt i Tyskland med lagmoralen....helt otroligt hur spelarna (f.ö. precis som i matchen mot Ungern) helt kan nonchalera Goosens (bäst på plan mot Portugal) som var fri på vänstersidan matchen igenom och inte fick en enda boll, allt skulle spelas via höger...Bayernsjukdom? Mobbing? Bedrövligt att inte tränaren ingrep...

llh sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena sa...

Beträffande fotbollen tycks det legio att vara ute och cykla och cykla i diket. Jag uppdaterade mig hos kompisarna idag. Nu vet jag hur det gick igår + allt om förlängningar, tilläggstider och avslutande straffomgångar puh! Här skall icke cyklas i diket denna turnering ;-)

KajsaLisa sa...

Cykelpumpen som sitter fast i gatan tycker jag var ett bra initiativ. Låsa en cykel så man får behålla den verkar vara ett ständigt problem. Jag tror hon som äger lila cykeln tröttnat på vädret och tagit bussen. Ringklockan och sadeln var jätteroliga.

Stare Ström sa...

Vilka roliga cykelbilder du har hittat!