fredag 22 juni 2012

Tema Fredag: ”Sommar-Midsommar”


Med ovan bild, som är tagen igår önskar jag er alla en riktigt glad Midsommar!
Då jag utgår ifrån att jag kommer att hitta ganska många foton med blommor, kransar och midsommarstänger hos er idag så tänkte jag - min vana trogen - att avvika lite där. Bilden som är tagen igår visar… ja vaddå? Ni får gärna gissa… Men ni ser i alla fall en blå himmel. Just nu är himlen över Täby lika blå som den på fotot – till och med minus molnet! Bara en sådan sak.

Euro 2012
Minns ni midsommarafton 1994!!? Fotbolls-VM i USA och matchen Sverige-Rumänien. Jag minns den natten som om det vore igår. I kväll får jag väl nöja mig med Euro2012 och Tyskland-Grekland, där jag hoppas på många mål. Gårdagens ”uppvärmningsmatch” mellan Portugal och Tjeckien visade på härlig gladfotboll och en välförtjänt 1-0 seger för portugiserna. Än en gång gjorde Ronaldo segermålet. Å visst är han läcker, Ronaldo alltså;-) Ja, fotboll och midsommar de hör liksom ihop för mig…


Fler bidrag till temat hittar ni här.

PS. Fotot på Ronaldo är knyckt från Sydsvenskan. Fotograf: Frank Gunn. DS

20 kommentarer:

anne sa...

Glad Midsommar Beate!

Näcken är faktiskt äldsta sonen! :)

"Fredagstema"-hur funkar det?

Tony sa...

En typisk BP-bild :-)
Ha en skön midsommar!

Bildgatan sa...

Önskar dig och din make en helt underbar midsommar och får hoppas att det klarblå håller i sig.

Jag minns Fotbolls VM 1994 men kommer inte ihåg att det var på midsommarafton. Däremot "såg" jag matchen igår.

Vad kan väl vara mer passande midsommarbilder för en som älskar fotboll och går i gång på blå himlar? Inget.

Stare Ström sa...

Ute är det så grått, så grått och regnet öser ner, men Glad Midsommar i alla fall!

Annemor sa...

DA ble jeg - ikke- overrasket lol
Ha en fin midtsommer.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/22/tema-fredag-sommar-midsommar/

Pialotta sa...

Absolut ingen aning vad det där ska föreställa.. men himlen känns igen ;)
Trevlig Midsommar till dig du sköna böna ... här är det sydväst o gummistövlar som gäller just nu :(

SoF sa...

Sa just till maken (på hemfärd från en liten fotoutflykt)att:
Kan det inte vara fotbolls-EM/VM året runt!?

Jag tycker att en fotbollsmatch på kvällen är en sådan perfekt avslutning på dagen. :)

Det kommer att kännas T O M T när det är över...

Gläds med Ronaldo över hans mål - han vill ju så gärna göra just mål.

Varma å-var-är-regnet-som-det-pratats-så-mycket-om-på-väderrapporterna-hälsningar!

PS. Skönt att de så ofta har fel. DS.

Guldkryckan sa...

Nåt med en el-ledning anar jag,men hur har de fått dit de där kastrull-locken?
Verkar ju livsfarligt!!!!

BP: Ha en superb kväll...du é bäst :)

Olga T sa...

Kram!

Della sa...

Tack för den vackra midsommarbilden. :) Och glad midsommar!

Erik Semlan sa...

En läcker bild du visar. Ja -94 var magiskt, vilken sommar! Valde själv bort midsommarblommorna till temat.
Har njutit av solen idag, få se hur det blir imorgon.
Trevlig midsommar!

Freja sa...

Hoppas du har en trevlig midsommar? Det ser ut som vajrar för elstolpar, med de där glasskivorna på... Härligt blå himmel!

Mona sa...

Tänkte först på ledningar till spårvagnar, men det kan det ju inte vara. Linbana? Men det finns väl ingen i Sthlm. Hur som helst är det en cool bild som jag gillar jättemycket. Här i Gbg har det i princip regnat sen kl 14.

Hade tänkt att kolla matchen fast jag egentligen bara är intresserad när Sverige spelar. För grekerna betyder ju en vinst över Tyskland så mycket mer än bara en fotbollsmatch så därför kunde det vara lite kul att se. Men så fastnade jag framför datorn i stället. Ska kanske slå på tv:n och kolla hur det går.

Ja, jag har visst blivit en temaholic!

Monica sa...

Var har du hittat dom där isolatorerna någonstans.
Ja Ronaldo skulle man vilja sätta tänderna i om man kom ikapp
honom;-)))

Jane sa...

Trevlig fortsättning på midsommarhelgen :) Här var det blå himmel, som på din bild, hela dagen igår. Idag är det mer jämngrått men inget regn.
Midsommar-94 upplevde jag på en campingplats i Tyskland ... det tjoades vilt i husvagnarna och de som inte hade TV med sig blev inbjudna till campinggrannarna :) Stor folkfest med andra ord :)

Ama de casa sa...

Jag minns också VM -94. Anders lagade gazpacho och vi gick upp mitt i den smällheta Sverigenatten, åt soppan och såg fotbollen. Ja, jag somnade oftast efter gazpachon, men det var mysigt ändå.

Bronsmatchen var magisk. Dessutom sa min badkruka till bror:
- Om Sverige vinner med tre mål, så kommer jag att bada.

Just love it1

:-)

Ama de casa sa...

Det där på bilden är för övrigt ett hinder så att inte råttorna ska kunna gå förbi hur som helst.
Vad vann jag?
:-D

4U2 sa...

Hoppas du hade en trevlig midsommarafton! Precis som du hade jag fint väder - inte så varmt som för två år sedan men vi satt ute hela kvällen/natten. Idag är det av någon anledning segt, trött, segt ;)

Pumita sa...

Ronaldo läcker? Näääe, en självgod diva är vad han är. Hoppas att han speglar sig ordentligt innan morgondagens match för efter den vill ha bara gå med en påse på huvet för att ingen ska känna igen honom. ;)

llhertz sa...

Slickar i mig en extra dos blå himmel lite i efterskott. Tack för den!!! och för din härliga blogg som jag halkar runt i och samlar krafter inför insektsspaning del II.