lördag 23 juni 2012

Ordlös Lördag: ”Fötter”



Fler fötter hittar ni här.



27 kommentarer:

BP sa...

Vilken tur jag hade igår att jag tog den bilden:-) Den var inte alls tänkt som bidrag till dagens tema utan den mejlades till bästa vännen N. När jag sedan läste temat för Ordlös Lördag så var det ju bara att slänga in fotot.

Midsommarafton
Helt otippat fick vi nollåttor igår en strålande fin midsommarafton. Att dagen mest spenderades på balkongen syns på bilden. Med andra ord är det mina fötter ni ser. De får ni står ut med, för jag tycker att jag har fina fossingar, som faktiskt tål att visas upp;-) Idag spöregnar det här i Täby och jag är glad att jag tog bildbeviset igår.

Euro 2012
Igår kväll var det 22 par fötter som sprang efter bollen i kvartsfinalen mellan Tyskland-Grekland (4-1) i Gdansk. Första halvlek var ett rent sömnpiller, men andra halvlek bjöd på en uppvisning av högre klass. När snyggingen Samaras gjorde 1-1 för Grekland trodde jag på ett mirakel… som uteblev. Tyskarna har en sällsynd förmåga att lyckas även med ett ”B-lag”. En lagmaskin som producerar på beställning. Nu tycker även jag de är favoriter till titeln.

PS. Gårdagens bild visar elledningar till Roslagsbanan. Ingen aning vilken funktion kastrullocken har. Guldkryckan och Mona kom närmast lösningen. Duktigt!

Erik Semlan sa...

Kul hur de skymmer solen, dessa bara fötter. Klart läcker bild. :-)
Det var verkligen fint väder igår! Tyvärr inte samma sommarväder idag, jag har också ett foto från igår.
Men jag valde bort mina egna fötter.

Della sa...

Jadå du har snygga fötter som tål att visas upp! Och de verkar ha haft väldigt skönt där på balkongen. Här har de hotat med regn hela dagen, men det har inte hänt något. Glad för de är jag. :) Det kan tydligen löna sig att bo ett antal mil söder om Stockholm.

Stare Ström sa...

Men varför skymmer du solen med dina fina fötter? :-)

(Jag är glad att du uppskattade pingvinfötterna! Hoppades bidra till några glada skratt!)

Charlotta sa...

Härligt solsken över vilande fossingar. :D

SoF sa...

Det lustiga är ju att jag verkligen inte "håller på traditionerna".
Ändå befann jag mig på en plats FULL med firande människor.

Själva var vi där av en helt annan anledning - nämligen att fotografera människor.
Lite jobb-känsla över vår närvaro där tyckte jag, och vi gick liksom i vår egen foto"bubbla".

För övrigt har vi inte gjort något annat midsommar-aktigt.

På tal om fotboll...

Igår kunde jag inte riktigt njuta av fotbollsmatchen. Brukar faktiskt ofta känna så när just Tyskland spelar.

Trots att de är så himla duktiga och gör fantastiska mål, så är det nåt jag saknar.
Tycker att de känns som en lagmaskin och desto längre turneringarna håller på, desto bättre blir de.

Min empati ligger ofta hos de lag som är lite underdogs, och när de vinner så känns det extra gott. :)

Ikväll hoppas jag på lite mer lir & passion.

Varma hälsningar!

Monica sa...

Har sett mycket fötter i dag, dina var i alla fall rena;-)och ser inte ut att vara platta.
Kastrullocken är isolatorer;-)
Ha en skön kväll;-)

Hanna sa...

Dagens tema har varit ett Mecka för fot-fetischister ;0P Sola bara inte för länge på undersidan av fötterna, då gör det ont att gå på dem sedan.

anemonen sa...

Där ser man. Dina fötter är verkligen vackra. De skall visas upp och så även med omålade tånaglar. Har man så fina fötter skall de vara olackade!!

Freja sa...

Superfina fötter! Jag är ett barfotabarn, är helst utan både strumpor och skor, men har superfula förtter med ärr efter skavsår på alla kanter av dem... Nog därför jag helst är barfota, jag får skavsår av allt... Mne jag gissade ju oxå på vajrar till elstolpar, var inte det nära nog? ;-)
Sv: Jag tänkte på dig när jag skrev om 08:or och stockholmare, men det bor en retsticka inne i mig så jag lät det stå kvar, förlåt! Och jag siktar in mig på att kolla finalen, hoppas det är några kul lag som går dit...

Bildgatan sa...

De där bilderna är bara helt helt ljuvliga ... att lägga upp fötterna mot solen och bara njuta av livet. Det är inte alla som tror sig klara av de där underbara stunderna - men jag gör. =)

Absolut inget fel på dina fötter ... måste nog fixa mina egna. =)

Tänkte att jag skulle få läsa om det var någon match ikväll, men inte ens du har skrivit något så då förstod vi fel igår. Trodde Spanien skulle spela ikväll.

Ha en fortsatt bra midsommarhelg.

juanna sa...

Solfötter... härligt avslappnad sommarbild!

SigridfraEnget sa...

Vi tänker ganska likt...

cat sa...

Är inte alls avundsjuk på att ni fick kanonväder på midsommar, näää inte alls ;)

Olga T sa...

Ååååå vilka midsommarfötter!

Linnéa sa...

Kul bild! Du ser ut att ha det riktigt skönt där på räcket. Va, kul att du tog den bara så där. Själv tog jag fotbilderna på min chefs kolinilott som hennes lilla gäng var inbjudna till! På väg till Öland!

Mina fotostunder sa...

Här var det nån som verkligen njuter av stunden!

4U2 sa...

Skulle trott du befann dig utomlands ... kan det bero på muren? Vet inte men bilden andas sommar och semester!
Hoppas det fortsätter komma fler och fler soliga varma dagar så jag kan sitta (ja, ligga) ute i skuggan utan att frysa och bara mysa ;)

4U2 sa...

Skulle trott du befann dig utomlands ... kan det bero på muren? Vet inte men bilden andas sommar och semester!
Hoppas det fortsätter komma fler och fler soliga varma dagar så jag kan sitta (ja, ligga) ute i skuggan utan att frysa och bara mysa ;)

Mona sa...

Tänkte faktiskt samma som 4u2. Muren/balkongräcket ser så ut att vara fotad vid medelhavet. Härlig sommarkänsla du förmedlar och snygga fötter!

Det enda du missar i färg på min svartvita bild är den underbart blå himlen som uppenbarade sig den dagen. Kåken är trist kommunalgrå!

Ama de casa sa...

Tyskland må vara favorittippat - men Spanien tar dom! Så det så :-)

Härlig bild!

oumberligating sa...

Oj, vad mycket fötter det var på alla bloggar denna helg, fast det är ju naturligt. Att ta av sig skorna är på någotvis en aktiv sommarhandling som att äta jordgubbar, klappa barn och bara sitta och fånle i solen!
Utan att veta om det så fotograferade jag Lilla Frun fötter på Midsommarafton, men inte för att jag tycker de är så himlaviktigt att ha dem på bild, ville bara hjälpa en Asiatisk turist som smög omkring och fotade kvinnofötter på Skansen!
Ha en fin fortsatt helg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

anne sa...

Fötter ja!

Jag tittade på mina, konstaterade att de är i hyfsad form för att vara mina men att naglarna saknar litet färg.

Har du tur kan du fortsätta att sola fötterna i dag också! :)

Jane sa...

Det där ser verkligen skönt ut!
Mina fötter är inte som de varit efter gårdagen ... jag rensade upp bakom stugan och där fanns det röda pissmyror i mängd. Barfota i träskor, ja, då kan du nog se framför dig - MYRATTACK - och fötterna fulla med kliande, svidande utslag. Hade nästan hoppats på lite sämre väder idag så jag slapp jobba i trädgården, ha ha, men det är bara att bita ihop ... och ta gummistövlarna på :)

Annemor sa...

MISUNNELIG.
Kan'ke det her :-)
Ha en fin dag.
Mormor på muren

Marit Johansson sa...

Din bild är verkligen helhärlig!!

llhertz sa...

Hahaha! Här är vi på samma planhalva. Här känner jag mig hemma och vilar ut från alla kvällens konstiga småkryp :)