tisdag 12 juni 2012

En "gravöl" och #hållenstolpe





De flesta av er som är fotbollsintresserade har säkert läst spaltmeter om Sveriges bedrövliga match mot Ukraina igår. Så jag nöjer mig med att påpeka tre saker som ni kanske inte har tänkt på:

1. Det tog England 100 år för att låta bli att tjonga och skicka långa bollar på ”Bengt”. Irländarna har fortfarande inte lärt sig läxan. Sverige kastade ”bara” bort (viktiga) 45 minuter på att slå långa bollar på Zlatan…

2. Gårdagens resultat och besöket av tröstande spelarfruar förde tankarna inte helt osökt till VM i Italien 1990. Minns ni: 1-2, 1-2, 1-2…

3. Snygghetspoängen går till domaren Nicola Rizzoli från Italien.

-----------------------------------------------





Snygghetspoängen i dagens första match går utan minsta tvekan till Greklands Georgios Samaras. Yummie, yummie eller vad säger ni;-)

#hållenstolpe
Det enda roliga idag var nog kollegan Malenas mejl med dagens snackis - #hållenstolpe. På Twitter skickar personer in bilder på hur man håller sin stolpe och taggar dom med #hållenstolpe. Allt för att lära Lustig och Zlatan hur man gör… ;)
Nu twittrar jag inte men jag bidrar gärna med ovan bilder: En stolphållning vid charkdisken hos ICA i Täby Centrum med en kölapp i handen samt ett stadigt grepp om en redan ”krökt” stolpe vid arbetsplatsen tvärsöver gatan. Och bild i bild 1 bjöd den italienska restaurangen, vars namn jag har glömt på en ”gravöl” till lunch. Pasta med vodka… låter tite ukrainskt tycker jag.

PS. Vill ni se fler stolphållningar så kollar här och här. ASG utlovas:-) DS.

18 kommentarer:

Freja sa...

Hahaha Vodkapasta, Ukrainas nationalrätt... Bara för de tuffa! Erkänner, jag såg inte matchen - men jag hörde den via mannens och dotterns vrålande framför TVn...

Anonym sa...

Undrar så vad det liksom blir kvar av vodkan när man kokt den. Det är ju en så neutral och liksom ren spritsort.

Jess sa...

Hahaha! Håll en stolpe, vilket roligt tema! Du har ju fått tag i minst två i alla fall! :)
Snyggingar har du också hittat! Trevligt att vila ögonen på!

Della sa...

Hihi, här fanns mycket kul!

Rantamor sa...

Pasta med vodka det har vi aldrig hört talas om här uppe i norr,
men vore ju kul att pröva...
eller näe inte om det smakar vodka alltså...
tänk att bli bakis efter gårdagens lunch ???

Ja jo fotbollen från igårkväll ids vi inte prata om ens...
Rantafar vissnade helt ihop och fick tröstas i timmar.

Såg verkligen ut som att din snygge domare hade en mus i munnen ????
Eller är jag konstig som tyckte jag såg det med engång...

Tjingelingen...

Susanne sa...

Skrattade gott åt Ms mejl idag.

SoF sa...

Ja nu får man i alla fall skratta åt eländet.

Tänk så skönt det är att sitta och titta på alla andra matcher i EM, där inte Sverige är med - så man kan slappna av och njuta av fint spel.

Jag är förvånad över att Polen gjorde en sådan kämpainsats mot Ryssland. Bra jobbat!
(ungefär tvärtemot hur Sverige spelade - där ju spelarna verkade rädda för bollen)

Natti natti!

Bra inlägg Beate.

Pialotta sa...

Pasta & Vodka... helt uteslutet för min del ;) Jag såg på nyheterna vilket upplopp det var i Polen mellan supportrarna från Ryssland ? Polen ... skandal anser jag ... Herre Gud vad är detta... är det glada idrottskillar... nä banne mej inte :(
Stolphållare, ha, ha .. ja det kan man säja ;)

Mona sa...

Haha, vilken rolig idé att fota folk som håller i stolpar. Varför får jag aldrig såna idéer? Jag hade på matchen på webb-tv igår medan jag jobbade med datorn. Men eftersom jag bara har en skärm, så lyssnade jag mest. Kollade in ibland och lyckades bl.a se Zlatans stopskott. Gillar bilden med tanten(?) som håller hårt i stolpen inne på charken. Blir du aldrig upptäckt när du tar såna bilder?

LissenTo sa...

Såg eländet och har inte bestämt mej för hur jag ska göra på fredag.

Kanske håller en stoöpe istället

cat sa...

Men jösses, vodkapasta liksom! Vet i tusan om jag skulle våga förtära dylikt.
Snygga stolphållningsbilder :) Gillas skarpt!

Ama de casa sa...

Hahaha! Hållenstolpe - underbart! Man kan tycka att en målvakt på landslagsnivå ska veta att man gör så...

Det är bara att forsätta hålla tummarna.

Hur blir det i nästa match, Sverige - England? Jag tänkte närmast på husefriden...
:-)

Stare Ström sa...

Mycket att skratta åt- och granna pojkar att vila ögonen på!

Du ville se min monochroma Sky Tower i färg. Det ska du klart få! Precis som du föreställde dig?

Anonym sa...

Vodkapasta låter gott, hållenstolpe skulle man ju kunna slippra till lite;-)

Det ser inte lovande ut så det är lite avslaget här;-(

Ha en bra dag;-)

SoF sa...

Ja 185:- för gräsklippningen är väldigt billigt - det sparar man ju snart in i bara bensinpengar om man ska behöva åka dit så ofta.
Vad den ordinarie gravskötseln, med plantering å sånt kostar det vet jag inte.
Det tråkiga är att se en vacker kyrkogård i förfall...

Varma SOLSKENS-hälsningar!

Hörni sa...

Hahaha, det är rätt kul på twitter ibland. Jag måste kolla in #hållenstolpe tror jag.
Snygging nr 1, nja, men nr 2 är helt ok. ;D

Bildgatan sa...

Pasta med vodka? Där har min gräns överstigits (tror jag) låter inte gott i alla fall.

SNygga var de och än är du ju inte försent att se en och annan matcha, halvtittar nu. =) 0-0 fortfarande.

Benita sa...

Haha, pasta med vodka, nej tack. :))