fredag 1 juni 2012

Tema Fredag: ”Avslappnad”


Om ni bara visste hur länge jag väntat på att visa er den här bilden;-) Nu äntligen har jag chansen då fredagstemat vill se avslappnade bidrag. Tack Sinneskatten:-)
Fotot som jag lägger upp visar vår bil med fem millimeter tillgodo till träväggen. Nej, det är inte maken som parkerade den utan jag. Och nej jag behövde inte 10 försök. Jag gjorde mig inte till åtlöje för alla nyfikna som kollade heller. För visst samlas det alltid en massa ögon runt en kvinna som ska fickparkera, konstigt.
Maken applåderade på stående fot… liksom alla åskådare. Japp, det gäller att vara avslappnad när man ska fickparkera.

Fler avslappnade bidrag hittar ni här.

PS. Medan jag är en baddare på fickparkering så klarar jag inte av att backa bilen in i en parkeringsruta. Men man kan ju inte vara bra på allt heller;-) DS





27 kommentarer:

Olga T sa...

Strålande!!! I love it!

Anni sa...

Men VARFÖR skulle du tvunget parkera så nära? Eller kanske att träväggen ställdes dit efteråt? ;-)

Monica sa...

Med andra ord alla i bilen fick gå ur på samma sida, snyggt jobbat;-)
Ha en skön helg;-)

Stare Ström sa...

Hade jag aldrig klarat ut. Grattis! Då kan du vara riktigt avslappnad nu!

Freja sa...

Imponerande! Fickparkera har jag nog aldrig gjort, det behövs sällan i byhåla... Men backa med släp är jag en jävel på! Snygg bil! Jag förstår inte att det är så många som köper bilar i annan färg än röd... Ja, det ska vara racinggreen då som jag kan tycka är OK....

SoF sa...

Herregud Beate!
10 poäng för den millimeter-parkeringen.
Snyggt jobbat - jag hade också applåderat. :)

Varma hälsningar!

SoF sa...

Å så en kram för dina kommentar om filmen.
Själv tycker jag att jag låter j ä t t e k o n s t i g...men det är väl bara så det är.

Unknown sa...

Hmmm... Undrar om åskådarna var lika avslappade...?
Ha en fin helg!
/SA

Pumita sa...

Jag är otroligt imponerad! Du får inte ens ett papper mellan spegeln och väggen där. =)

Jane sa...

Snyggt jobbat!
Eh ... sitter maken kvar i bilen eller kom han ut på annat sätt? Annars var det ett ganska bra knep om du ville gå och kika på ngt ifred ;))

LissenTo sa...

Men Beate jag blir imponerad, det kallar jag för fickparkering. Förstår alla applåder.

Undrar också varför du skulle sta så när väggen.

Var sol här idag, tog mej en cykeltur, lovley.

4U2 sa...

Hur smal är din man? Jag menar, hur gjorde han för att ta sig ut när du väl parkerat? ;)

Elisabeth sa...

Härlig bild. Där kan du känna dig nöjd! Ha en bra helg!

llhertz sa...

Ja här kan du vara riktigt nöjd! Det är ju inget fel att all häver sig ut på samma sida.
(Fast jag trodde ju att fickparkering var lika med att parkera i en sån där ficka till parkeringsruta som jag alltid undviker, där man måste backa och bända in bilskrället tills man är lika röd i nyllet sim din bil.) Världen längsta och onödigaste parentes!

Anonym sa...

Jag vägrar fickparkera. Det är konstigt för jag har fickparkerat med bravur i mina dar. Jag fickparkerade gammal Amason utan tillstymmelse till styrservo och med sportratt och extrabreda däck dessutom en gammal rasslig folkvagnsbuss. Inga bekymmer men nu har jag fått för mig att jag inte kan...

Guldkryckan sa...

Att vila framhjulet mot väggen där är ju ett bra knep...var det medvetet eller blev det bara så?

Fickparkerar ju en del emellanåt...att bo i en storstad har sina nackdelar..detta är en....dessutom är det skitdyrt att parkera :(

Ama de casa sa...

Wow! En fråga bara - hur kom maken ut? ;-)

Pysselfarmor sa...

Visst är det märkligt att det väcker sådan uppmärksamhet ibland när det sitter en tjej vid ratten. Jag är en sådan där som hellre backar in när det är trångt och jag kommer aldrig att glömma när det var en sådan där miniminiplats jag skulle in på, men jag visste att det skulle gå....tror du inte på f-n att det är tre killar som ställer sig att glo hur det ska gå!
De sa inget, applåderade inte heller utan gick slokörade iväg när jag tog det på första försöket och sedan pekade finger åt dem. Jag var urförb.....helt enkelt att de överhuvudtaget stod där och glodde så uppenbart....
Vilket liv det skulle bli om vi tjejer alltid "markerar" när en kille ska parkera!!

Marita sa...

Ja du är grym. Sååå skickligt :D

Hörni sa...

Hahaha, herregud vad bra gjort! :D Ja tänk vad folk (män) glor när en kvinna ska fickparkera. Hoppas det var många karlar som såg dig. :)

Herta sa...

Bra sätt om man inte vill ha mannen med in i butiken mm.

Jah Hollis sa...

Det gäller att vara avslappnad när man fickparkerar, speciellt om man har publik. Jag gjorde något liknande i en håla i Irland en gång, en natt med en högerstyrd bil. Först dagen efter såg jag det djupa diket ner i en bäck på vänster sida om bilen. Går det så går det.
Grattis till andraplatsen i Fototriss. Låt mig helt blygsamt påpeka att jag var med och bidrog till den. :-)

Mona sa...

Närkontakt av tredje graden?! Sedan är ju frågan varför? Kanske för att få till det coolaste bidraget till fredagens tema?

Bildgatan sa...

Redan innan jag läste texten log jag och tyckte att bilen såg verkligen avslappnad ut, ser ut som att den vilar sig motväggen.

Jag skulle gärna velat se den parkeringen, fickparkering undviker jag totalt om det inte är tomt åt endera hållet. =)

Jag applåderar och som tur är har jag en som kan. Har inte problem med några andra parkeringar men vet inte varför jag inte klarar detta.

Självklart funderar jag också varför så nära, men det spelar ingen roll du fick ju till det bra och jag förmodar att det inte var någon passagerare som skulle ut på den högra sidan.

Benita sa...

Jag är också väldigt imponerad av din fickparkering. Jag hatar att fickparkera och undviker det så gott det går.

SigridfraEnget sa...

Oj! Jo, 5 mm är tillräckligt

Anonym sa...

Hahaha, jag undrar hur maken tog sig ur? SNYGT i vilket fall! :-)