söndag 10 juni 2012

Rapport från soffan


Nu är det ju ni, mina läsare som har önskat att jag ska fortsätta rapportera from Euro 2012 på plats i Polen och Ukraina – ja från soffan då, men ändå;-)

Dejligt Danmark!
Gårdagen bjöd ju på första skrällen då Danmark slog Holland med 1:0. Dejligt, absolut dejligt! Och danskarna slog inte vilket Holland som helst. Jag menar de ”Oranje” hade ju riktiga stjärnor i sitt lag, bland annat följande look alikes:
Arjen Robben i form av Ingemar Stenmark (se bild till vänster)
Wesley Sneijder en kopia på Fredrik Ljungberg
Klaas Huntelaar som liknar vår egen Anders Svensson
Snygghetspoängen i den matchen går till Danmarks Simon Kjaer, som hade den minst konstiga frisyren av danskarna. Dessutom var han duktig!







Tyskland-Portugal 1:0
Även Portugiserna var väldigt nära en skräll, som de verkligen hade varit värda. I den matchen la er personliga reporter på plats från soffan märkte till
- de politiskt korrekta frisyrerna i det tyska landslaget. Kortklippta killar utan minsta fantasi till en rolig frisyr. Undantag: Khedira
- Ronaldos nya fastklistrade frisyr och noppade, formgivna ögonbryn
- Pepe (inte at förväxla med den torra sherryn på systembolaget) ser ut som en mops.


Snygghetspoängen i den matchen går utan minsta tvekan till Fabio Coentrão, en ettrig och suveränt duktig vänsterback.









PS. Översta bilden är tagen av mig själv och föreställer inte Adidas Tango 12 boll som används under EURO 2012. Spelarbilderna är knyckta lite varstans;-) DS

29 kommentarer:

SoF sa...

Inomhusträningen avklarad och nu dags för en promenad i regnet.
Alla boråsare med överlevnadsinstinkt äger ju förstås ett bra regnställ... ;)

Förutom tonåringarna då - men de behöver ju minimalt med kläder året runt.
(med en viss igenkänning från min egen tonårstid...som jag knappt minns)
Haha.

Så nu dags för dagens och kroppens sista rörelse innan parkeringen framför tv:n.

Önskar dig/oss bra och spännande matcher!

Å så en extra K R A M just idag!!!

Pumita sa...

Nu börjar jag förstå varför du tittar på fotboll. ;D

Psst! Mopsen ville inte vara med på bild.

Pumita sa...

P.S. Extra mycket sol på dig idag! ;)

cat sa...

Då tackar jag så mycket för rapporten :)

Della sa...

Underbart med specialreportage direkt från soffan! Nu slipper jag ju titta. :)

Della sa...

På tv alltså. :) Här tänker jag fortsätta titta in.

Stare Ström sa...

Jag är helnöjd med rapporten och snyggingarna. Nu kan jag delta i samtalsämnet fotboll- utan att ha en aning om vad jag pratar om. Kan väl få citera dig då och då?

Monica sa...

Nu har du julafton förstår jag, men en och en annan snygging finns det ju att fästa ögonen på synd bara att dom inte står still;-)))
Ha en skön söndagkväll;-)

Malla sa...

härliga liheter du hittat där ju!
vi såg danmarksmatchen och det var ju trevligt, till och med Leon var med och såg, helt inne i matchen haha :D

Pumita sa...

SV: Jag har varit betydligt mer intresserad av fotboll än vad jag är idag. Har väl vuxit upp kanske. ;) Rätt som det är kanske jag hittar mig själv sittandes framför tv-rutan. =)

Guldkryckan sa...

Jo...danskarna är ju bra på fotboll tycks det...fast SÅ bra trodde jag inte...!

Grattis Danmark.

Anonym sa...

Ere nån sportcup nu igen?!?

Rantamor sa...

Här sitter en tokintresserad Beate å tittar på fotboll och har stenkoll på killarna...
Rantafar visste också vem dom var...men inte Rantamor hon har ingen koll alls på spelarna...
fast just nu spelar spanien och italien...eller hur,
Rantafar sitter å kollar och äter vattenmelon....

Ha en trevlig fotbollskväll,
imorron ska väl Sverige in i hetluften...

Olga T sa...

Ha, ha! Jag har inte kommit i EM-stämning ännu. Den infinner sej väl så småningom.

anne sa...

Du spanar in spelarna du... Hmmm, jag har spanat in flera som är oroväckande tunna högst uppe på skulten, överskott på testosteron kanske?

Annars hejade vi då förstås på Die Oranjie, men det sket sig. Jag lät mig tröstas av en Tweet (eller vad det nu var) om att Spanien visst förlorade första matchen för att sedan vinna hela kuppen (WCH?). Så då tror jag att det blir så.

Tysklandsmatchen-då Zzzzzzzz:ade jag. :)

Benita sa...

Jag säger som Gärdsmygen, har inte kommit in i EM-stämning än, vet inte om den kommer heller. ;)

Kommer att kika in och läsa snygghetspoängen i alla fall ;)

Freja sa...

Ohh, kanon! Gillar din extra dimension till sportdelen av fotboll, lite som min glitter och glam mätning av ESC... Nu kan jag hänga med och låta initierad i morgon!

Hörni sa...

Jättekul att Danmark vann! Och med en tysk i familjen kan jag inte göra annat än heja på dem också. Så jag är nöjd. :D

Bildgatan sa...

Jag ser inte samma lugn och ro som du gör i bilderna men däremot så förstår jag den. Idag tyckte jag att sambo var ovanligt välvilligt glad att jag "försvann",jag visste ju inte att en match gick så tidigt. =)

Vet inte vem som vann av Spanien eller Italien men har svårt att välja vem jag hejar på, för hejar gör jag oavsett mitt intresse. Däremot såg jag att Kroatien spelar nu och där är mitt hjärta hos dem.

Såg också att du lagt din kommentar exakt 20:35 hos mig, precis när matchen började. Du sitter väl framför TV:n och kommenterar. =)

Nu sitter jag här hemma och kan bläddra hur mycket jag vill mellan kanalerna och inte en endaste fotbollskanal har jag prickat in. =)

Allvarligt talat så känner jag mig ganska oallmänbildad när jag läser alla namn hos dig och jag vill nog ha en rent allmän kunskap om lagen och matcherna, får nog se någon match, läsa och lyssna lite mer. Tycker faktiskt att fotbollen (och andra idrotter) faktiskt tillhör lite av vår allmänbildning.

Jag vet ju en del om monarkin och där är mitt intresse ännu lägre, men lite mindre namn att hålla reda på. =)

Fortsätt med dina rapporter så lär jag mig förhoppningsvis något.

Pysselfarmor sa...

knack knack här kommer jag och stör mitt i matchen ....som jag inte alls tittar på, men sambon är duktig och gör det :-))

absolut växer alla blommorna och ett par hundra till i mina rabatter
det är avkoppling för mig att få skit och jord under naglarna och så vaska av de små händer (!?!) och brodera litet och dricka en kopp kaffe - då kopplar jag av.
Hoppas matchen slutar exakt som du vill :-))

Unknown sa...

Högaktulla bilder förstår jag efter att flera dagar i rad tvingats stänga av såväl radion som teven... *ler*
Ha det fint så här i sommartider!
/SA

Susanne sa...

Tack för den rapporten, följde matcherna på EM-appen så jag missade alla snyggingar ;)

Mona sa...

Tack för rapporten! Kul att Danmark skrällde till. I morgon blir det spännande när Sverige ger sig in i matchen. Eller så blir det det inte... Undrar vilket lag som får spela i blågult?

Pysselfarmor sa...

Nu ska jag avslöja vad min svart-vita bild i 4U2:s utmaning är.
Jag står i gången under glaspelaren som finns på Sergels Torg och tittar uppåt på fontänens undersida som består av något glasliknande material. Man kan se fotspår i smutsen i fontänen. Färgprickarna som syns i bilden tror jag blev av blixten.

Kicki sa...

Nu är inte fotboll min grej men det blir kul när vi är i Turkiet...om det går bra för Sverige!
Såg att du hittade till min andra blogg:) Den kommer också ta semester men först måste jag fota junivägen!

Susanne sa...

Sv: Tyvärr är stället inte mitt eget. Huset som är en gammal skokla består av 4 lägenheter varav bästa Cee äger 33,33% av huset.

Ama de casa sa...

Danmark är verkligen överraskningarnas land. Dom kom med på ett bananskal 1992 för att det var krig på balkanhalvön. Oförberedda gick dom in i EM, och vann dom hela alltet här i Sverige.
:-)

Västgötskan sa...

He he! Skummade igenom inlägget. Mitt inlägg förklarar varför... Sorry! ;-))

LissenTo sa...

Mitt fotbollsintresse är inte som det varit, men ikväll laddas det. Bänkad framför tv:n och det blir en räkmacka och en kall.

Vi håller väl tummarna allt vi kan.