måndag 4 juni 2012

Helgbilden

Marit har startat ett nytt fototema och uppmanar oss att visar helgbilder. Tycker det är en jättekul idé! Kan väl börja med att berätta för er vilka härliga bilder jag kunde ha tagit av olika events som ägde rum i stor-Stockholm i helgen:

- Custom Bike Show i Norrtälje – regnade bort.
- Internationella Matmarknaden på Sergels Torg – regnade och blåste bort, bokstavligen. Endast två montrar trotsade skitvädret och höll öppet.
- Stockholm Maraton – den regnade och blåste också bort, men min kollega Gabriella kämpade sig igenom hela sträckan. Hon var väldigt märkt av strapatsen kan jag säga, fast på ovanliga ställen. Dessa bilder hade ni i alla fall inte velat se;-)
- Veteranbilparaden på Djurgården – regnade bort den också.

Vad får ni se i stället då?
Jo, min favo konstnär Simon Roderick hade vernissage på Galleri Korn på Söder och den här tavlan har fått en ny ägare. Inte helt otippat kanske;-)

Den här också.

Ja åsså vår det hårdplugg inför Euro 2012 tipset som ni ser. Tipset är inlämnat till mig själv, då det är jag som håller i tipset på mitt jobb.

Fler helgbilder hittar ni här.





25 kommentarer:

Olga T sa...

Hade ni regn i helgen? Vi hade strålande solsken hela helgen...fast det var riktigt blåsigt.
Förstår att den tavlan fått en ny ägare! Så härlig! Jag blir glad av den där figuren :)
Ja snart börjar det.

Della sa...

Den är underbar den där Simon Roderick-tavlan.

Monica sa...

Den första tavlan älskar jag, vilken ljuvlig liten figur;-)
Var glad att du inte hade tre hundar att torka i ovädret.
Ha en skön kväll;-)

Susanne sa...

Tur att det fanns något att göra när allt regnade bort i helgen.

Anonym sa...

Mycket regn och blåst har det banne mig varit. För mycket.

Stare Ström sa...

De tavlorna hade jag också kunnat tänka mig! Otur med allt regnande du hade. Själv njöt jag av sol.

Anna sa...

Kan bli många roliga festbilder :)

SoF sa...

Snyggt Beate!

Synd dock att allt regnade bort hos er...men Simons konstverk piggar alltid upp - i brist på solen.

Å tusen tack för din present/omtanke!

Vi har redan studerat bilderna ingående. :)

Sommarregnskram!!

Elisabeth sa...

Snygga tavlor! Ett läckert helgon. Ha dé!

Rantamor sa...

Dom tavlorna har säkert fått ägare som älskar att se dom, helt klart lite annorlunda tavlor...men intressanta...
Och fotboll ja det kommer att bli ett inslag här med,
Rantafar kommer att vara klistrad...
jag kommer att vara passivfotbollssupporter....
hoppas att det gul/blåa laget hänger med ett tag...

Tjingeling idag hade vi en helt underbar dag...utan regn...utan snö...utan köldskador...

Pysselfarmor sa...

Ja fy vilket väder - du inser varför jag inte gick ut - ville inte regna och blåsa bort :-))

läcker tavla den där första! En riktigt "färgklick"!

4U2 sa...

Det enda jag kan säga om fotboll är att jag lockas inte om det inte är dåligt väder och Ronaldo spelar för honom har man fått se sen han var ... 18? Duktig är han iaf. ;)

Simon sa...

Roligt inlägg :)
Tack så jätte mycket för länken och allt!
Är glad att allt regnade bort, så du kom och tittade i stället, haha :)
Vad snygga korten blev, riktigt bra!

Borde pluggat lite mer känner jag, några länder känns väldigt svår tippade. Ska bli jätte kul att det börjar snart.

Mona sa...

Den där första tavlan är ju helt underbar. Vilka färger! Och vilken sötnos! Andra tavlan är också häftig. Och kul.

Tråkigt att alla evenemang regnat bort. Dom hade hotat med regn hela helgen i Gbg, men icke. Annars brukar det ju vara fint på östkusten och skitväder på västkusten. Däremot har det blåst som bara den, men det är smällar man får ta. Har inte hunnit få ihop något bidrag på detta tema, men det kommer.

Marit Johansson sa...

Supersnygga tavlor, är gjorde du ett klipp, jag skulle också vilja ha något sådant på väggen!

Tack för dina vänliga ord ang. headern, jag vet faktiskt inte vem Ipad-gubben är, bilden är tagen i slottskyrkan!

cat sa...

INSTALLERAR SVENSK SOMMAR
███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44%KLART
Installationen misslyckades. fel 404 : Årstiden ej hittad. Årstiden du letar efter har kanske blivit flyttad, bytt namn, eller är tillfälligt upptagen. Var vänlig försök igen.

Här är förklaringen till att allt regnar bort!

cat sa...

Huset står faktiskt i Braunschweig :)

Ama de casa sa...

Vad trist att så många grejer regnade bort :-(

Jag bara älskar den övre tavlan - läckra färger :-)

cat sa...

I but aim to please and make people laugh ;)

Pumita sa...

Har du vunnit på Lotto? Eller har jag missuppfattat att du köpte två... Tavlan i fönstret är så BP och helt underbar!

Malla sa...

andra tavlan är heöt fab! precis som Zlatan :D

Bildgatan sa...

Ja det var mycket som regnade och blåste bort under helgen, tror till och med att ni haft en aning mer. Synd för det lät verkligen som evenemang som kan ge superläckra bilder.

Du fick i stället gå på vernissage och det var ju inte helt fel även om jag förstår att plånboken blivit betydligt tunnare. Men ... det syns ju inte på kortet - utanpå.

Det där sista försöker jag hoppa över men kommer garanterat på något sätt att dras in i detta - och vi som ska vara i bilen ganska mycket. Månntro om han funderat över det något, sambon alltså. =)

Nu hinner hann ju följa det slaviskt under en vecka och det tycker jag räcker gott och väl, nu har jag ingen aning hur länge det pågår men tillräckligt länge för att jag ska höra ordet Zlatan tillräckligt många gånger för att sätta på mig hörlurar eller hitta på andra aktiviteter -långt borta från en TV.

Hörni sa...

Vilka underbara konstverk han gör! Får själv lust att komma igång med tecknandet och måleriet igen. Har inte haft rätta lusten på ett tag, men det kanske är på gång nu. :)

llhertz sa...

Vilka oemotståndligt coola konstverk han Simon skapar! Om du skaffat dig båda förstår jag dig mer än väl. Hen där invaggad i falsk trygghet är absolut perfekt :)
Känner igen den där bortregnade helgen. Vi kryssade mellan skurarna och beklagade en huttrande Yoshiko som just lämnat ett 25-gradigt Österrike. Nerköp typ.

Anonym sa...

Tavlorna var ännu finare i verkligheten/annika