fredag 29 juni 2012

Gli Azzuri

Japp, där satt den eller rättare sagt de! Två mål av Mario Balotelli sänkte storfavoriterna Tyskland i mötet mot Italien i Euro 2012 igår kväll. Lagmaskinen Tyskland misslyckades än en gång med att besegra Italien i ett stort mästerskap.
När Italien spelar som bäst, vilket de gjorde igår kväll är laget oslagbart. Nu väntar Spanien i finalen i Euro 2012 på söndag. En match jag verkligen ser fram emot. Å vet ni vad – jag håller på Italien. Jag medger det och skäms inte ett dugg för det. För just i det laget finns mina absoluta favon:


Mario Balotelli
Mario Balotelli är 21 år, född i Ghana och adopterad av ett italienskt par. Hur stolta måste de vara över sin son efter gårdagens uppvisning. Han spelar till vardags i Manchester City som idag säkert gnuggar händerna hela vägen till banken.

Andrea Pirlo
33-åriga Andrea Pirlo med fyra stora mästerskap i bagaget är Italiens viktigaste spelare. En ettrig högerback och spelmotor som finns överallt på planen. Å vem minns inte hans läckra straff mot England i kvartsfinalen och gårdagens räddning på mållinjen. Pirlo spelar till vardags i Juventus.

Gianluigi Buffon
Ja honom har jag ju skrivit om förut. Han gjorde några riktigt svettiga räddningar även igår mot Tyskland. Han är inte bara snygg utan otroligt duktig också. Han är 34 år och spelar också i Juventus. Ja tänk om man var några år yngre;-)

Tatueringar
Till slut lite kuriosa. Alla lagen i Euro 2012 visade upp (synliga) tatueringar. Det enda laget utan (fula) kroppsmålningar var Tyskland. Tänkte ni på det!? Nu hjälpte ju avsaknaden av tatueringar inte, men ändå;-)

PS. Det blev inget snyggt inlägg precis, men det får ni tyvärr stå ut med idag. DS.


17 kommentarer:

Jess sa...

Jag hejar ju också på Italien, men du glömde bild på den snyggaste!
Jag vet inte vad han heter... ;)

SoF sa...

Tre härliga profiler!!

Vem sjutton ska jag hålla på i finalmatchen tro? ;)

Hoppas på en supermatch!

(och sen kommer den stora tomheten...och väntan på nästa stora turnering)

Å så får jag hoppas på att Elfsborg inte förlorar sin fina ledning i Allsvenskan och tar SM-guld igen. :)

Varma men blåsiga hälsningar!

Jess sa...

Nu har jag googlat! Tack för tipset om sidan.
Han heter Claudio Marchisio! :)

Ama de casa sa...

Jo, dom var duktiga, Italienarna men...

sv: Jaha. Nu får jag nog säga upp bloggbekantskapen. Men det var kul så länge det varade. Heja på Italien? Pfft!
;-)

LissenTo sa...

Förstår att du längtar efter finalen, du får ladda hela långa helgen.

Kom just en skur med regn här, kallt och trist.

Tack för dina ord, värmde i hjärteroten.

Kram

Monica sa...

Haha är det inte lite Linford Christie i byxorna där;-))))
Jag kör med bästa lag vinner för jag har ingen aning om vem som är bäst, kanske en fläck på min vapensköld;-)

Jane sa...

Skulle tycka att det gick an med vilken toppspelare som helst ... bara han drog in lite cash ;)

Freja sa...

Jag hejar oxå på Italien (bara för att jag gillar deras glass...) så nu hoppas jag gilla dem även i finalen, som jag lovar att5 kolla på!

Stare Ström sa...

Så, då blev det några snyggingar igen! Tack för dem!

Bildgatan sa...

Ja igår hejade ju jag också på Italien, viktigt att veta från fotbollsentusiasten.

Varför skulle du inte våga att erkänna, absolut inget att skämmas för. Nu är jag mycket kluven - här hejar de på Spanien, men svägerskan är ju jävig =)(hennes andra hem) och även sambo till viss del. Jag tror att jag hejar på ... låt mig se, den som vinner blir bra.

Har du fotat bilderna genom TV:n? Snygga hur det än är och tycker att informationen jag fick del av var både intressant och lärorik. Jag tycker om all kunskap oavsett vad det är.

4U2 sa...

Brukar titta på några matcher i vanliga fall men i år finns ingen lust (av en viss anledning). Men jag skulle också hålla på Italien, fråga mig dock inte varför ;)

Anonym sa...

Du och SoF är allt lite konstiga, hehe...
NÄ, skidskytte skall det vara, eller åtminstone något med skidor, och då förslagsvis på längden!!!

PS: om jag nu skall hålla på något lag, bara för att ha det gjort liksom, vad finns kvar åt mig att hålla på?
Fick Norge ens vara med?
Heia Norge, heia Norge, heia Norge...
Typ.

cat sa...

Då håller jag tummarna att du får som du vill :)

Guldkryckan sa...

Skulle också gnugga mina händer på väg till banken om jag var proffs där ;)
Fast jag är inte så kräsen..gnuggar händerna när jag vinner 82 spänn på Lotto också..hehe!

Ha så fint BP

Hörni sa...

Jag hejar på Spanien. Gillar det jag nu sett av Spanien mycket mer än Italien. :)

anne sa...

Jag tycker det var ett bra inlägg, jag hinner ju somna i soffan innan något händer och sen är jag för trött för att uppdatera mig. Ett bra inlägg på min ära. :)

llhertz sa...

Tack! Precis den uppdatering jag behövde för att klara lite namedropping och snackisar :))