måndag 18 juni 2012

Marits ”Helgbilder”

Som ni förstår kunde jag ha visat er hur många bilder från EUR 2012 som helst… om jag hade tagit några, vilket jag inte gjort. Självklart hade jag även kunnat bidra med en uppsjö av foton som visat två dagars ösregn. Även det avstår jag ifrån. Jag vill ju att ni ler eller skrattar inte att ni deppar ihop. Och för att vara ärligt så var jag omtänksam mot mig själv och dokumenterade inte det eländiga vädret… heller.
Och vad gjorde jag då under den gångna helgen – förutom att titta på fotboll.

Tröstfika
En tröstfika på favo stället Viggbyholms Stationscafé är aldrig fel.

Förena nytta med nöje
Fototriss ville ju se träd igår. Alltså begav jag mig till Stinsen Shopping Centrum i Sollentuna och fotade träd som ni ser. Ja några plagg av favo märket Esprit fick också följa med hem. Och ja Ama, jag vet att det finns äkta palmer - importerade från Florida - i Sollentuna Centrum. Var faktiskt på väg dit, men körde min vana trogen vilse i området.

En blå himmel
Visst, solen kom fram efter klockan 17:00 igår. När den här bilden togs (klockan 19:00) satt maken och jag och väntade på en Scampi Balti respektive en Kashmiri Masala hos favo indiern i Enebyberg.

Fler helgbilder finns här.




16 kommentarer:

Anki sa...

Det var väl ingen dålig helg det där inte... gott fika, snygga examensprydda björkar osv... och fina bilder blev det!

anne sa...

Vet du. Det verkar som att det där joxet jag gjorde för att härma din sidomarkering med krokiga fingrar... Jag tror jag kan se alla bilder igen!

Stare Ström sa...

Verkar som att du hade en rätt hyfsad helg! Vädret kan man inte göra något åt så då gäller det att muntra upp sig med annat, som lite gott att stoppa i sig! Klok strategi!

Marit Johansson sa...

Ja tröstfika är ju helt rätt när det regnar, men det ser ut att ha ordnat upp sig!

Susanne sa...

Du hann med en hel del under den regniga helgen. Jag gjorde knappt nåt.
Sv: Vi har haft Bredband i typ många år, men för att få in det i huset, så krävs ett fånigt modem. Internetet som finns i väggen, vägrar jag ;)

Della sa...

Snyggt jobbat under denna regniga helg. Spännande det här med att man släpar in träd och dekorerar dem så svenskt det går.

Benita sa...

Fin helg du haft, fastän ni haft dåligt väder. Vilken härlig blå himmel på sista bilden. :)

llhertz sa...

Av bild och text att döma har du gjort det bästa av skitregnet(-ta det inte bokstavligt). Jag ser bara blå himmel. lite sommar och gofika!
PS har glömt att svara: Yoshiko är från Tokyo, jag bara måste tillbaka men yenkursen har varit mördande i några år.

Mona sa...

Det är tur att man kan ta till tröstfika när det behövs. Jag har aldrig sett träd inne i ett shoppingcenter förut. Vet inte rikigt vad jag tycker om det. Tänk så underbart det kan vara när himlen är blå! Så bra att du fick en bild på den till sist.

cat sa...

Ni verkar vädret till trots ha haft en mycket trevlig helg :)

Bildgatan sa...

Tycker att du haft en variationsrik helg, trots fotbollen. Förvånad - ja. =) Trodde det var fotboll och inget annat som gällde just nu. =)

Jag tycker att jag hinner så lite trots att jag är igång hela tiden. En liten rättelse - jag har INTE varit på Skansen. Släktträffen ägde rum på Furuvik, utanför Gävle. Ett ställe jag besökte vid ett flertal tillfällen som barn.

Idag, blir det mest promenerande och vi kommer att gå en hel del. =) Tyvärr hinns det inte så mycket när vi bara har en dag på oss, behövs minst en vecka för att utforska din hemmaplan. Det blev en dag mindre än vi tänkt oss så och sedan ska jag hinna träffa en vän här i stan och då blir det att gå någonstans i närheten av Kungsholmen (vet inte var det är) men det löser sig.

Nej, nu ska vi dra oss ut och paraplyet följer med, om än inte frivilligt. Tänk att jag måste åka till Sthlm för att uppleva regn. =) Vi hade ok under kvällen igår, lite droppar men inte mycket. Natten har tydligen varit blöt men nu ser det ut att bli bättre - en önskedröm åtminstone.

Ama de casa sa...

Haha! Dom har byggt om så mycket där kring Sollentuna C så jag skulle nog också komma vilse trots att jag har bott där i 25 år :-D

Monica sa...

Var glad att du inte har tre vovvar som ska ut, man ser ut som en dränkt katt efter 1 minuts rastning.
Ser ut att ha varit en mysig helg med god mat mm;-)))
Ha det;-)

Elisabeth sa...

Bra med tv när det regnar, men du hann ju med en del annat också och fick uppleva lite klarblå himmel. Ha dé!

4U2 sa...

En synnerligen trevlig helg ändå? Skulle inte ha ngt emot att äta #"ute" för en gångs skull ... det är lite sommar över det ;)

Anonym sa...

Och en tygaffär. En sån ville jag ha i min lilla stad. En som inte bara har tantiga gardintyger.