torsdag 24 april 2008

Stockholmsrundan med Duncan ... och röda soffan

Idag var det en härlig och till och med varm vårdag i Stockholm. Just en sådan dag önskar man sig en chef som föreslår att man ska gå en runda på stan och ta lite bilder som ska figurera i våra tidningar. Jag är lyckligt lottad, jag har en sådan chef. Tack Thord!

Duncan
Utrustad med varsin "värstingkamera" ger vi oss ut på stan. Min kamera heter förresten "Duncan". "Han" ägs av företaget men jag är hans surrogatmamma och han är en fröjd för "mamma". Kolla bilderna och bedöm själv. Är riktigt stolt över honom.

Tempura rolls
Vi börjar på Stureplan där vi först äter världens bästa Tempura Rolls på East (och för den rätten står vi gärna ut med bratsen och advokaterna i svarta kostymer, dessutom har vi två arbetskompisar med oss också - Inger och Malena - som turligt nog lindrar "snabba cash"-syndromet om ni förstår vad jag menar).

Clarion Sign och fönsterputsaren
Sedan vandrar vi Kungsgatan upp mot Centralstationen och vidare mot Norra Bantorget där vi träffar på en fönsterputsare långt upp på - eller rättare sagt vid sidan om fönstren - av Stockholms största hotell - Clarion Sign. Världens coolaste foto med en spegelbild som heter duga tycker jag.


En bro plåtas också - fråga mig inte vilken då jag sällan ser broar underifrån utan mest kör över dem...








"Min röda soffa"
Och sista anhalten blir (ytterligare) ett hotell, fast ett helt nytt sådant - Hotell Nortull. Det ligger granne med Vin & Spritmuseet på S:t Eriksgatan. Sedan några månader (!!!) tillbaks har det stått en röd soffa (se bilden) utanför. Den påminner mig - konst(igt) nog - om en affisch på 80-talet med en högklackat, blödande sko (minns ni?!!!).
Inger, Thord och jag provsatte den igår och ja, vad ska jag säga... den hade nog inte hunnit torka efter allt regn. Så vattnet gick för både Inger och mig .. fast sisådär 30-40 år för sent.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Vilken tur att ni fick vara ute i det underbara vädret. Jag var hemma hos Nettan i em eftersom hr P hade besök så jag njöt i värmen tillsammans med Nettan och Leon.
Kramar
MrsBettan