onsdag 16 april 2008

Ny metallblomma

Har ett förslag till folk som inte har gröna fingrar men vill ändå ha något blomsterliknande och faktiskt riktigt snyggt på fönsterbrädet. Varsågod, här är min senaste kreation. Hoppas ni gillar den.

Avfall, återvinning eller konst
Jag fick ett mejl från en kompis i Australien idag med ämnet "Waste in a consumer society". Jag laddar upp tre bilder av en och samma tavla som jag tycker är hur cool som helst. Tavlan består av en miljon plastmuggar och visas i tre vyer från tre olika avstånd. Fler exempel finns på Chris Jordans sajt. Verkligen en "måste-sajt" inklusive tankeställaren man får på köpet om man säger så.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken häftig "blomma".
Men jag skulle inte kalla det blomma egentligen utan en dekoration då den faktiskt är snyggare än en blomma.
Om du fattar vad jag menar. Ha, ha !

Kram

Mrs Bettan sa...

Tufft som vanligt. Jag var inne och kollade den andra konsten. Påminde mej om de cyklande nakna tjejerna om du kommer ihåg. De som protesterade mot något.
Kramar
MrsBettan