onsdag 30 april 2008

Inspirationsdagen

Det kan vara så lite som gör att man blir inspirerad att skapa något. Började dagen ganska tidigt 9:30 och åkte sedan till mitt favocafé Konst & Kakor. Ja, där blir man inspirerad så att de räcker kan jag säga. Inte bara av de härliga bakverken i disken utan konsten på väggarna. Kollade in den nya utställningen med verk av Simon Roderick.Helt underbara tavlor i en mycket säregen blandteknik. Hörde av M-J att Simon bara är 23 år!!!

Upptäckt av K&K
När han blir berömd - och det är bara en tidsfråga - kan Konst & Kakor ta åt sig hela äran att ha upptäckt honom.
Tack förresten Simon att du har lagt upp min blogg på din sajt, ska genast göra samma sak med din! Vi konstnärer måste ju göra lite reklam åt oss själva, eller hur!!!

Tandoori King
Nästa inspirationskälla var en restaurang i Sundbyberg (av alla ställen!) som heter Tandoori King. Gillar ni indisk mat så kan jag verkligen rekommendera stället. Cool, konstnärlig inredning och mycket god mat. "Kingen" ligger 2:a på min favolista över indiska restauranger. Fortfarande klar etta är dock Tandoori Mahal i Enebyberg (av alla ställen!)

Google - valborgloggo

Nu har Google gjort en helgdagloggo igen. Jeff Koons är skaparen. Tyckte den (och alla andra av dagens intryck) var så inspirerande att jag satte igång med ja - ett konstverk (?!!) gjort av ... det får ni gissa. Kolla skapelsen ovan och nedan!

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Visst är det häftigt med google´s sidor. Koones eller cones. Häftigt.
Pussar Mrs Bettan

thulannguyen sa...

Thanks for sharing, nice post!

Phục vụ cho nhu cầu vận chuyển container bằng đường bộ ngày càng lớn, vận chuyển xăng dầu bằng đường sắt và vận tải, gửi hàng hóa vận chuyển xe máy bắc nam bằng đường sắt cũng đã xây dựng nên những qui trình, dịch vụ vận chuyển hàng hóa bằng các toa xe chuyên dùng chuyên nghiệp và có hệ thống. Đảm bảo mang đến chất lượng tốt nhất cho khách hàng sử dụng dịch vụ.