söndag 13 april 2008

Söndagens konstkavalkad

Tänkte att presentera ett litet större urval av alla konstverk som ställdes ut på mitt jobb nyligen - en riktig konstkavalkad. Många olika tekniker i en härlig blandning tycker jag. (Hovfotograf som vanligt Thord Sköldekrans).
Om ni är intresserade att veta mer om konstnärerna och kolla närmare på deras verk så hittar ni deras namn och webbplatser (för dom så har en hemsida) under bilderna längst ned i inlägget. Jag börjar med bilden längst upp till vänster.








1. Johan Cavalli | 2. Henrik Pätzke
3. Håkan Blomqvist/Karin Westmann | 4. Josefina Wendel Olsson
5. Maritta Söderholm | 6.Sölve Furuskog
7. Ulla-Britt Finnmann | 8. Woo-Bock Lee
9. Ivan Stern | 10. Valentina Kuprina
11. Sandra Steen | 12. Lynn Måbrink
13. Computerart | 14. Helena Abrahamsson
15. Galleri Helle Knudsen | 16. Annsofi Petrini Eriksson
17. Anette Berglund | 18. Karin Grew-Martinsen
19. Alicia Balatow | 20. Helena Eriksson
21. Matilda Lehvonen | 22. Galleri Helle Knudsen
23. Berndt Wennström | Galina Davydtchenko

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verligen en salig blandning av konst.
Men härliga bilder !

Nettan

Mrs Bettan sa...

Att ni har så mycket konstutställningar på jobbet. Det hade jag ingen aning om. En del var faktiskt riktigt häftiga.
Kramar
MrsBettan

BP sa...

Svar till Mrs Bettan:
Nej du, det är lugnt. Vi har bara en utställning/vernissage per år. Under hösten gör vi ett besök på ett glasbruk eller liknande.
En vernissage räcker... puuuhhh

Mrs Bettan sa...

Jag sa att en del var häftiga, och utan att titta på namnen så var nr 13 helball. Nu har jag tittat på vem som gjort tavlorna, och såklart var det din tavla jag fastnade för. Helcool.
Kramar
MrsBettan