lördag 23 februari 2008

Vernissage

Idag vår det då äntligen dags för vår vernissage på Överby Gård. Vill gärna ge galleriets ordförande Marianne en stor eloge för hennes arbete i samband med vår utställning. Proffsigt, proffsigt!!! Vi kände oss verkligen välkommen.
Vi räknade till cirka 80 besökare, vilket vi blev jätteglada över speciellt med tanke på att
- löningen inte har kommit in på kontot
- sportlovet har börjat
- skidspelen i Falun gick på TV och
- vädret var "försommarlikt".
Sälja gjorde vi också, fast inte så mycket. Margareta sålde en staty och en collage och jag hittade ytterligare en "high-tech" fan som köpte "New York" i stålram. Kul!!!
Utställningen pågår ju t o m den 9 mars så det finns fler chanser.
Dessutom är det ju utmärkt marknadsföring att ha en utställning på en ort där man aldrig varit förr. Det fick vi bekräftat när en representant från Jästbolagets konstförening undrade om han fick komma den 9 mars och ta med sig några verk som inte hade blivit sålda. Han vill t o m hänga upp dem själv i Jästbolagets matsal. Just ordet matsal framkallar extremt positiva vibbar hos mig. Har nämligen ställt ut mina tavlor i matsaler tre gånger förr - KGK, Hyresgästföreningen, Rodamco - och alla var mycket framgångsrika. Mmmmhhhhh
Ni har ju redan sett så många av mina tavlor (och kommer att få se många fler framöver) så jag tänkte att göra lite reklam för mina "återvinnings-konstnärskollegor".
Man kan inte tro att så mycket vackert och fint kan komma från skrot, trä, krossat glas och legokulor. Titta och njut!
1: Eva Rittsels mycket fyndiga "glasstenar" med fantasifull innehåll
2: Margareta täxas Johanssons betongstatyer
3: John Vequists labyrintorm, "tangenthjärna" och blommor gjorda av handskar
4. Margareta täxas Johanssons underbara "experimenttavlor"

























Inga kommentarer: