torsdag 14 februari 2008

Jag fick ett äpple på Valentine's day

Är fullt medveten om att det är Valentine's day. På mitt jobb fick alla på ekonomiavdelningen en röd ros, vi på de andra avdelningarna fick ingenting, förutom jag då.
Telefonen ringde vid kl 11:30. En mycket trevlig röst presenterade sig som XXX (har tyvärr glömt namnet) från ett företag som jag dock kände igen direkt: ett konstförlag som bland annat säljer mycket vackra Cornelis Vreeswijk litografier samt glasskulpturer från konstnärer i Småland. De fick ställa ut sina verk på mitt jobb ifjol och vi bjöd in dem även i år.
Innan jag hann säga något "intelligent" fortsätter herren med:
- Du behöver inte vara rädd, jag vill inte sälja nå't till dig.
??????!!!!!!
Han fortsatte sedan med att berätta att hans chef hade pratat om min datorkonst och att han därför ville donera sin Apple G4 Notebook till mig.
??????!!!!!!
- Den är vit, mycket fin... verkligen. En och annan repa visserligen men det syns knappt. Tyvärr har jag inget battteri till den, men det kanske inte gör nå't. Har försökt allt, men kan inte få liv i den och jag har reparerat många datorer i mitt liv.
Killen kunde liksom inte förställa sig vad datorkonst är eller hur hans G4 Notebook kommer att se ut i sitt andra liv, men vad gör det för något - jag fick ett äpple på Valentine's day. Jag är skitglad och tacksam mot XXX för jag har aldrig fått ett äpple i laptopform förut.

Inga kommentarer: