lördag 16 februari 2008

Bloggen ska bli bok

Visst föll jag för grupptrycket med den här bloggen - undrar förresten om någon har upptäckt den än, tror inte det, Google tar ju några månader på sig att indexera...
På mitt jobb fick vi nämligen världens häftigaste julklapp för knappt två månader sedan - en bok. Man kan skriva 30 (!!!) sidor om valfritt ämne, ladda upp text och bild på Editas Gördinegenbok och sedan får man en inbunden (!!!) bok hemskickat med posten. Coolt, tyckte jag, bara 30 sidor om min datorkonst - en baggis!
Suck... 30 sidor är mycket mera än vad jag trodde. Jag vill ju inte göra en bildbok precis, jag vill ju skriva lite också, helst nå't intelligent...
Så den här bloggen är bra terapi (?!!) och övning. Sedan är det förhoppningsvis bara Ctrl A, Ctrl C och Ctrl V som gäller.
Så jag plitar väl på då.
Imorgon ska jag slutföra förberedelserna inför min första jurybedömnda (yipphie) utställning. Det ska jag berätta mera om - imorgon.
Sov gott!!

Inga kommentarer: