måndag 25 februari 2008

Nästan konst

En av våra redaktörer - Anders, som sitter på vårt kontor i Örebro är också hobbykonstnär. Till vardags bevakar han - både med penna och kamera - allt som sker inom el och tele områden i Sverige.
Hans stora intresse är fotografi, vilket jag är mycket tacksam för. Varför?! Det är ju jag som monterar text och bild i våra tidningar och när Anders illustrerar en föga upphetsande text om till exempel "Säkrare elutrustning på maskiner" med världens häftigaste bild, jo då lyfter hela artikeln.
Anders vet att jag håller på med datorkonst och utsmyckning. Så häromdagen damp det ned en "brandgrej" i min inbox.
Bilden heter så och jag har inte den blekaste vad den föreställer. Anar att det är en eldosa som nyligen brann upp.
När jag såg bilden så mejlade jag omedelbart tillbaks och bad honom att inte slänga "brandgrejen". Den kan ju bli konst... eller nästan konst som Anders själv uttryckte det. Tyvärr har den skickats för analys av brandorsaken till tillverkaren och där lär den väl slängas så småningom. Synd, eller vad säger ni?!!!
Jag vill ju att ni läser min blogg och njuter av vad ni ser, så här kommer fler konstverk från Anders.

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

"Brandgrejen" var ju häftig. Synd på så rara potatisar att du inte kunde få den. Den hade blivit häftig.
Duktig fotograf. Jag tycker den med spindelväven var tuff. Den första är väl svampen i Örebro eller ?
MrsBettan

BP sa...

Visst är det svampen i Örebro!!! Hur visste du det?!
//Beate