torsdag 9 maj 2024

Tråktorsdag

Så här tråkigt kan en blomsterrabatt se ut när den har drabbats av ösregn. Men grön är den ju...
På aktivitetsfältet på min laptop. Kan någon förklara för mig vad som menas?! AI översättning gissar jag.


Vår innergård var sååååå fin tills för två år sedan. Nu är den så himla tråkig. Men om tio år är den kanske fin igen. Den som lever får se;-)

Kompisen Steve konstaterade i ett mejl i morse att det absolut inte var något flygarväder, och det kan jag verkligen hålla med honom om. Grått och nio grader är då ingenting att skryta med den 09 maj oavsett om om vill ge sig ut på en flygtur eller inte;-)

Eurovision Song Contest
Även om man inte är intresserad av ESC kan det nog knappast ha undgått någon att ESC 2024 pågår i Malmö just nu. Som alltid finns Susjos och hennes schlagerväninna på plats. Efter det jag har läst så här långt har hela tillställningen drabbats/hotats av idel demonstrationer och ett enormt polisuppbåd. Hur var det nu igen – ESC precis som OS och fotbollsmästerskap har ingenting med politik att göra, eller hur???!!! Vilket skämt!

"Always on the run"
Tyskland tillhör ju “The big five” i ESC sammanhang, det vill säga de samt England, Frankrike, Spanien och Italien behöver inte ”kvala in” via semifinaler, men de får visst framföra sina låtar ändå under semifinalerna. Utan att veta om det, snubblade jag över ett bidrag i tisdags och undrade vad det var för språk killen sjöng på och vilket land han kom ifrån. Läste efteråt att det var visst på engelska han sjöng. Låten heter ”Always on the run”, och är Tysklands bidrag till ESC 2024 – ooooops.

Tråkigare än så här kan det nog knappast bli;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag. 

PS. Bilderna jag lägger upp är dagsfärska och urtråkiga som sig bör på en Tråktorsdag. Dessutom har de har ingenting med texten att göra;-) DS.

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag håller inte med dig om att bilderna är tråkiga. De är ju vårgröna och fina! Sedan att det skulle behövas en rejäl dos med färg i tårtbitarna det är en annan femma. Växterna kommer att växa till sig - det tar säkert inga 10 år. Jag har också regnblöta växter..... men det repar sig snart då det torkar upp......OM det torkar upp. Det vill ju skvätta lite varje dag och marken är så blöt på mina promenadstråk att det kommer bli asfaltspromenader en lång tid framöver känns det som. Ha en bra kväll! Kram

Guldkryckan sa...

Regnet föll ju på oss här också idag, grått och trist, hjälpte inte ens med en liten whiskey, så trist var det.
Eurovision ja, ska bli intressant att se hur detta slutar, hoppas Susanne med väninna har kul iallafall. 🌹
Ha en fin afton Bp.

Hannas krypin sa...

Jag tycker tvärtom att innergården ser väldigt trevlig ut. Men jag har å andra sidan inget att jämföra med. ESC handlar definitivt om politik. Tycker det har gjort det i alla år faktiskt. På eller annat sätt.

femfemman sa...

Tycker att de två översta bilderna är fina. Grönt och blomrikt.
Allting är väl politik numera. Har nog varit så länge. Har alltid tycktcatt det är tokigt att Israel är med. De hör näppeligen till Europa. Ett land dom det smörats för så länge jag kan minnas!
Australiens medverkan är ju ännu konstigare!
Messade med dottern som bor alldeles nära Folkets Park, där Eurovision Park är uppbyggd.Det var lugnt skrev hon..
Lite regn här. 10 grader. Helt Ok promenadväder. Men jag vill ha lite sol och varmare för att sålda blommor och grönsaker ska komma igång. Men det lär nog komma till helgen.
God kväll!

nalta norrland sa...

Med tanke på att Jesus knappast flög - eller vad vet jag - så är det lite märkligt uttryck.
Men mycket i religionshistoria är märkligt.
Din innegård ser grön ut, härligt jämfört med hur det ser ut här hos mig, grått, vitt, lerigt och sunkigt.

christian sa...

Så tråkiga tycker jag inte bilderna va ändå, det är ju lite färg här å var....jag spolade mig också igenom första semin i ESC å tyckte det tyska bidraget var riktigt bra till bäst av de jag orkade lyssna på längre än 15 sekunder......språket tänkte jag inte på, men du som halfenglish märkte förstås att det var nåt fel... ;)

Annika sa...

Så kul med SusJos nere i Malmö och på plats.
Jag kommer att sitta bänkad imorgon, det ska bli såå roligt att se ESC.
Jag vet, lägg av att blanda in poltik i detta. Absolut håller jag med dig.
HAHA, med det tyska bidraget och engelskan :-D

Ser rätt OK ut ända på din innergård. Fast ja, de där tårtbitarna borde de ju få att prunka.

BP, ha en finfin helg nu!!

Anki sa...

Nu tycker jag innergården ändå ser ganska trevlig ut. Bättre än väntat faktiskt och om några år kommer den säkert att vara ännu finare.
ESC är inget jag följer, men såklart vet jag att Susjos är där :)

Carita Liljendahl sa...

Så trist med hoten och demonstrationerna i Malmö ESC... och diskvalificeringen av Holland, ska följa med vad det nu sedan berodde på...
Och ni har fått regn! Här har som vanligt i maj inte fallit många droppar.