onsdag 15 maj 2024

Full njutning

En välbekant vy vid det här laget:-)


En riktigt läcker kombo:-)

Istället för att visa locket i papp, fotade jag den stiliga muggen - hahaha:-)


Om ni tycker att det börjar bli tjatigt med mina varma och soliga inlägg så kan ni säga till. Tror dock inte att jag kommer att lyssna på eventuella klagomål;-) Efter den rekordlånga och gråa vintern så tycker jag att jag nu är i min fulla rätt att njuta av finvädret både irl och i form av inlägg här på bloggen. Eventuella kommentarer typ "det är så torrt i marken, vi behöver regn" undanbedes vänligt men bestämt;-)

Blommor
Ni som känner mig vet att jag inte är förtjust i tulpaner som snittblommor. Just därför känns det som om Täby kommun vill ”retas” med mig i TäbyPark. Där har nämligen världens vackraste tulpaner i stora blomsterlådor slagit ut. Bonus: en lila växt som jag inte vet vad det är. Mera sånt!

Nya ”pipmuggar”
Idag var det också premiär för Starfish & Coffee:s nya ”pipmuggar”. Kaffebägarna har alltid varit i papp, men självaste locken var i plast. Nu är det åtgärdat, locket är i vitt papp. Helt PK alltså;-) Locken verkar vara så nya att de inte ens finns på nätet än. Så kom ihåg var ni har läst om dom först:-)

PS. Idag var det även dags för den första gula pollengeggan på min balkong. Rekordtidigt. Nej, jag klagar inte, jag bara konstaterar och förbereder dammsugaren på en promenad imorgon;-) DS. 

12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Tulpaner i landen piggar upp! Det lila är en Axbetonika, jag har sådana här ute, men det vet i sjutton om de börjat att blomma......just nu tittar jag mest uppåt. Äppelträden är fullkomligt galna och syrenbusken är inte långt efter. Nä, jag klagar inte på varken blogginlägg eller vädret. Men det var kyligt på förmiddagen, tur att det rättade till sig efter lunch. Mer sol är att vänta i veckan =) Och ja, allt är gult av pollen.....
Pipmuggslock i papper- jag ska komma ihåg var jag läste det först.
Fortsätt och njut av kvällssolen. Jag köpte glass idag, så jag ska sätta mig på verandan nu med glass och en bok!

Guldkryckan sa...

Det börjar ju ta sig där nu, härligt alltså men tulpaner är väl inte riktigt min grej heller om jag ska vara ärlig.
Idag åkte min tunna jacka in i garderoben igen, imorgon blir det skjorta endast, svettades rejält på vagnen hem idag...usch. ;)

Ha nu en fin kväll Bp.

femfemman sa...

Är dålig på trädgårdsblommor, så jag kan inte hjälpa dej.
Visst är det gott med sol och värme. Och lite pollen överkänslighet.
Hos oss är det tall som bildar de tjocka gula pollen-sjoken.
Får bli storstädning, både ute och inne när pollensäsongen är över om några veckor. Tills dess får det räcka med lite dammsugning.
Kaffe i plastceller papp, det undanbedes jag mej. Vill ha en riktig mugg. Liksom jag vill ha ett glas att dricka öl i.
God kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Det måste väl dröja ett tag innan någon - bönderna? - klagar på för mycket värme och för lite regn ... Underbart är vad det är just nu!

Anki sa...

Prunkande blomning hos dig ... såå vackert!
Fortsätt du att njuta av sol och värme!

Gunnel sa...

Visst måste vi njuta av vårvärmen och alla färgerna nu. Jag är så egoistisk så jag vill inte ha regn dagtid, men kan offra mig till att det kan få skvala under natten. Jag vill kunna ge mig ut och promenera och njuta, och dte gör jag inte ner jag ser ut som en dränkt katt.

Hannas krypin sa...

Nej jag blir inte trött på dina soliga inlägg. Jag gör ju samma sak. :-D Tycker tulpaner är trevliga att titta på. I höst vill jag slänga ner ett gäng lökar i våran rabatt.

Hanneles bokparadis sa...

Sån underbar årstid nu med all blomning och värme.

christian sa...

Håller helt med dig om tulpaner men som du skriver, de där planterade är riktigt fina, men de är ju så mycket mer blommor än de där ynka i vasen....

Annika sa...

Det är bara att njuta, och ösa ut sommarbilder, nu!! GÖR DET!!!
NJUT av rubbet och SKRIV om det!
Nu har vi motsatser i vädret dessutom, vilket är ovanligt. Fast ngn rättvisa ska väl råda ibland, haha.
Maj var min favoritmånad när jag bodde i Sverige. DEN är som en saga när den är som den är nu.
SÅ ös på DU!!

Guldkryckan sa...

En helt ok gård om man frågar mig, inte så fyrkantigt som det ju för det mesta är nu för tiden.
Sååå tråkigt var det ju inte. 😉

Ha det bäst Bp.

Carita Liljendahl sa...

Ja, tiden går så fort - allt för fort.
Lite har jag i år hunnit njuta av vårens ankomst.
För att jag bestämt mig för att göra det, och för att jag varit långsam på benen :)