söndag 12 maj 2024

Skyltsöndag #470

Denna varma (20 grader i skrivande stund) Skyltsöndag kan jag faktiskt bjuda er på två ”gästskyltar”. Så himla roligt att temat uppmärksammas av icke-bloggare som bara tycker det är skoj att bidra med skyltar. Tusen tack för det:-) De första två skyltar är dock mina och veckofärska. Enjoy!

Snacka om hängslen och livrem. Skylten med polisen och tjuven hade jag aldrig sett förut.

”Feed your Drive” – någon som kan/vill förklara för mig vad som menas här. Det finns visst en video på youtube som klargör det hela. Suck!

Tänk att kompisen som fick åka in akut till sjukhuset inte kunde låta bli att fota den här skylten som satt i taket. Smart, då läser man den ju automatiskt och slipper vända på sig när man har ont.

Kompisen Dave har helt klart fått mersmak. Ingen ny skylt från Daydreams Spa idag, men visst den här ”godingen” istället: "På den här platsen har ingenting hänt den 5 september 1782”. Engelsk humor när den är som bäst:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

LillaSyster sa...

Helt underbart väder!
Någon har tänkt till - bra takskylt. Sista skylten är så snygg. Fortsätt och njut av kvällen! Kram

byblixtra sa...

Jag har inte heller sett skylten med polisen och tjuven men alla förstår den där bilden. :-)
Jag hoppar över "Feed your drive". ;-)
Smart med information i taket på sjukhuset.
Hahaha...underbar sista skylt. :-)

Guldkryckan sa...

En sådan skylt borde jag ha i taket när jag vaknar en morgon efter fest kvällen innan, absolut, hade nog mer behövt det förr i tiden förstås men ändå. ;)

"Nothing happened"..haha...lite som våran lägenhet ifrån 1968..typ. :)

Ha en fin kväll nu Bp.

femfemman sa...

Gott väder. Hos systrarna grön finns det mycket... det mesta helt onödigt dock! God kväll

nalta norrland sa...

Tjuv och polisskylten var ny 👍
Feedcyour drive har jag aldrig sett 👎
Den där skylten Nothing happened kunde stå för Åsele 😜

Ditte sa...

Snyggt skyltat! Söstrene Grene har en hel del och så även i skyltväg.Tydlig är den här med att stölder polisanmäls.
"Feed your Drive" försökte jag förstå genom att börja se videon, men helt meningslöst.Protein och att stärka kroppen??? Pust.
Gillade verkligen skylten från sjukhuset och här hade man tänkt till genom att den var placerad i taket.
Kul att Dave frikostigt bidrar. Och engelsk humor gillas.

Susjos sa...

Synd att jag mest tillbringat dagen på Malmö Flygplats, i väntan på försenat flyg när det var så fint väder idag, men hoppas det fina vädret fortsätter!

Härliga skyltar, inte minst den som finns i taket på sjukhuset, så bra!
Skylten från kompisen Dave är inte dum den heller, haha..:-D

Kram från en trött schlager-tant!

KajsaLisa sa...

Ha ha skurken leder ju. Pedagogiskt jobbat på sjukhuset. Jag får googla datumet och kolla något kan ju hänt :)

Klimakteriehäxan sa...

Verkligen fina skyltar! "Feed your drive" tolkar jag bara som en energidryck, orkar verkligen inte kolla. Takskylten på akuten är superbra tänkt. Tjuv-å-polis-skylten är ny för mig också. Och den brittiska om inget som hänt är i sitt slag alldeles lysande!

Åke sa...

Ibland undrar man hur många säkerhetsbolag/vaktbolag/väktare bolag det finns? Undrar bara vart vart Polisen finns? Extraprisets: Du menar alltså man ska hala upp en smartphone och youtuba på affären... det här med ett sjukhus ska man aldrig bli förvånad på, knappen för mig tillbaka till när Lasse Åberg är ute och flyger... smärtlindring kan ju också vara en sprithaltig dryck :) Den engelska humorn gillas skarpt, men den uteblivna händelsen får man allt fundera på ett tag :) Jag gick in i mitt analyserade tillstånd en bra stund.

Anki sa...

Härlig skyltning! den i taket är både upplysande och på rätt plats!
Älskar den sista! Känns lugnande på något vis :)

Svar: Boxen innehåller färdigmixad Mojito och kostar 249:- https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/classic-cocktails-70407/

Liljekonvaljer är inte fridlysta här i Östergötland, så det är fritt fram att plocka.

Hanneles bokparadis sa...

Søstrene Grene har inredning och hobbyartiklar, finns även i Göteborg

christian sa...

Sånna där dricker jag när jag ska återhämta mig efter en joggingtur....gott å nyttigt!
Hoppas det gick bra för patienten, men det var ju starkt (eller dumdristigt?) att fota ....man får bara hoppas att den där klockan var nära till hands..
Sista skylten....hahaha, så roligt, en sån skulle man ha å sätta upp inim all kommunal verksamhet exempelvis.....

Paula sa...

Sista skylten är bäst, även en sådan dag bör memoreras för eftervärlden!
Får man en meny att välja från om man är hungrig? En filt tror jag kanske de kan fixa! Låter lite för bra för att gälla i Dalarna...
Proteinshakes har jag aldrig ens smakat, inte får den stiliga grabben mig att vilja prova heller. Heja polisen, han har kommit ikapp tjuven!
Får vi inte snart visa skyltar av vår vän AI??

Carita Liljendahl sa...

Den första bilden: enkelt tecknat men genialt på sitt sätt, bollar, halva bollar, streckbgubbar - jag skulle inte ha kunnat rita det där men tydligt är det. Den här formen av konst kallas säkert nåt men jag kommer inte på vad.
Sista bilden var också riktigt kul!