onsdag 8 maj 2024

Matpatrullen recenserar





Dirty Coco har inte bara ett konstigt och i mina ögon ett totalt omotiverat namn, hela caféet är annorlunda. Inredningen är så kitschig att den nästan är tilltalande. Dirty Coco finns centralt i Stockholm också, är väldigt upphaussat och har fått riktigt bra recensioner.

Solo-dejt är lika med självkärlek
I december öppnade stället i Täby, och då fick det vara med i min Skyltsöndag också. Idag besökte jag Dirty Coco för första gången. Anledningen var ihällande regn och endast tre ynka plusgrader. Dessutom har Dirty Coco en ”livssyn” som är helt i min smak:

- Visste du att unna dig själv en solo dejt är en underbar form av självkärlek?
Ibland är det bara perfekt att spendera tid ensam, kanske njuta av din favoriträtt, göra något du älskar eller helt enkelt njuta av ditt eget sällskap.
Så, det här är en vänlig påminnelse att planera en solo dejt varje vecka!

Maten då
Jag valde surdegsbröd med avokado, två pocherade ägg och kallrökt lax. Jag ger mackan fem av fem. Äggen var perfekt pocherade och alla ingredienser gifte sig extremt väl med varandra. Där blir det nog fler besök, inte minst för att man känner sig välkommen som singel:-) Prisnivån är nästan ”låg” med tanke på vad ägg, bröd och avokado kostar nuförtiden.

Man kan beställa och betala via en skärm och maten serveras till bordet, alternativt skannar man in koden som sitter vid varje bord och väljer vad man vill ha.

16 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

ser gott ut. lunch äter jag ofta (?) ensam, om inte med tonåringar, men då är de i skolan

Guldkryckan sa...

En macka helt i min smak,pocherade ägg var det ju inte igår vi åt här, mumsigt.

Tackar för denna recension. :)

Fler och fler börjar ju använda sig av sådana system på restauranger/Hamburgerställen/mm.
Fungerar det så är det ju riktigt bra och ganska enkelt.

Ha nu en fin kväll Bp. :)

LillaSyster sa...

Ser verkligen gott ut!
Bra att du känner dig välkommen =)
Inredningen är lite väl mycket.....men det viktigaste är ju att maten är god. Ha en bra kväll, här regnar det åter, var uppehåll några timmar mitt på dagen. Nu blir det ryggläge och en bok, fattar inte vad trött jag är.....
Ps svaret på din fråga om tvätt: katter är renliga djur - men jag tvättar det ofta.

byblixtra sa...

Jo, jag minns att du hade med Dirty Coco i Skyltsöndag och gillar att man har dragit på ordentligt med inredningen. Den piggar upp en regnig dag! Nytt ord, solodejt, men det kan inte vara fel med självkärlek.
Trevligt att de också har bra mat, sånt gör att man återkommer.

femfemman sa...

Låter SÅ gott!
Håller med helt! Det är en go känsla med egendate någon gång ibland. Förstår inte dem som inte kan göra saker på egen hand. God kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Det där ser jättegott ut. Men var det inte Dirty Taco både du och jag hade med nån Skyltsöndag???? Det här är alltså Dirty Coco?????

Ditte sa...

Kul att Dirty Coco nu finns i dina hemtrakter. Har testat ställlet i stan, på Drottninggatan, ett par gånger. Och om en bortser från allt det rosa (smaken är ju delad...) så tycker jag att både urval, priser och smak varit väldigt bra.
Kul att du också gillade stället-
Dim smörgås såg verkligt god ut och du har lyckats med att visa "godheten" på bild.
Blir riktigt hungrig när jag ser bilderna.
Är för egen del fastnade (ja, inte direkt självvalt) men ack så nödvändigt för lite undersökningar i morgon.

Monica sa...

Roligt att du varit där. Hört om deras ställen och att det är både gott och trevligt hos dem. Så tack för recension och bilder.

Hannas krypin sa...

Vad trevligt att restaurangen levererade både god mat och bra service. Sådant gillas. Maten ser väldigt god ut. Kul att det säkerligen blir fler besök där.

christian sa...

Härligt koncept å underbart att du tar till dej det, men du är ju duktig på att unna dej själv.....!
Jag skulle nog inte besöka stället, maten är definitivt inte min teabag å de attackerande närgångna blomsterarrangemangen skulle jag störa mig på.....
Ha en fin helgdag.....en annan får stå ut med 4 arbetsfria dagar..... ;)

Annika sa...

I like it, I like it a lot.
TACK för tipset. Måste prova i sommar.
Gillar den där kitschen ändå på ngt märkligt sätt. OCH ja, heja alla korgar som uppmuntrar soloätare. Det vilar ju ofta ett litet stigma där, DUMT NOG.

Jossu sa...

Att äta ensam på mina resor är jag ju van vid men det är nog dags att jag inspireras av Dirty Cocos ord och börjar med lite solo-dejtande här på hemmaplan.

nalta norrland sa...

Det gott ut 👍
Inredningen är tilltalande 🤩
Att gå ut och äta själv är inte alltid lätt.
Men det kan vara trevligt ibland.

Paula sa...

Här i pörtet rinner snålvattnet när jag ser fotot på rinniga ägget! Finns ju inget godare! Så kul att du har hittat en ny favorit! Önskar jag kunde säga detsamma... Blomsterdekorationerna i gallerian, njae, de blev väl inga favoriter!

Freedomtravel sa...

Aldrig hört talas om detta ställe ... Låter gott! Gillar färgerna oxå! :)

Carita Liljendahl sa...

Kul att se det här från den här nivån - då jag fotade stället uppifrån och aldrig gick ner och kollade utbudet av mat. Tyckte det verkade stängt då jag var där.