fredag 3 maj 2024

Färgsprakande fredag



Ute i naturen är det absolut inte färgsprakande än, men på god väg efter fem dagar med sol och relativ värme. Och då balkonghäng har varit givet den här veckan kan ni tänka er att jag är något som jag skulle kalla ”glädjesprakande”;-)

EURO 2024 och OS
Den här sommaren kommer bli riktigt färgsprakande med Euro 2024 i Tyskland den 14 juni till 15 juli följt av OS iParis den 26 juli till 11 augusti. En sommar helt i min smak med andra ord. Lidl verkar vara en av huvudsponsorerna för Euro 2024 och går all in, bland annat med olika färgglada fotbollar. Egentligen är jag emot plastbollar för barn. Fotboll ska spelas med riktiga läderbollar i mindre storlek, men till temat ”färgsprakande” passar de alldeles utmärkt;-)

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag".

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

De passar utmärkt! Fördelen med plastbollar är att det gör inte fullt lika ont att få den rakt i ansiktet som en läderkicka - det vet jag av erfarenhet.
Helt underbart väder hela veckan. Jag har i em börjat att skura mitt trädäck, den här gången besinnade jag mig till att skura hälften och jag kommer inte att skura mer den här veckan. Visst bär det emot att inte göra klart allt på en gång - men shit vad stryk kroppen tar av denna syssla. Blir det bra torkväder så kanske jag kan olja in delen jag skurat nu när det åter blir kortvecka. Tack för spraket och ha en bra kväll! Kram

femfemman sa...

Bra med plastbollar till småbarn. Konrad och Karl-Petter har ett antal I olika färger. Bra att skjuta mål med och bra att ha med på studsmattan. Läderbollar är för tunga för de små..

Guldkryckan sa...

Det börjar ju "ta sig" ute i naturen, morgondagens fina väder här kommer att göra susen men på söndag ska det tydligen bli sämre väder igen, typiskt, jag som tog fram shortsen inför måndagen.
Ser också fram emot sommarens idrottsarrangemang, har fått lite blodad tand..äntligen..!! ;)

Ha nu en fin avslutning på kvällen.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Toppen med plastbollar, de gör inte ont att få dem på sig när man spelar med dem - Även var det färgsprakande i lysande färger spec de gula bollarna. Kan tänka mig de lyser upp lika väl som solen där ute :)

Önskar dig en härlig helg! :)
Kram

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Aha så Lidl är sponsor alltså, det har jag missat. Fast får medge att just sommar-OS är något som inte tycker speciellt kul. Personligen föredrar jag nämligen vinter-os 😅

Klimakteriehäxan sa...

För egen del är jag så himla glad att det börjar bli lite färgsprakande utomhus också!

Hannas krypin sa...

Tycker de passar alldeles utmärkt till temat.

christian sa...

Helt rätt....riktigt fotboll kräver riktiga bollar, men på stranden eller i trädgården kan det va lite kul med en plastboll ibland....vi hade i alla fall mycket skoj med en sån när jag var liten, framförallt när det gäller vattenlek är de suveräna!

Ha en fin lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Trevligt för dig!

Carita Liljendahl sa...

Ljuvliga bollar och färger!