fredag 31 maj 2024

Fem en fredag: Vecka 22 – ”Fem”



1. Vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag? Uppåt (26 grader och sol:-).

2. Vilket ord på fem bokstäver beskriver dina planer för helgen? Tvätt.

3. Vilket ord på fem bokstäver beskriver hur veckan har gått? (För) snabb.

4. Vilket ord på fem bokstäver beskriver något som irriterat dig i veckan? (Pollen-)gegga.

5. Vilket ord på fem bokstäver beskriver dig själv i veckan? Modig. (Det är inte jag som ansåg att jag var modig. Det var grannen som tyckte det.) 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Gillar fotot, då man inte vet vad som är på riktigt och vad som är speglingar. DS.

12 kommentarer:

Hannele sa...

Kort och fyndigt.

Klimakteriehäxan sa...

Nu blev man ju nyfiken: varför tycker grannen att du är modig?

LillaSyster sa...

Mmm gulgegga/beläggning, men det har lugnat sig lite
Det har var värre i mitten av maj. Modig....vad har du nog gjort? Ha en bra kväll så ses vi på tåget imorgon =) kram

Äventyret framtiden sa...

Ja, nu får du nog berätta mera BP.
Vi har lika varmt just nu, ser jag.

Ditte sa...

Kul med "Fem en fredag" och där temaaordet i svaren var just fem. Och som vanligt roligt att läsa dina svar.
Att du är modig och det på olika sätt skulle jag också säga.
Bilen gillade jag. En del som rör sig i den och på olika sätt och snygga speglingar.

femfemman sa...

Bra fixat! Inte lätt att hitta ord på fem bokstäver!

nalta norrland sa...

Din modighet är en cliffhanger jag väntar på förklaringen.
Fem bokstäver är tydligen fullt tillräckligt 👏
Nu säger jag tack och go natt, i morgon startar dagen tidigt… 👋

Mrs Calloway sa...

veckorna går för fort vid den här tiden på året. det är visst ovanligt mycket pollen i år. tvätten torkar fort ute i det här vädret

Hannas krypin sa...

Snyggt jobbat med dina fem bokstäver. Jag lyckades inte alls. Vill också veta vad som var modigt. :-)

Susjos sa...

Jag får svara på "fem en fredag" i morgon, klockan är alldeles för mycket nu efter att ha kommit hem sent.
Ja, man blir nyfiken på vad din granne menar....
Ha det gott!
Kram

Guldkryckan sa...

Pollen skulle man ju kunna vara utan om man säger så, men det är väl bara att dubbla dosen av medicinen varje dag så löser det sig. ;)

Lite sol piggar ju alltid upp såsom här idag, regnade hela kvällen igår men regnet ska tydligen återkomma i eftermiddag, typiskt.

Ha nu en fin dag Bp.

christian sa...

Kul ord du funnit......klart du är modig eller kavat som nån annan skrev....
Trevlig helg!