tisdag 14 maj 2024

Kort inlägg



Det är många av oss bloggare som har dragit ned på skrivandet de senaste veckorna. Det brukar bli så varje år cirka en vecka innan Midsommar, men i år har det blivit ”bloggstiltje” betydligt tidigare. Undrar varför...

Upptagen;-)
I mitt fall har jag skrivit ett inlägg per dag i stort sett varje kväll sedan starten i februari 2008. Och det tänker jag fortsätta med. Men idag får det bli ett kort inlägg. Anledningen är 1. grannens mastersavhandling som hamnat på mitt bord för korrläsning och 2. vädret. Är det så här underbart fint vill jag gärna njuta av det för fullt. Bilderna visar två fotogeniska "trädögon" i samma färgnyans som mitt nyvunna laster – glass. Här en påbörjad mangoglass.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Schysst att hjälpa grannen. Tror att det fina vädret gör att man inte tillbringar så mycket tid vid datorn. Eller inomhus.
Rätt gott att man bloggar så ofta man vill. God kväll

LillaSyster sa...

Japp, det är verkligen stiltje....men det är bra om folk är ute och njuter och laddar upp sig med solenergi =) Din glass.....villhöver! Jag måste köpa hem glass. Ha en njutningsfull kväll med eller utan korr läsning. Kram

nalta norrland sa...

Bra Du kan hjälpa grannen och mangoglass låter gott, jag gillar mango.
Stiltje i bloggvärlden på grund av vädret må väl vara en okey ursäkt.
Jag kan tycka det försvunnit flertalet bloggare senast åren.

Ditte sa...

Visst är det vackra vädret en bidragande orsak till att mindre tid spenderas dels på att skriva och dels på att läsa bloggar.
Och korta inlägg är ju minst lika trevliga som de längre.
Kul att du blivit lite glassentusiast. Och glass idag smakar ju så mycket mer än den gjorde förr.
Vad intressant att läsa korr på grannens avhandling. Och säkert är det fint att få feed back från dig. Lycka till.

Susjos sa...

Va fint av dej att hjälpa grannen!
Och den där glassen, mums så god den ser ut, jag gillar ju mango! Vart köpte du den där?

Visst är det så att det är lite stiltje i bloggvärlden, tror också att det beror på vädret,bl.a!

Ha en fin kväll, nu ska jag tina mangobitar från Ica som jag har i frysen!
Kram

Marita sa...

För X antal år sen följde jag sju bloggare nu är det bara två. Alla har lagt av utom två. Blev sugen på mangoglass nu :-)

Stefan sa...

Ibland är det korta mer intressant än det långa. Fortsätt med bloggandet i både långa och korta inlägg.

Ögonen i stammen skulle nog många missa. Bra därför med ett fotointresse och en blogg där man kan visa upp det man finner.

Anki sa...

Japp, så är det! Stiltje menar jag ... och jag tänker inte skylla på vädret!
Fint att du ställer upp och hjälper grannen och den där glassen ser lockande ut även för mig som egentligen inte är någon glassälskare :)
Häftigt att du såg de där ögonen!
Ha en bra dag och njut av värmen!

Carita Liljendahl sa...

Ja, då var det inte bara som jag inbillade mig... att blogginläggen minskat, att många den här tiden skriver mindre eller lägger ner sina bloggar, t.ex. på grund av tekniskt strul eller kostnader.
Jag har också hållit på 3379 dagar i ett sträck, så jag vill fortsätta så länge jag orkar och kan. Antalet läsare har hållit sig ganska konstant. Hade ju massor då jag skilde mig, mest nyfikna antar jag och sådana klarar vi ju oss utan.
Visst ska vi nu vara ute och njuta av sol och värme, våren och sommaren varar så kort tid.

Guldkryckan sa...

Fint att hjälpa grannen där ju…och en glass på det är ju verkligen inte fel.
Bloggandet lever ju sitt eget liv, ibland mer och ibland mindre.
Samma här…!

Ha de gott nu Bp.

Hanneles bokparadis sa...

min bokblogg tar ingen sommarpaus 📖

Annika sa...

Folk är säkert ute och njuter av finvädret!
Hos mig blir det inget stiltje förrän i jul och aug. Fram till dess fortsätter jag troget mitt bloggande 4 dagar i veckan oavsett väder :D

Så snällt och bra att du kan hjälpa grannen.

Njut av rubbet nu, sol, gladd och våren!!! Snart försommar tom.

OCH du, du har mkt bättre väder än Washington. Här är det regn och sååå grått. Maj brukade vara en fin månad, men de senaste åren har den varit dålig.

christian sa...

Härligt BP....njut av glassarna!!!

Åke sa...

Men hur smakade glassen :)