torsdag 30 maj 2024

Tråktorsdag


Även denna torsdag var så långt ifrån tråkig man kan komma (24 grader och sol hel dagen), vilket betydde att jag fick anstränga mina två små grå för att hitta på något som kanske kan betraktas som tråkigt. Hittade det i deckaren som jag läser just nu – ”Skuggläge” av Kristina Ohlsson. Kan bara säga att jag instämmer helt och hållet i det citatet.

- August var en stor vän av uttrycket ”less is more”, men sällan när det gällde mat eller bakverk. Då åt han hellre mindre av något som var riktigt onyttigt och gott än lite mer av något som var hälsosamt och trist. Det måste inte vara så att det hälsosamma per automatik var tråkigt, men undantagen var få.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag. 

PS. Bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Tog fotot igår kväll. Älskar dessa blålila bollar som jag för en gångs skull till och med vet vad de heter - Allium. DS. 

14 kommentarer:

femfemman sa...

Många vackra allium. Slut med solsken i våra trakter. Hoppas den kommer tillbaka, nu när det regnat så att naturen mår bra God kväll!

LillaSyster sa...

Vilka fina Allium, ett underbart lila bollhav=) Din innergård börjar att leverera! Nä, ingen tråkig torsdag alls, förutom att jag stått inne och jobbat, men kvällen har/är ju varm och fin! Kram

Hanneles bokparadis sa...

Alliumen är verkligen fina nu!

Susjos sa...

Tror att jag genom bloggen lärde mej att dessa blommor heter Allium! Läckra är de!
Nej, inte mycket att klaga på denna fina och varma torsdag, ska jag klaga på nåt så var det väldigt varmt på bussen till Vendelsö!
Ha en fin kväll!
Kram

Ditte sa...

Nej, någon tråkig torsdag kan jag inte riktigt stämma in i. Kanske lite halvtrist. Jag var på Ersta hudmottagning (hör till KS) i princip hela dagen. Men med Utsikten, hudmottagningen heter så, namnet passar, så kan jag stå ut med det mesta. Visserligen var det en ny upplevelse att få en bedövningsspruta in i "skalpen", ont gjorde det. Rejält. Och innan dess en annan obehaglig hudbehandling.Men det vackra vädret väger upp mycket.
Fick också här ett positivt besked och det vägde upp det andra. INte minst var det trevligt att sitta en stund på Erstaterrassen med en capuccino och blicka ut över huvudstaden.
Boken du läser har jag också läst om minns citatet. Ligger en del i det.
Bilden på allium är jättefin Och tänk den växten kunde jag också.

nalta norrland sa...

Allium. Jag visste inte att bollarna heter så… finfina blomster 🤩
Denna dag… inte speciellt tråkig. Jag tycker inte att någon dag är direkt tråkig.
Vädret är underbart.
Nu mot sängen —-> 😴 💤

Hannas krypin sa...

Älskar också de där bollarna. Tycker de är riktigt fina. Hos mig har det inte heller varit någon tråkig torsdag. Håller dock med om att citatet från boken är lite tråkigt.

KajsaLisa sa...

Roliga bollar, håller med idag var det svårt.

Åke sa...

Jag får nästan aldrig ihop till en tråkig torsdag... mer än att jag inte får cykla då...

Anki sa...

Ingen tråkig torsdag här heller! Läckra alliumbollar! Gillas skarpt!

Äventyret framtiden sa...

Underbara allium. Sådana hade jag i min trädgård i Geta, på Åland, också. Här har jag aldrig sett dem däremot.
Ha en fin och glad fredag!

Gunnel sa...

Det är en pampig växt.

Annika sa...

Som sagt, torsdagar är superdagar. Byt veckodag på temat, hahahahahaha!!
Vilka fina allium du fotat. De kan vara så vackra.
Ha en finfin bokhelg nu på din balkong!

christian sa...

Mycket fina bollar .... å det var ena rejäla pjäser vill jag lova....