lördag 11 maj 2024

Hoppa på Tåget – ”Utanför min dörr nu”

Nu och nu, men för cirka tjugo minuter sedan för att vara petig;-) Valde ytterdörren som vetter mot innergården och inte min lägenhetsdörr eller dörren som öppnas mot parkeringen. Tycker innergården var väldigt levande i solskenet idag:-) Enjoy!

Till vänster.

Till höger.


Rakt fram.
Uppåt:-)

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här:-)

Karin har uppfunnit temat.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

En strålande sommardag hos dig också! Jag kommer att somna gott efter att varit ute sedan kl. 07.30
Ha en skön kväll på balkongen!

Carita Liljendahl sa...

Det här borde jag ha deltagit i men jag glömde åter en gång :)
Händer så mycket i mitt liv just nu och ska skriva om det senare.
Men älskar, som vanligt, att se vyer från Grindtorp!

Hannele sa...

Flera dörrar. Vi kan gå ut genom garaget, eller från balkongen… finns trappa där.
Idag har jag behövt söka skugga i solen 🙂

femfemman sa...

Vackert grönt. Och blommande träd. Vackraste tiden! God kväll!

Hannas krypin sa...

Så trevligt det ser ut utanför din dörr. Glömde alldeles bort att vara med. Får ta det nästa lördag istället.

Ditte sa...

En härlig dag! Och stort tack för det trevliga besöket hos dig och på din fina innergård. Jättefina bilder.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Härligt vackert utanför din dörr!!

Härligt att se sommar (Vår) bilder med blommster i träden! :)

Ha en fin kväll!

PS. Syns i morgon på Skyltsöndag! DS.

Paula sa...

Mycket trevlig innergård, kul att se från markperspektiv! Plattsättningen gör också mycket som trevlig inramning. och alla träd! Den blå himlen har du förstås klistrat dit efteråt? Fniss, skojar bara, en underbar sommarkänsla infann sig idag, och nästa vecka ser kanonfin ut!

Klimakteriehäxan sa...

Något håller på att hända på din gård ... något trevligt ...

Guldkryckan sa...

En helt klart godkänd "Utanför min Dörr" inlägg, så illa är det ju verkligen inte där.
Det tar sig ju, som pyromanen sa. ;)

Ha nu en fin söndag Bp.

christian sa...

Tänk....trots att du matar oss med bilder från ditt område känns det som att du alltid hittar nåt nytt eller åtminstone en helt ny vinkel, bra jobbat!

byblixtra sa...

Jättefin innergård och härligt med vårgrönskan.

Anki sa...

Du har verkligen en jättefin innergård! Så vackert där i solen!

Svar: Ja, nu har vi börjat med grillkvällarna igen ... och invigt mitt parasoll ... mycket trevligt!