fredag 17 maj 2024

Fem en fredag: Vecka 20 – ”Våren är här”


Två färgglada måltider så här i sommarvärmen:-)

Minns ni det här? Mycket riktigt så är Starfish & Coffee den första kunden som använder de nya locken till "pipmuggarna". Locken heter "liplid" (fyndigt) och är en svensk uppfinning. Dessutom är uppfinnaren padel-kompis med Starfish & Coffee's ägare.

Så gulligt med två gamla gubbar (oooops - de är troligen yngre än vad jag är;-) som samspråkar och tycker att cykling är den bästa sporten.


LillaSyster har pausat sin färgsprakande fredag till november, då vi troligen behöver den mycket mera än nu… eller;-) Men två av bilderna jag lägger upp är ändå färgsprakande och har definitivt nåt med inlägget att göra:-) 

1. Vad har du gjort ute i solen den här veckan?
Säger bara balkonghäng med ett antal deckare och fyra "picknick" på lokal efter mottot "I deserve it because I am worth it". Tack l'Oréal för världens bästa slogan;-)

2. Vad njuter du mest av i vårsommarvädret?
Långa ljusa dagar, värme, sol och glada människor.

3. Vad är din favoritsyssla utomhus den här tiden?
Se svaret på fråga 1.

4. Vad ser du mest fram emot att sommaren är på väg?
Flera hela veckor som den gångna – sol, värme och lite fläkt.

5. Hur ser din helg ut?
Om jag känner för det ska jag kolla in Karolina Klüft och hennes organisation PEP som gästar Täby Park imorgon.

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Njut det är min uppmaning till alla 😜
Jag har svårt att äta när det blir varmt, då tappar jag matlusten och vill mest dricka… tokigt nog dricker jag ändå te trots det är varmt 😅
Men som Du vet borde jag gå ner i vikt så jag kör väl på det 😜
Balkonghäng med deckare är ju Din grej 🤩

Hanneles bokparadis sa...

har nästan aldrig köpt kaffe i mugg, kanske te nån gång ☕️

Carita Liljendahl sa...

Så kul om du får se Carro och gänget imorgon!
Och balkonghäng, läsa bok, äta frukost ute. Härliga svar av många under den bästa årstiden!

LillaSyster sa...

Ser gott ut. Bra att de har hjälm = ) Ha en fin helg!

Mrs Calloway sa...

jag säger bara altanhäng. jag äter frukost ute, läser, löser sudoku och korsord. helt underbart att det är sol, varmt och ljust. det känns som om kroppen lapar något den saknat alltför länge. hoppa att du får en fin helg helt i din smak!

Ditte sa...

iIsst behöver vi färg även så här års och väldigt trevligt att se dina färgglada tallrikar. Dessa lock är ju suveräna. Testade för en tid sedan liknande på "Kajsas café" vid Barnängen- Fungerade riktigt bra.
Och visst har det vädermässigt varit en fin vecka. Absolut!
Kul att läsa dina svar och om jag säger att jag vore glad om jag mer kunnat ta del av det sköna vädret från utsidan. Har fått nöja mig med att titta ut på härligheten.
Kul att kolla in organisationen PEP. Vet att även prins Daniel är engagerad där-
Önskar dig en fin helg på alla sätt-

Guldkryckan sa...

Balkongen är inte fel alls, sommaren är verkligen här, det gillar vii👌
Lite färg och lite sprakande färger tackar vi heller inte nej till.

Ha de gött Bp.

femfemman sa...

God sallad. Passar bra i värmen.Gott med värme... men du vet...regn behövs oxå. Bara att hänga med i vädret och njuta av det man gillar...

Klimakteriehäxan sa...

Vi njuter ikapp!

Susjos sa...

Färgglada måltider minsann, ser så gott ut!
Locket har jag aldrig sett? Bra att det är bra!

Visst är det ljuvligt med sommarvärme, och vad gjorde man utan balkong?!
Håller med om alla dina svar i "fem en fredag"!
Nu får jag kolla in länken om PEP!
Ha en fin lördag!
Kram

christian sa...

Det ser gott ut å varierat också....tänk vad mycket du vet, men du är ju en sån som alltid tar reda på saker, imponerande!
Go`a gubbar minsann.....
Gillar din favvoslogan, den är ju sååååå sann!
Njut nu av ännu en solig dag!

Janerik Sundh sa...

Det var en fin bild på "gubbarna", känner att det kunde varit jag. Jag gillar inte att promenera fast det troligen är nyttigare men jag tycker det går för sakta. Så jag gillar bilden på gubbarna som liksom jag gillar att cykla.
Idag ska jag kolla Hammarby mot AIK på TV'n.
Ha en skön helg BP!