lördag 13 juli 2024

Hoppa på tåget: ”Vattenkonst”




Även idag blir det arkivbilder till "Vattenkonst". Poolen har ni sett här förut, men troligen glömt. Visade poolen 2010 och den var lika psykedelisk (vatten-)konst då som nu. Ishäckarna har också figurerat här på bloggen några gånger, men de är så snygga att de tål att upprepas.  Enjoy!

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Första bilden blir man ju helt snurrig i huvudet av..... skulle ju vara helt omöjligt att crawla rakt i den poolen. Ishäckarna är så läckra - helt klart värda en repris även de. Ha nu en bra kväll, här vräker regnet ner......suck.

Susjos sa...

Ja, poolen har jag glömt, cool bild!
Men ishäckarna känner ja gigen, de är också sååå coola!
Snyggt jobbat med temat!
Kram!

Guldkryckan sa...

Ishäckarna känns igen men poolen har jag nog missat, coolt, som ungarna skulle uttryckt det. 😉

Ha det bäst Bp.

Jossu sa...

Ja visst ja, fruset vatten kan ju också vara konst. Det hade inte jag tänkt på, så väldigt listigt av dig.

Ditte sa...

Att bilderna varit med tidigare gör absolut inget. Minns dock inte poolen- Men bilderna är lika läckra än idag. Poolen är häftig och "häckarna" är jag väldigt förtjust i. Vill minnas att det är du som här är upphovskvinnan .
Snygg tolkning!

nalta norrland sa...

Bra tolkning av Vattenkonst.
Jag har inte riktigt hängt med… kanske jag ids leta rött på nått vattenkonsigt bidrag. Jag har ju nån timme på mig innan det blir söndag.
Ishäckarna är coola i dubbel bemärkelse.

Hannas krypin sa...

Bra tolkning. Jag tänkte först vara med eftersom jag tänkte att det handlade om vatten. Men vattenkonst har jag ju inget. Ishäckarna är bra gjorda.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Dina ishäckar är läckra och som sagt Is är oxå vattenkonst.. Men dn där poolen gör en verkligen snurrig i huvudet - Om jag badade där eller var i dess närhet skulle jag aldrig titta ner där. Då skulle man hamna på helt fel ställe efteråt.. haha..

Vi syns på Skyltsöndag!

Ha en härlig söndag!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Poolen är speciell; först funderade jag på varför du hade lagt ut en psykedelisk matta men sen såg jag.
Iskonsten, kvinna och man är så fin!

Anni sa...

Bra bilder är värda att repriseras. Så snyggt blå pool och så läckra häckar :-)

Carita Liljendahl sa...

Poolbilden är läcker, jag vill hoppa i för ett dopp!

christian sa...

Alltså den där poolen....där kan man ju titta hur länge som helst för att fundera ut...hur när var........
Ishäckarna lyckades du bra med också!

Paula sa...

Visst är arkivet toppen att ha! Färgen på vattnet eller bottenfärg kanske, oavsett är den ljuvlig, den finaste av blå nyanser. Ishäckarna ser allt annat än kalla ut, mjuka och goa vill jag påstå!