lördag 20 juli 2024

Hoppa på tåget: ”Grotta”




För att vara ärlig har jag bara besökt två grottor i hela mitt liv. Den första grottan heter ”Gouffre de Padirac – Le lac de la pluie”. Då var jag utbytesstudent och spenderade bland annat sommaren i den franska värdfamiljens sommarhus i Vic sur Cère. Jag var 15 år gammal då. Grotta nummer #2 hette Cuevas del Drach och finns på Mallorca. Då digitalkameror inte ens var påtänkta  på den tiden finns det nog inga bildbevis (läs: jag är för lat för att leta i fotoalbumen i hyllan). Så jag nöjer mig med två veckofärska bilder som visar hallongrottar;-)

Tusen tack ICA:s eget bageri för att ni räddade min ”tågutflykt” den här veckan:-)

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

15 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det är fotoförbud på mallis- jag har också varit där. Tänk att vi tänkte lika med dagens uppdrag. Ha en fin kväll! Kram

Guldkryckan sa...

Fem kronor styck var ju ett överkomligt pris trots allt.
Gillar ju både sådana grottor och riktiga, men i de riktiga finns det ju ofta ohyra som tex ormar, usch. 😉

Ha nu en fin kväll Bp. 👋

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Mycket smart inlägg på grotta, allt är ju tillåtet vad jag vet..
Men tycker det var klart fyndigt gjort och dom ser väldigt goda ut 😀

Önskar dig en fin lördags kväll och vi syns imorgon på skyltningen! ❤️

Hannas krypin sa...

Hallongrottor är så goda tycker jag. Helt klart underskattade kakor från min sida. Häftiga grottor du besökt!

Anonym sa...

Hallongrottor är kanske de bästa grottorna. Synd bara att de tar slut så fort. Särskilt snabbt blir de säkert slut med det billiga priset. / Anna-Lena, mammselen

femfemman sa...

Spännande ungdom! Och minnen av det. Hallongrottor...njaaa...

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Mycket smart inlägg på grotta, allt är ju tillåtet vad jag vet..
Men tycker det var klart fyndigt gjort och dom ser väldigt goda ut 😀

Önskar dig en fin lördags kväll och vi syns imorgon på skyltningen! ❤️
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt trevlig grotta! Jag har i a f varit i den Blå, på Capri.

Susjos sa...

Haha, så smart tänkt på temat grotta! Hallongrottor är ju faktiskt väldigt goda också.
Jo, några grottor har man varit in i, droppstensgrottor med musik och skådespel t.o.m, kan det varit på Mallorca tro? På ön Kefalonia åkte vi båt i en liten klarblå sjö som bildats i bergen, och då var vi också in i nån grotta med båten, om jag minns rätt, liksom på Zakynthos?
Borde ju ha några bilder därifrån….det får jag kolla upp!
Godnatt från Rörvik!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Så fyndigt detta med hallongrotta!
Jag skulle inte ha kommit på det :)

Åke sa...

Åhhh mina favoritkakor som bakades i min mors spis under alla år. När hon hade tid rullade hon som två sträck över. Ibland fick man vara med och rulla med sina småa fingrar på det. Naturligtvis var man med i skogen och plockade hallonen också. Man viste och drömde hur goda kakorna skulle bli :) Tack för en fin Flashback du gav mig nu :) Mycket trevligt bidrag och givetvis tack för länken.

Paula sa...

men åh så kul, du visar ju den enda grotta jag varit i! Den på Mallis! Jag var kanske 16-18 år då det begav sig, var som vanligt på semester med min mamma, vi åkte till samma hotell varje år. Minns de fina droppstenarna längs väggar och tak, o stämningen var trolsk! Så kul att se, tack! Hallongrottorna ser bättre ut hos dig än hos mig....

Anki sa...

Det löste du galant! Hallongrottor är populära! Bra pris på dem hos din ICA-handlare!

byblixtra sa...

Kul lösning på temat "Grotta". :-D Kanske bästa lösningen till och med? :-)

KajsaLisa sa...

Norrloumi låter som ompackad Halloumi, men dom kanske nöjer sig med att byta etikett.
Skall kolla Snuslänken eftersom jag är vitsnusmissbrukare.
Kommer inte ihåg vad det kallas, men stickad streetart är imponerande.
Det finns ju en fördel med transportsättet, man sparar på vindrutetorkarna.
Länkar upp dig nu.