måndag 22 juli 2024

Glad måndag med "Jag säger NEJ!"


Så här kan intorkad glass se ut på en trottoar;-)

Vithåriga män kan vara snygga;-) Den här var det absolut.

Skilda världar;-) Till höger: Kvinnans kjol är iögonfallande och skorna - sådana hade jag på 1970-talet. Sååå snyggt!


En helt okej, varm och skön måndag trots att solen inte gjorde alltför stora ansträngningar att visa sig. Besöket hos frisören Leo blev en succé (som alltid), men gladast blev jag egentligen när jag såg Klimakteriehäxens inlägg idag här.

”Selfie” och ”Jag säger NEJ!”
Klimakteriehäxan är ju uppfinnaren av det omåttligt populära temat ”Selfie”, och idag började hon med en riktig fräckis: Jag säger NEJ! (alltid retar det nån)”. Så jag skrattade:-) Nu gjorde hon en riktigt lång lista av saker som hon säger nej till, och jag instämmer helt. Klimakteriehäxan bjuder in oss att vara med, och jag gör ett försök;-)

NEJ säger jag till kvinnor (och män också för den delen) som målar sina finger- och tånaglar så slarvigt att hela nagelbanden ingår måleriet.

NEJ säger jag till kvinnor och män med spruckna hälar och ovårdade fötter som bär sandaler under sommaren.

NEJ säger jag till män med hängslen. Många anledningar till att de kan vara rätt så oestetiskt.

NEJ säger jag till alla som tycker att en Wunderbaum (doftgran) i en bil avger en tilltalande doft.

NEJ säger jag till alla kvinnor som efter en mera eller mindre svettig arbetslag sprayar in sig med parfym. Svett och parfym är INGEN bra kombination.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”. 

Klimakteriehäxan har uppfunnit ”Jag säger NEJ!” Ni får gärna vara med ni också! 

PS. Och mina dagsfärska mammarazzi-bilder gör mig extra glad, såklart;-) DS.

10 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Många nej blev det där, instämmer i allihopa tror jag bestämt.
Regnade här idag igen, skymtade solen men det hejdar ju inte regnet, men jag njuter ändå. 🙏❤️

Ha nu en fin kväll Bp.

femfemman sa...

De två sista kan jag hålla med om. Men jag säger NEJ till att I övrigt säga NEJ
Möjligen kan jag säga nej till att det börjar bli mörkt tidigare på kvällen. Men det kan jag ju inte påverka...

Klimakteriehäxan sa...

Det där med bara fötter i sandaler, det är verkligen en sak att tänka på!!! Jag säger (förstås) nej till dina övriga punkter också ...

Äventyret framtiden sa...

Jag säger JA till vackra äldre män med vitt hår. Karlar blir snyggare med åren tycker jag...får lite extra pondus på något sätt..
Den där Wunderbaum säger jag definitivt NEJ till..att spraya sig med parfym istället för att tvätta sig, hör också till den kategorin. Nej, alltså.
Ha en fin kväll! Ja, bra foton också..levande mitt i...

Susjos sa...

Snygga mammarazzi-foton!
Jo, det finns mycket att säga nej till ;-)
Visst klär många äldre herrar i vitt hårsvall!
Glad måndag!
Kram

Anki sa...

JA ... jag säger också nej till både dina och Klimakteriehäxans NEJ :)
Snygga mammarazzibilder!

Svar: Ludvig gillar att fiska, men vägrar att döda fiskarna, så alla fiskar, oavsett storlek återfår friheten.
Lite vardagslyx blir man glad av!
Grillen ligger nära, uppe vid torget och det händer att jag köper en kebabrulle eller en hamburgare där ... helt OK :)

nalta norrland sa...

Att slentrianmässigt säga JA eller NEJ är inte bra, det är jäkligt lätt däremot.
Jag orkar inte döma folk då om nån vill gå med bara fötter i sina sandaler så var så god och vem orkar engagera sig i hur andras nagelband ser ut 🤔💭❓ jag säger NEJ till att döma folks utseende.

Jag är ju mer som kvinnan klädd i kjol och gympadojjor 😅 men det är snyggt med riktiga skor till kjol, ner välklädd.

Just nu har jag jäkligt ont i min vänstra stortå så jag har mina gamla utgådda gympadojjor på vad jag än har på mig för övrigt, jag har nog gått lite för mycket i mina andra så att säga finare och nya skor och tydligen gillar min vänstra stortå inte dem.

Ditte sa...

Hej BP!
Ja, visst var detta en glad måndag med både mammarazzibilder och "Nej". Visserligen läser jag idag tisdag, men det går bra det också. Ska givetvis också läsa Klimakteriehäxans "Nej" . Instämmer helt i dina "nej".
Hälsningar från ett härligt södra Gotland där jag hör och ser havet mellan tallarna och har 100 m dit.
Och du, det fungerar riktigt ok i friggeboden.

Hannas krypin sa...

Vad kul att att Klimakteriehäxan kör sin selfie igen. Måste fundera på mina nej och skriva ett inlägg om!

Carita Liljendahl sa...

Hoppsan! Selfien hos Klimakteriehäxan hade jag nästan glömt bort! Bra med påminnelse här!
De där skorna, fina jo - men jag skulle inte längre kunna gå i sådana.
Tack för fina måndagsbidraget!