söndag 8 januari 2023

Skyltsöndag #400



Stort, stort GRATTIS till oss alla som skyltat i alla dessa år. Är mäkta imponerad måste jag säga:-) Några har varit med från början, andra har tillkommit under åren och blivit beroende. Ungefär så tänkte jag när jag tog över temat Skyltsöndag från Pumita;-) 

Min första Skyltsöndag
Den 22 februari 2015 la jag upp det här inlägget som mitt första bidrag till "min" Skyltsöndag. En av skyltarna ser ni ovan.

Kan säga att skylten är förvånansvärt aktuell, faktiskt mera nu än då. Idag är det många butiker/caféer/restauranger som inte tar kontanter längre. Minns att jag ”snubblade” över skylten som ägarna till butiken hade satt upp efter ett rån. Det var på Norrtullsgatan i Vasastan, i Stockholm.

Nu ser jag fram emot att kika in hos er och kolla vilken ”gammal” skylt ni har valt till jubiléet. För att delta i ”tävlingen” kolla reglerna här.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

31 kommentarer:

Åke sa...

Vad kul och trevligt att få uppleva 400 skyltsöndag. Jag hade inte riktigt koll på vad det var utan jag skrev lite försiktigt och väntade spänt. Men fick inte en enda kommentar. Men jag tänkte: Jag provar en gång till. Då fick jag tre st. När du skriver rån nu får jag en flashback till min mor som rånades och vart brutalt nedslagen på ett postkontor, hon kunde bara mitt telefonnummer och gissa hur fort jag var där... jag minns jag åkte i 180 km i timmen ett tag. Jag var den ende som hon åkte med och vägrade ambulansen som kom till platsen. Kul och trevligt med tävlingen också.

Klimakteriehäxan sa...

Vi skyltar på, vi aficionados!

Äventyret framtiden sa...

En väldigt dagsaktuell skylt så gammal den än är. Sorgligt nog men så är det.
Grattis BP och tack för att du håller i trådarna. Nu tar vi väl 400 till?

LillaSyster sa...

Absolut före sin tid den där hemsnickrade skylten ♡
Bra jobbat av dig med så många skyltsöndagar!Ha en bra kväll ♡

nalta norrland sa...

Grattis till 400 skyltsöndagar 🥳 🥳
Jag deltar inte men jag kollar runt och lägger min röst på den jag tycker förtjänar den mest.
Din egen skylt skrämmande aktuell.
Läste Åkes kommentar Huvva så otäckt 😦
Lycka till nu Ni som deltar 👍
🤗

Ditte sa...

Verkligen en häftig skylt! Jag tillhör ju den som anslutit från december 2016 och mer på riktigt från jan, 2017. Och det har varit och är jätteroligt. INte minst nu att läsa gamla skyltinlägg, både hos mig och hos andra.
Visst är din skylt väldigt aktuell. Och mer och mer med det kontantfria har det ju blivit.
Nu hurrar vi för Skyltsöndag och inte minst # 400.
Hurra, hurra, hurra, hurra. Och visst lever den vidare.

Susjos sa...

Hurra och grattis till 400 skyltsöndagar! En perfekt skylt som du började med! Helt galet så har min dator slutat funka just idag, får inte igång den, tur att jag har min iPad, men sparade foton på datorn kommer jag inte åt, så galet, men jag lyckades få till ett inlägg i alla fall, nu blir jag fundersam om jag varit med från starten redan i februari 2015, får kolla tillbaka och titta!
Tack. För att du fortsätter med skyltsöndagen!
Ha en fin kväll!
Kram

byblixtra sa...

Hurra, hurra för 400 skyltsöndagar!
Håller med om att din skylt håller än, sorgligt nog.

Paula sa...

Ja tänk, redan för många år sedan valde en del att inte ta emot kontanter, något vi kunder ofta förfasade oss över. annat är det nu. Kul med texten på olika språk, kan inte påstå att jag ens vet vilket språk de är.
Ja många skyltar har det blivit, och fler ska det bli. tusen tack för ditt engagemang BP!

Guldkryckan sa...

Visst är det så att den är mer aktuell idag än 2015.
Inte ofta jag betalar med kontanter, det försvinner mer och mer.

Stort grattis till 400 skyltsöndagar, bra jobbat Bp och alla andra som hakat på, ni är banne mig bäst.

Ha det bäst. :)

femfemman sa...

Grattis! Otroligt! Har kollat igenom skyltsidorna...och konstaterat, många har försvunnit under tidens gång.Så är ju livet... Har nog inte fattat var man röstar... Men har absolut funderat ut tre favoriter...

Geddfish ♥ sa...

Den gamla skylten du bjuder på är skrämmande aktuell även idag!
Kram och godnatt

KajsaLisa sa...

Bra skylt och lika aktuell fortfarande. Jag har lagt upp mitt bidrag och kollar dom andra i morgon, tänkte gå och lägga mig nu innan deadline.

Äventyret framtiden sa...

Att ge sina röster i det här sammanhanget är jättejättesvårt. Jag vill så gärna ge både guld, silver och brons åt alla som har deltagit i den här tävlingen men till slut lät jag lotten falla för att inte bli heltossig på kuppen.
Mitt guld går till Paulas Amalgamen
Mitt silver till Åkes oskrivna skylt
Mitt brons till byblixtras public.

Det var svettigt bara värre det här. Finns det inte flera guld, silver och brons att dela ut BP?

LillaSyster sa...

Nu har jag bestämt mig, men det var inte lätt. Många bra och roliga skyltar.

Guld:
https://pettasblogg.blogspot.com/2023/01/skyltsondag-400-jubileum.html?m=1
Tegelstenar

Silver:
https://nacka144.se/okategoriserade/skyltsondag-400/
Träskylt

Brons:
https://paulaz.se/skyltsondags-jubileum-400/
Med Amalgamen

Klimakteriehäxan sa...

Röstningen utfaller så här: (är dock osäker på om jag hittat alla?)
1. Nacka 144
2. Ankis bildblogg
3. Susjos

Tove sa...

Hej BP, ryktet gick att nu är det #400 och det vill jag säga grattis till dig förvaltaren - och deltagare.
Mitt beroende blev kortvarigt, men det var en kul att vara med :-)
Jag minns dina uppskattande kommentarer till oss som deltog.
Ha det gott och lycka till vidare!

Tove sa...

Höll på att glömma ....Din skylt är underbar, så talande!

Anki sa...

Först ... stort GRATTIS till dig BP, som med den äran verkligen hållit igång Skyltsöndag!
En väldigt aktuell skylt - före sin tid kan man säga!

Efter mycket möda och stort besvär har jag kommit till ett resultat: Mina röster läggs på Kajsa-Lisa, Paula och Klimakteriehäxan

femfemman sa...

Då lägger jag mina röster här oxå

1. Paulas härliga amalgam
2. Klimakteriehäxans fina budskap
3. Tonys intappsskylt

Ditte sa...

Jättesvårt att välja. Men nu jag har jag röstat.

1.Klimakteriehäxan
2.Nacka
3.Paula

Paula sa...

Här kommer mina favoriter:
guld till Susjos "Älska mer" budskapet!
-silver till Gerd för MOD organdonationsmössan på en selfie
brons till KajsaLisas underbara banger

Åke sa...

Efter svåra övervägningar kommer min bedömning.

Gedfisch med sitt Mod.
Äventyretframtiden med sitt återbrukade stenskyltsgolv.
Tony med varningen för istappar.

nalta norrland sa...

Jag deltar INTE då min blogg är stängd för så att föga främmande 🤪

nalta norrland sa...

Jag tycker Din skylt BP är värd ett hedersomnämnande 🌟

På guldplatsen https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Silver till susjos
Brons till Ditte

Och två omnämnande Åke & Gerd 👍

Geddfish ♥ sa...

Guld till Paulaz
Silver till Nacka
Brons till ANKI

sÅ MÅNGA JÄTTEKUL BIDRAG, SVÅRT ATT VÄLJA...

byblixtra sa...

Alla bidrag är ju toppenbra så det var verkligen svårt att välja bara tre. Men till slut kom jag fram till följande placering.

Guld: Äventyret i framtiden med tegelstenarna som återbrukats mer än en gång.

Silver: Nacka 144 med intervju med BP och skylten från skogen.

Brons: Mitt Skogsliden med Hem Kära Hem.

Övriga får var sin hedersmedalj!

Susjos sa...

Oj så svårt att välja, och vet inte om jag sett alla skyltar!

Men här kommer de jag har valt :

GULD: Till Klimakteriehäxan, älskar den skylten!
SILVER: Till Gerd och hennes fina MOD mössa
BRONS: Byblixtras roliga Public-skylt

...och verkligen hedersmedaljer till alla andra!

KajsaLisa sa...

Svårt att avgöra men jag kom fram till följande. Tredjeplats Ankis Bildblogg. Andra plats By Blixtra. Förstaplatsen går till Paulas Pörte.

Ditte sa...

Skickar en stor grattishälsning till alla skyltare och till alla som röstat. Och givetvis till BP som leder oss och som har med en verkligt aktuell skylt.
Tack alla som skyltat och alla som kommenterat och röstat.
Och än en gång TACK till BP.

Carita Liljendahl sa...

Toppenskylt! Tipsa polisen :)
Och inga pengar att stjäla.