söndag 1 januari 2023

Skyltsöndag #399

Det närmar sig 400 Skyltsöndagar. Det hade varit kul om den 400:e Skyltsöndagen hade infallit just idag, men man kan ju inte få allt här i livet. Men om ni har en idé om hur vi ska fira nästa söndag, så är ni mera än välkommen att komma med förslag i kommentaren. Men idag kör vi på som vanligt med veckans skyltskörd. Enjoy!

Det finns bara en Apple Store i Skandinavien och den råkar befinna sig i Täby. Det är sällan jag fotar deras smakfulla och vackra skyltning. Det ska det bli ändring på framöver. Apples bildspel är väldig speciella.

Vad är det med pyjamas just nu?! Gräsliga, rutiga pyjamas är inne, dessvärre även ute på stan som "vanliga" kläder. Tror jag börjar bli gammal…

Veckans höjdare 1: Alltså seriöst – hur ska butiken ha det?

Veckans höjdare 2: Illums Bolighus är ett danskt företag som säljer skandinaviska designartiklar. En fantastisk fin butik med lika fantastiska prylar som man absolut inte behöver men definitivt vill ha. Att just den butiken skulle få problem med blandningen av det engelska och svenska språket - ”Bed & Bad avdelning” - var otippat. Men jag fick mig ett riktigt gott skratt:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

PS. Igår önskade jag alla mina fina läsare ett Gott Nytt Bloggår. Idag utökar jag min önskan till ett riktigt lyckat Skyltår:-) DS. 

16 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Hahaa - ja, modet går ju igen, i cykler liksom.
Men snyggt med rutigt? Nää.
Ska försöka komma ihåg att vi firar 400:e skyltsöndagen nästa söndag. Toppen att utmaningen levt så länge!

nalta norrland sa...

Bra skyltat och det här med pyjamasmodet har ju pågått under nått år, Elin går ju till skolan eller var som helst klädd i pyjamasbrallor, men nej absolut inte att jag skulle gå klädd så.
Nu ska jag beställa pizza (om Tony har öppet) det är ju tradition på nyårsdagen 😀
Ett riktigt bra 2023 önskar jag Dig 🤗

Susjos sa...

Godmorgon säger jag som nästan försovit mej, vaknade 17.30! Fantastiskt att skyltsöndagen hållit på så länge!
Just APPLE STORE i Täby har jag faktiskt besökt två gånger, för att just köpa mej en ny Iphone, en annorlunda och läcker butik!
Rutiga pyjamasar, nja, inte så snyggt, tar hellre den med hjärtan på!
Mellandagsrean var rolig med de olika priserna på alltihopa :-)
Men roligast var verkligen den sista skylten "Bed & Bad...haha!
Tack för årets första skratt!
God Fortsättning på det nya året !!!!
Kram

byblixtra sa...

Ja, visst hade det varit roligt om 400:e Skyltsöndagen hade varit idag. :-)
Det behöver ju firas men har inga idéer just nu.

Där ser man, men det finns en m-store i Luleå som säljer Apple-produkter, enbart Apple-produkter tror jag. Jag kanske får fota den butiken vid tillfälle. :-)

Jo, rutig pyjamas verkar vara grejen. Tror att en del går med pyjamasbyxan på stan. ;-)

Det var en intressant prissättning på mellandagsrean. Man kanske kan välja vilket pris man vill betala? ;-)

Gillar Illums Bolighus och för många år sedan köpte jag en Buddha i butiken som fanns på Hamngatan. Den är rätt lång så den stack upp ur påsen och när jag kom till hotellet, så tittade "alla" som var i hotellobbyn, på mig och log...för att inte tala om på flyget, men det gick bra och jag har den kvar. :-)

Helt klart roligt med "Bed & Bad". :-)

LillaSyster sa...

Skulle aldrig gå ut i rutiga pyjamasbyxor, inga andra pyjamasbyxor heller.
Snyggt skyltat hos Apple, men själv är jag Androidtjej♡
Ha det bäst!

Åke sa...

Ett lyckat Skyltår, det tar då jag åt mig på/av. Hyffsad mellandagsrea där med 150, 200 eller 250 spänn... ska dom lägga ned, tanken för mig ditåt i varje vall. Apple är ju Apple... dom brukar vara mäktiga. OK nu är jag partisk. Pyjamas kanske är det något nytt... de kanske söker för något att fylla våra välfyllda garderober... Jag ska fundera ut ett svar på din fråga, återkommer.

Klimakteriehäxan sa...

Bed & Bad - suck. Eller var det ett riktigt försök att vara lustig?
Det blev inte skyltsöndag hos mig i dag, men jag återkommer om en vecka.

Äventyret framtiden sa...

Ja, hur ska dom ha det? 150.200 eller 250 ? Förstår tänket men förstår inte hur de har tänkt i alla fall. Dubbelt detta.

Bra skyltar, smått tokroliga faktiskt, för mycket gröt i jul? eller så.
400 nästa gång, ja, vad ska man skylta med då var frågan.

En god fortsättning önskas!

femfemman sa...

Absolut imponerande att kunna hålla igång ett tema så länge. Det är ju närmare åtta år!
Man är olika i sitt blogganvändande. Det enda tema som fångade mej det var selfien. Saligen avsomnad.
Blir nog ett sätt att tänka, att se sådant dom jag sällan ser... för att jag går i mej själv... skyltar.
Ska bli spännande att se hur ni ska fira!

Ditte sa...

App-store i Yäby är ju helt suverän på många sätt. Har varit där många gånger. Snygg skyltning och fina bildspel- Absolut.
Idag vet en ju inte vad som är pyamas/nattkläder eller dagkläder. Skillnaden verkar inte vara stor.
Vad gäller butiken med rea kan en ju undra. Tur jag inte ska ha något.
Illums i stan gillar jag. Skrattade också åt språkblandningen här. Humor.
Tack! Visst blir det ett bra skyltår. Och firandet får vi ta tag i.
God fortsättning på året som just startat.

Guldkryckan sa...

Jag är helt värdelös när det gäller mode, ibland undrar jag vart dessa kreatörer får sin inspiration ifrån, eller om de möjligtvis rökt något olämpligt. ;)

Mellandagsrean där, ja, det kanske menar 600 kr?
Man undrar ju.

Fint skyltat igen Bp.

Ha det underbart.

KajsaLisa sa...

Säng och elak, eller hur skall man tolka det. :) den andra verkar vara en lektion i prutning.
Länkar upp dig nu.

Paula sa...

Haha, det var ju tur att Illums inte kallat butiken Bad&Bed hade nog varit ännu värre...
Flanellbyxorna är en historia i sig, tycker det är lite kul mode, När jag såg en kille gå i såna första gången frågade jag dottern om han glömt pyjamasen på. Då sa hon att såna har alla ungdomar nu, och det stämmer. Dessutom är det inte längre bara ungdomar, har sett tanter i min ålder svida omkring på byn...Obs inte jag, fast, dom är jäkligt varma och gosiga!Apples vägg är urtjusig!
Ett förslag från mig till jubileet. Jag har ju inte varit med så himla länge men några år iaf. Tänk om vi dagen till ära alla kan gräva fram ett gammalt bidrag vi haft, helst då från när vi började "skylta"?
Vi visar alltså upp en"gammal" skylt och skriver när skylten var med i bloggen.

christian sa...

Ja du...pyjamasbyxor dagtid har varit inne på mitt jobb länge å jag frågade eleverna i början om de försovit sig . . . ja tänk att alla gör som någon annan (?) föreslår, nä bättre tänka själv!
Rea-skylten var också udda vill jag lova, men vad gör man inte för att förvirra
kunderna....
"Bed & bad"....ja vad ska man säga...

Ha en fin vecka!

Musikanta sa...

Bed och bad, haha! Religiös avdelning eller?
Ingrid

Anki sa...

Snyggt skyltat som alltid!
Tiden går och tänk att det är dags för jubileum igen.
Jag är glad att du fortsätter inspirera!