måndag 9 januari 2023

Glad måndag

Jag lovar att det här är ingen bild redigerad till svartvitt;-)

Den här katten satt inne i grannhusets entré. Har aldrig sett en människa sitta där, men nu var det alltså en fyrbent varelse som "vaktade" bänken.

Att titta ut genom fönstret var inte så roligt idag. Det var nämligen dimmigt och ett riktigt skitväder i Täby. Tur då att grannen undrade om vi inte kunde sätta lite guldkant på den gråa tillvaron och ta en fika på ”stamstället”. Jag var väldigt lättflörtad kan jag säga. 

Rösträkning
Sedan så hade jag ju nåt riktigt roligt som väntade på mig vid hemkomsten, nämligen räkningen av era röster på bidragen till den 400:e Skyltsöndagen igår. I skrivande stund har tio bloggare röstat och nästan alla som lagt upp ett bidrag har fått en röst av någon valör. Himla kul  och ett bevis på hur bra era ”gamla” skyltar var! Räkningen liknar just nu en medaljliga på ett OS;-) Imorgon lägger jag upp listan.
 

Kontrollräkna
Om någon av er har riktigt tråkigt så är ni väldigt välkomna att kontrollräkna resultatet. Siffror är ju inte min styrka direkt, och det ska ju bli rätt, eller hur!

Bonus
Bonusar som man kan få när man letar gamla skyltar har Anki och Ditte "råkat ut för". "Walking Memory Lane" som bonus i en "tävling" är alltid extra roligt tycker jag.

Japp, det är en glad måndag:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

13 kommentarer:

femfemman sa...

Kul att det blev många som röstar. Jag blev så osäker på hur man skulle göra. Men sen föll det på plats. Heja Paula! Storfavorit hos mej!

Klimakteriehäxan sa...

Fin katt, den pryder sin plats! Synd att skaran skyltare har krympt så pass, men vi är några som inte ger upp ...

byblixtra sa...

Det var inte roligare väder här med snöfall och köra efter snöiga vägar trots plogning och en del spåriga, samt sopa av bilen och skrapa rutorna varje gång jag skulle ta bilen under dagen. Så TRÅÅÅKIGT!

Då lät det trevligare med ett fika på stämstället.

Fin kisse som sitter på bänken i entrén. Jag hoppas att den fick komma in till sitt hem.

LillaSyster sa...

Sötaste katten ♡
Vilket tråkigt väder du har, stackars dig

Guldkryckan sa...

Vilken underbar vakt där på bänken, vi har några utekatter i området här men än så länge ingen i vår uppgång.

Taskigt med vädret Bp, du kan trösta dig med att jag fick användning för paraplyet när jag skulle hem från kneget. ;)

Ha nu en underbar avslutning av kvällen och hoppas siffrorna hamnat rätt. :)

KajsaLisa sa...

Du fångade dimman bra :)

Susjos sa...

Nog var det dimmigt i morse när jag körde hem från NKS, jösses säger jag bara, och många nyanser av grått fick du med på ditt foto. Va kul med skyltsöndagstävlingen, och skoj att vi har röstat också, på flera olika bidrag, spännande!

Gillar din kisse på bänken också!
Ha en fin kväll!
Kram

Ditte sa...

Nej, ingen redigerad bild. Instämmer helt.Men fin är den. Och aktuell från idag. Kul med att en som vaktade bänken. Och med en katt där hade jag aldrig vågat slå mig ner. I vår port har vi "klappstolar" så de är kattfria.
Trevligt med fuka tillsammans med grannen på stamstället. Dagar som ifag behöver "det där lilla extra".
Roligt att du räknat röster. Jag tyckte det var så svårt att välja och hade gärna tagit med alla. För alla skyltar var så fina i mitt tycke. Och olika.
Du och siffror är viss komptibla.Men nu ska jag titta efter resultatet.
Ler åt att Anki och jag hamnade i bonusklassen. Tackar för det.
Stort tack för allt ditt engagemang vad gäller både skyltar och annat.

Paula sa...

Hej i dimman! Idag har jag fått treva mig fram i tillvaron, ymnigt snöfall i total dimma. Tur att Daniel hade kamouflagetäcket på, grönt syns på långa vägar idag.
Jag tror rakt inte det blir några problem för dig att räkna poängen!
Den fina kissen ser lite förnärmad ut tycker jag. fick den inget fotograferingsarvode? En lite räka kanske, ler??

Annika sa...

Gillar dimma för det mesta, tycker det ligger magi i den.
MEN slask, måndag, plusgrader och grus är ingen höjdare ändå. Men dimma, nej .., svag för den.
OCH mysigt med fika i dimman.
Katten är jättefin!

christian sa...

NEEJJJJJJ.....nu har jag missat att rösta trodde det var öppet till idag, men det var ju idag du skulle sammanställa.....kanske ändå att man börjar bli lite "steril".... :)

Kina sa...

Vad trevligt med en fikagranne och stamfik! Det behövs speciellt en dimmig dag. Vilken vacker katt du hittade på bänken.

Carita Liljendahl sa...

Hahaa - roligt med katten på bänken. Den ser förnäm ut :-)
Vem vill nu vara ute i slask och blask?
Och dimman, blötvädret, det grå, halkan... nä, allt mer börjar jag tänka på att bo tre, fyra månader på sydligare breddgrader.
Tack för måndagsbidraget!