onsdag 11 januari 2023

Onsdagsmix

Menyn med dagens luncher på stamstället har ändrats. Tyvärr ingen raggmunk kvar på tisdagar - booohoooo;-)


Efter allt trevligt tävlande och räknande vilar jag upp mig idag genom att svara på några av Orsakullans frågor:

Den 4:e januari var punktskriftens dag. Punktskrift kan jag inte. Har dock lagt märke till att så gott som alla mediciner är försedda med punktskrift nuförtiden. Samma sak gäller för alla butikers namn i Täby Centrum. Bra där!

Om du frågar så… får du ett svar. Det kostar ingenting att fråga, och det värsta man kan få är ett nej.

Fy så oförskämt. Dagens upplevelse på ”stamstället”. In marscherade en kille med stort bagage. Han slängde sig ned på divansoffan längst bort utan att beställa någonting, pillade med sin mobil och satte högtalaren på högsta volym.

Vilket fiasko. Tror att Chelseas, Leicesters och Evertons supportrar anser att lagens prestationer i Premier League så här långt denna säsong liknar ett fiasko.

Här ligger en hund begraven. Ett datorhaveri hos den federala luftfartsmyndigheten i USA skapade ett nationellt flygstopp i natt. Över 4 300 flyg blev försenade inom samt till och från USA. 750 flyg fick ställas in. Dagens haveri kan än så länge inte kopplas till en cyberattack… 

Det är Orsakullan som håller i ”Januari 31 dagar”.

PS. Bilden är dagsfärsk men har ingenting med inlägget att göra. DS.

9 kommentarer:

femfemman sa...

Detta sköra samhälle. Så lätt att störa. Och allt behöver ju inte Putin ligga bakom...även om man misstänker.
Snacka om fräck person. Behöver lära sig lite folkvett!

Guldkryckan sa...

En hund eller två begravna där, absolut, säkert CIA som har begravt de hundarna. ;)
Vi har ju också punktskrift på kneget lite varstans, har ofta funderat på hur det skulle vara att mista synen.
Har en blind bekant som rörde sig obehindrat runt stan med sin blindkäpp, han hade hemtjänst för städning mm.
Plötsligt kom det fram att de inte städat där på många år ordentligt, blev ett satans liv, han miste nästan lägenheten, helt otroligt.

Nej, man ska vara glad att man har det så bra som man har.

Ha en fin kväll Bp.

nalta norrland sa...

Jag tittade efter Dina raggmunkar 😜
Åt Du fläskfilé i stället eftersom det är onsdag?
Ohyfsat och väldigt storstadsaktigt beteende skulle jag påstå.

Angående mitt blogginlägg idag så tar jag väl en paus och hoppas få rätsida på livet som just nu kantrar 😵‍💫
Kram

Geddfish ♥ sa...

Det där bteendet med mobil och högtalare är inte ovanligt på tåg och buss tyvärr.
Kollade på min Alvedon visst har den punktskrift.

Svar: Tack för omtänksamma rader BP!
Så sant, jag har inte brutit benen men jag är livrädd att ramla igen, har viss obalans och det är svårt att föreställa sig vilka konstiga problem som dyker upp. Kan inte knyta skosnören inte äta med kniv och gaffel...
Men jag har kämpaglöd, jag SKA bli bättre! Inget gnällinlägg detta.
Körerna ska bli i februari, har jag som mål.

Ditte sa...

Trevligt med ett besök på "startboxen". Mycket
gott här- Men inga raggmunk. Kanske kommer de tillbaka.
Tänkte på killen som om in här. Förstår att du gick i taket. Och ett under att ägarna inte bad honom dra och aldrig komma tillbaka.
Visst måtte det vara flera hundar begravda i samband med datorhaveriet i USA. Undrar vilka.
Och visst är det bra att ställa en fråga. Kan bli en trevlig inledning på något.
Bra att du nu vilar upp dig efter jubileet för Skyltsöndag. För väldigt trevligt och roligt var det.

LillaSyster sa...

Precis, det värsta som kan hända är att man får ett nej.
Som stammis kan du säkert säga till vilka tisdagar du vill ha raggmunk- så fixar de det. Ha det gott!

Annika sa...

Hehe, de har skrivit Chicken Gordon istf för Cordon :D
Lite kul ju ...

Men vilken otroligt bufflig killa som kom in utan att beställa. Fattar inte hur somliga tänker. UT med honom.

Ja, det var verkligen onekligen märkligt igår med det stora flygstoppet här. Under sååå vad som låg bakom, det får i väl aldrig veta. OCH damn så många som led av det.

christian sa...

Verkligen dålig stil att ta bort raggmunken, men det kanske är en engångsföreteelse.....men pannbiff är ju gott det med, pastagratäng däremot tycker jag inte är nåt vidare, mest blask.....

Carita Liljendahl sa...

Pannbiff med löksås låter kanon - men potatismoset hade jag lämnat eller frågat om jag kan få nåt grönt eller pommes frites istället :-)

Och jag ska åter försöka komma ihåg Orsakullans frågor, det går ju att svara på fler av de äldre på en och samma dag.