onsdag 1 mars 2023

Onsdagsskratt


Kvinnan med sin hund på den trimmade permobilen har varit med i bloggen förut. Idag var första gången jag såg henne ute i år. Tycker de är ett härligt par:-)


Tänker börja denna 1 mars med ett gott skratt, och då menar jag inte bara ett stort leende på grund av det fina vädret utan jag tänkte dela med mig av en kontaktannons. Japp;-) 

Kontaktannons
Ni behöver inte oroa er. Jag har inte skapat ett konto på en kontaktsajt på nätet. Har inte lagt in en kontaktannons i den lokala papperstidningen heller. Däremot såg jag följande annons under rubriken ”Kvinnor söker män” som fick mig att skratta högt. Hoppas ni får er ett gott skratt ni också:-)

Jag är en ung änka som söker en ärlig och omtänksam man. Jag kommer från Sri Lanka och ser ut som en ung kvinna. Ingen övervikt. Vi pratar engelska där. 

PS. Bilderna jag lägger upp har uppenbarligen ingenting med inlägget att göra. Ville bara visa att 6 plusgrader under tre dagar inte räckte till för att tina upp isen på boulebanan. Så boulegänget träffades inte idag. DS

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ja, man får hoppas att kvinnan från Sri Lanka som ser ung ut och pratar engelska får napp! :)
Nu är det väl vår hos dig när permobilar är på farten. Gulligt att låta hunden/taxen? åka med.
Glad vår på dig BP!

LillaSyster sa...


Härligt för dem att det går att ta sig fram med permobil igen. =)

Hoppas att hon finner ♡ igen

Helt underbart ute på dagens promenad, fler sådana här soliga dagar önskas nu i mars. Ha det bäst!

Ditte sa...

Gillar verkligen damen på den trimmade farkosten med hunden. Himla kul att hon är på g igen.
Kontaktannonsen var ju gullig och visst utbröt ett leende på mina läppar.
Och det vackra vädret piggar ju också upp oss- Visst!

Geddfish ♥ sa...

Jag tror hon glömde "glumte i ögonvrån" men det är nog bara svenska män som skriver så🤣
Jag är mest trött i ögonen🫣

Kul inlägg!

Susjos sa...

Underbart att se damen med sin hund på permobil!
En spännande kontaktannons du har hittat! ;-)

Ja, än är inte all is borta, men underbart med sol och värme idag...fast det blåste en del på min promenadrunda idag...
Ha det gott!
KRAM

femfemman sa...

För kallt på nätterna för att det ska bli uppmanat överallt. Där solen inte kommer åt på dagen, där blir det is kvar.
Hoppas att Sri Lankadamen får napp. Och att det inte är torsk på Kroken.. God kväll!

Solan sa...

Kontaktannonser är roliga ibland. Min favorit är den här: Var finns du som kan skänka mitt liv en djupare mening?
Svar till "Helst med bil". 😊

Anni sa...

Kvinnan i annonsen lär få svar från många, jag kan riktigt se hur ögonen lyser på
dem som svarar ...

Svårare att få napp om man skriver att man åker runt med taxen på permobil, men hon behöver ju ingen karl när hon har sin hund <3

Svar; Freedomtravel hade bott på samma hotell som jag i Cvikov, bara några dagar efter mig. Jag hade sett glasskulpturen utanför hotellentrén utan att veta att Pacinek fanns så nära - det såg jag sedan i deras blogginlägg och bestämde mig för att jag också ville dit! På den här resan kunde jag lägga in det i rutten.

Annika sa...

Vilken kontaktannons ... låter nästan som de som olika "män" skickar till mig på instagram, fast tvärtom. HAHAHHAHAHAHA!!!
Visste inte ens att det finns kontaktannonser i papperstidningarna än idag. Trodde allt sånt sker via appar, hehe. men, all lycka till där!

Permobilen så, absolut ett härligt par!

Mias Mix sa...

Haha! Skrattar både åt kontaktannonsen och hunden på moppen. Hoppas kvinnan får någon trevlig dejt :) Och så bra för den andra kvinnan att hon kan ha med hunden. Underbart väder nu!
Tack för kommentar hos mig. BLir ju inte många inlägg nu för tiden men när jag väl skriver är du alltid där och läser och kommenterar. Det är jag glad och tacksam över. Kram och ha det gott!

christian sa...

Hahaha.....det var roligt, synd att inte bilden på kvinnan med hund hörde ihop med annonsen.... :)