lördag 4 mars 2023

Bokmärke och några svar



Dags igen för ett riktigt elegant och annorlunda fejk-bokmärke. Återigen är det Lillasyster som är donatorn. Tusen tack! Om jag ska vara ärlig så är jag väldigt tacksam över att hon och hennes man verkar älska att shoppa;-)

Några svar till Orsakullans teman:

Vecka 9 har varit sportlovsvecka i Dalarna. Och visst har jag åkt skidor i Norra Dalarna. Har varit i Orsa, Sälen och Idre.

På längden eller utför? Endast utför. Längdskidåkning verkar vara en svettig sport;-)

Igår var mandelkubbens dag. Min åsikt om att ha den till fika. Ärligt talat kan jag inte ens minnas att jag någonsin ätit mandelkubb.

Bananens dag idag. Vilka rätter äter jag med banan? Inga. Är inte förtjust i banan. Den växer bara i munnen på mig.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

12 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ett mycket vackert bokmärke!
Jag har aldrig åkt utför men däremot på längden. Det finns knappt backar alls på Åland förutom slalombanan som byggdes för ett antal år sedan. Otestad av min person dock.

nalta norrland sa...

Svar: Exakt som Du beskriver så sväljer jag all min medicin, alltid tillsammans med något ätbart, det var ju därför jag fick den för benskörhetmedicinen som brustablett. Vi har informerat alla läkare att Elin kan inte svälja tabletter. Medicinen som skulle stabilisera tarmfloran var en brustablett 👍
Men faktum är att det är okey att tugga Alvedon, det förklarade någon läkare tidigare när Elin var sjuk, typ förkyld.

Fint bokmärke 😍 mitt var ju lite eljest 😜
🤗

Carita Liljendahl sa...

Fastän jag inte riktigt är en vän av rosa tycker jag att det här bokmärket är läckert!
Äsch, jag borde också komma ihåg Orsakullans frågor lite oftare - glömmer tyvärr.
Jag är inte heller en vän av bananer...

Hanneles bokparadis sa...

fina färger 💕 idag har någon överdrivit...

nalta norrland sa...

Kolla in
http://naltax2.blogspot.com/2023/03/hoppa-pa-taget.html?m=1

Guldkryckan sa...

Synd att jag inte shoppar egentligen men så är det tyvärr. ;)

Fint bokmärke där verkligen, bra köpt av lillasyster.

Har åkt utför lite som barn och tom varit i fjällen för den aktiviteten en gång som trettonåring.
Är mer sugen på längdskidåkning men jag skulle nog ramlat av banan efter 250 meter. ;)

Ha en fin kväll nu Bp.

Geddfish ♥ sa...

Stiligt bokmärke!
Jag har ätit många mandelkubb i mina dagar, även bakat sådana. Lite torra, kanske, men speciella.

femfemman sa...

Snygga färger!
Skidor... Skulle gärna åka längdskidor. Och nu ska tydligen snön komma till oss. Känns ändå som om skidsäsongen är slut...
Sälen, ju där har man ju varit och plogat sej ner för backarna. Gillar dock Björnrike bäst. Tantbackar! Men länge sedan det begav sig.
Banan? Bra om man är hungrig, men inte speciellt gott. Föredrar apelsin eller äpple, då det vankas fruktstund.

Ditte sa...

Jättesnyggt bokmärke. Känns också lite våraktigt.
Läser dina svar och nickar igenkännande till de flesta. Mycket skidor har det blivit. I Yngre år både längd och utför men efter 40 bara utför.Nu antar jag att det inte blir det heller. Tyvärr.
Banan, jo ibland. Mandelkubb? Nej.



Åke sa...

Jaha mandelkubbens dag... nu vart jag hungrig ;)

Klimakteriehäxan sa...

Snyggt "bokmärke"!
Hur kunde jag missa bananens dag? Men jag åt i alla fall en bananpannkaka till lunch. Med färska blåbär. Tröttnar visst aldrig.

byblixtra sa...

Det var fina påskägg och Hemtex har också fina påskägg i metall.
Det verkar som att det är IKEA:s nya modell att öppna planeringsbutiker. De kommer öppna en i en galleria i Luleå men det kan kanske vara bra eftersom det är 13 mil till närmsta IKEA.
Tråkigt att Waynes fick stänga men de fortsätter att göra reklam för vad de säljer.
Åh, 50% på Muminmuggar och ännu bättre om medlemmar får ytterligare 20%.