tisdag 21 mars 2023

Here we go again




Premiär för i år. En rekordtidig sådan måste jag saga. Inte ett dugg välkommen. Vad pratar jag om? Jo, något fågelelände har använt balkongen som toalett igen. Ingen aning om det var en trut, fiskmås, duva eller kråka. Spelar egentligen ingen roll vilken fågel det var. Det är bara så fruktansvärt irriterande. Noll respekt för ugglan Hedvig heller… Tur att det finns Ajax;-)

Nu till Orsakullans frågor:

En lyckad träff. Här tänker jag spontant på Zlatans straff i matchen mot Udinese i lördags. Nu är han den äldsta målskytten i Serie A någonsin.

Mitt i prick. Dart har jag spelat några gånger. Det är ju nästan en nationalsport i England. Har  dock aldrig lyckats med att sätta pilen mitt i prick. Hade nog noll talang för spelet.

Surt sa räven. Första stycket i inlägget är klockrent som svar.

Rocka sockorna, ja eller nej? Absolut JA:-)

Det är Orsakullan som håller i ”Mars 31 dagar”.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fågelskit kan man lätt leva utan.....Här hjälper det inte ens att ha katt. Det är vattenslangen som gäller då de bombaderat på trädäcket eller plattorna.
Zlatan vår supertalang ♡

Ditte sa...

Heja! Hoppas att din uggla ska vara till nytta- Men tydlgen inte. Vår sitter på balkongräcket och har avskräckt en hel del under många år- Kanske sitter din för långt in på balkongen.
Hoppas Hedvig kommer i bättre form för sitt uppdrag.
Kul att läsa dina svar- Och visst var Zlatans mål bra. En säker träff.
Hänger också med på att "rocka sockorna"-

nalta norrland sa...

Vi har mer problem med möss än fåglar 🤪
Men det beror ju på att vi fortfarande har full vinter ❄️
Jag tänkte först att bilden med fågelskit var Din bilruta 😅
🤗

femfemman sa...

Sockrock är bra! Mitt i prick..nä, det blir det aldrig! Inte på dart i af.veäEn lyckad träff... blir det oftast då pokerdamerna ses...
Fågelbad! Inte kul...men bara att tvätta.. eller skaffa ett luftgevär...

Susjos sa...

Surt verkligen med fågelskit, det slipper vi på balkongen då vi har den inglasad, men visst, på glaset har det kommit nån fågelskit! Synd att inte ugglan Hedvig inte hade nån respekt med sig heller. Fast tur det finns Ajax!
Ha en fin kväll
Kram

Äventyret framtiden sa...

Kanske Hedvig är så tilldragande att fåglarna kommer till henne? Du får skaffa en fågel som ser mera hotfull ut. En örn eller så.
Sockrock,JA.

Geddfish ♥ sa...

Fågelskit kan då kvetta. Hos mig bajsar de på fönstren också, tvi vale.
Zlatan är finemang, det har han varit i många år, underbarn.
Glömde rocka sockorna idag, fast har sett hur många sockrock som helst på Instagram.
Ha nu en trevlig kväller!

Anki sa...

Fågelskit på balkongen är inte alls kul! Ugglan Hedvig ser nog lite för snäll ut ...
Svar: Ja, en korttidsverkande narkos … hundar gapar inte snällt om man ber dem och är oftast inte alls så medgörliga när man börjar rengöra i munnen 🙂 Var tredje år vaccinerar man vuxna hundar mot valpsjuka, hepatit (smittsam leverinflammation) och parvovirus (hundpest).
Musikanta bor i Söderköpings kommun (i Mogata, en bit utanför)
Japp det var LillaSyster jag tänkte på .. länk fanns i bildtexten.

christian sa...

Förstår dig till fullo...fågelkräk!!!

Paula sa...

Måsbajs?? Tror jag, eller kanske herr Duhfwa? Du får göra en dna-analys! Förstår att det inte känns okej, hoppas det bara var en vårhälsning och att det blir den enda i sitt slag.
Visst ska du få se hoppbacken, jag ser den långt i periferin vid varje promenad, ett fint landmärke för Falun.
Vilken dag som helst tömmer jag kameran så du får se....

Eva sa...

Nu svarar jag på fel inlägg. Vill bara säga att jag omåttligt roligt åt din bankman som är en kopia av Foden. Foden har ju ett ganska speciellt utseende så man känner lätt igen honom. Kan tänka att bankkillen ofta får frågan om han vet hur lik han är honom. Få har nog frågat så spontant som du, men ni verkade ju ha väldigt trevligt. Inte dåligt med en sådan bankkontakt.
Inte roligt med fågelbajset på balkongen.
Kul med landskampen på fredag. Hoppas vi får se KUNGEN i action.