lördag 11 mars 2023

Bokmärke


Idag gör jag det riktigt, riktigt enkelt för mig. Jag citerar bara brevet som jag fick av LillaSyster för några veckor sedan. Ja, brevet innehöll såklart ett bokmärke också. Ett bokmärke som fanns med i ett paket från Anki.

<< I paketet från Anki fanns det även ett bokmärke som hon hittat i en bokhandel. Först tänkte hon på mig, men sen skriver hon också i brevet att om jag vill så kan jag ju vidarebefordra det till dig. Sen fick jag ju själv välja om jag ville skicka det som bild eller ge dig det på riktigt.

Jag tänker att du har mer glädje av det nu när jag kör de flesta av mina böcker på läsplattan. Och så kan du ju tänka på mig och Anki då du plockar fram rätt sida i boken=) Alla hem behöver ju en katt… så självklart ska du ha bokmärket.

Det smidiga med de här två katterna är att de varken drar in möss, ödlor eller fåglar. Du behöver ingen kattlåda och ingen som väcker dig med ett högt jamande om natten. Däremot går du miste om det där gosiga, när katten ligger i knät och spinner som en tok samtidigt som du läser.

Jag och Anki önskar dig många härliga läsdagar på balkongen.>>

Älskar Blogglandia och älskar mina bloggkompisar:-) Tusen tack:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

11 kommentarer:

nalta norrland sa...

Så gulligt ☺️
Idag blev det inget bokmärke hos mig, ifall jag orkar lite senare blir det ett Hoppa på tåget-inlägg i min alternativa blogg.
Jag gjorde en uppdatering om ME i min blogg… jag mår skit 😓
När jag inte orkar ta mig ut på promenad då är det dåligt ställt 😥
Ikväll Sista Chansen 🤪 vem vinner årets Melodifestival?
🤗

Hanneles bokparadis sa...

Riktigt mysigt bokmärke, jag är kattvakt åt sonens katt när de inte är inte är hemma 🐈🐈‍⬛

femfemman sa...

Det var ett fint bokmärke! Här har vi två levande katter. De gillar inte snövädret heller.. Bajs och härtussar lämnas inomhus. Hårtussarna är lite varstans. Det förstnämnda i för saken avsedd låda! God kväll!

LillaSyster sa...

♡ 🐈‍⬛ ♡
Ha det gott!

Geddfish ♥ sa...

Ett sånt underbart bokmärke! Säger jag, kattälskaren nr ett.
I brist på annat, eller mer som dällsksp, sitter jag nu och kollar Mello.
Programledarna får ok poäng denna gången.
Önskar dig en god kväll🥰

Äventyret framtiden sa...

Så fint bokmärke, kattmänniska som jag är tycker förstås väldigt mycket om det. Här finns ingen grannkatt längre, fina Fina och hennes hund Koi flyttade för en vecka sedan till "lillhusse", sonen i grannhuset, som nu står helt tomt. Grannhuset alltså! :)

Ditte sa...

Härligt! Ett jättefint bokmärke och ett väldigt omtänksamt brev. Rörande! Gillar också tanken med de lättskötta katterna.
Och visst får du många fina läsdagar på balkongen.

Klimakteriehäxan sa...

Bra tänkt kring det där bokmärket! Och kanske skulle man ha katt ... supermysigt ofta, men där finns ju ett och annat som bromsar ... och så tycker jag inte att katter ska bo i lägenhet egentligen.

Guldkryckan sa...

Ett bokmärke i min smak ju, katter är min grej minsann. :)
Ser också fram emot alla dagar på balkongen kommande sommar, härligt.

Ha det så fint nu Bp.

Susjos sa...

Men åhhh, vilket underbart bokmärke du har fått, av både Anki och Lillasyster, så fint av dem, och ett sånt trevligt brev ;-) Blogglandia är fantastiskt!
Kram!

Carita Liljendahl sa...

Kattälskare eller inte - men bilden är fin!
Och underbart att du får bokmärken av dina kompisar.
Jag har också tänkt på dig, så ... One day, kanske :-)