torsdag 2 mars 2023

Tråktorsdag


Nya "blommor" hos stamstället Starfish & Coffee. Suckulenter gillar jag skarpt. Plastblommor däremot avskyr jag. Men dessa två fick jag kolla två gånger för att konstatera att de inte var äkta vara. De är ju riktigt söta tycker jag.



För mig personligen blev det absolut ingen Tråktorsdag idag, inte tråkigare än vanligt alltså;-) Mindre roligt blev det dock för de fyra tjejerna i stafetten på skid-VM – ”bara” ett brons. Tänk så bortskämd vi har blivit efter alla svenska medaljer som damerna tog hem i början på mästerskapet. En bronsmedalj känns nästan som en storförlust. Märkligt! 

TV6:ans VM-studio
Har inte följt skid-VM lika minutiöst som ett fotbolls-VM, men en sak kan jag säga - Peter Jihde och Johanna Ojala är inget lyckat värdpar för ett skid-VM. Peter Jihde verkar vara totalt uttråkad och Johanna Ojala oengagerad. Expertkommentatorerna Johan Olsson och Teodor Peterson däremot kan sin sak och är värda att lyssna på.

Reklamavbrott
Och alla dessa eländiga reklamavbrott. Tråkigt är ju bara förnamnet. Sportbladet har förresten också uppmärksammat den undermåliga kvalitén av sändningarna. Bra, då är jag inte ensam om min kritik. Ska nog fundera på journalistyrket efter proffsfotbollslivet i mitt nästa liv;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

PS. Bilderna är dagsfärska men har ingenting med inlägget att göra. DS.

13 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

De är läckra de där suckulenterna. Jag gillar också suckulenter och plastblommor får gärna vara även här. I och för sig så bor jag i en blomsteraffär nu för tiden, gratis plock nästan överallt.
Man blir lätt bortskämd när det börjar bra och det gjorde det ju för svenska damerna.
Kanske att Jihde och Johanna har hållit på för länge med samma sak och skulle behöva få göra någonting annat ett tag?

femfemman sa...

Tycker absolut att du ska bli expertkommentator. Varför vänta till nästa liv! Känns lite osäkert! Bättre med en senior expert redan i morgon. God kväll!

nalta norrland sa...

Förlåt men jag tyckte det nästa var kul galghumor 😜 När sportprofiler säger att Sverige kommer att ta guld i stafetten för Sverige är bäst, att ta ut segern i förskott.. Men för skidtjejerna car det väldans tråkigt. Att ramla och bryta en stav måste ju vara otur.
Suckulenter är fina, det tjockbladiga växter kräver ju mindre skötsel och han möjligen leva längre här hos oss .
Plastblommor är fruktansvärt 😕
🤗

LillaSyster sa...

Jag älskar också den termometern ♡♡

Instämmer i din analys av programvärdarna. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Suckulenter, heter de så, har nog hört ordet i alla fall, kul att det var levande och inte i plast! Det ser ut att du haft en date med grannen igen, mackorna ser supergoda ut!
Hann se skidtjejernas upplopp idag, och såg att Sverige fick brons, kul! Men kommentatorerna har jag inte sett eller hört...:-)
Då är vi två som inte haft en tråktorsdag idag!
Ha det gott!
KRAM

Klimakteriehäxan sa...

Man gör märkligt naturtrogna fuskblommor/växter nu för tiden!!!
Delar helt din känsla efter skidstafetten (det blev en "tanke" på kvällskvisten).
Trist att sändningarna från skid-Vm haltar. Men skidskyttet i SVT fungerar. I morgon håller vi nya tummar för tjejerna!

Ditte sa...

Håller med dig om att jag också gillar suckulenter men av det levande slaget. Men dessa har i alla fall bra kopior. Bra så.TRevligt med ett besök här och mackorna ser jättegoda ut.
Tja, trist för tjejerna med stafetten. Och det är ju svårt också att ta ut ett lag. Hade en annan kombination av skidåkare lyckats bättre. En fråga, men inget svar.
Ja, reklamavbrotten förstör ju så mycket.Och de pågår ju numer i så mycket när det kommer till sport.
Bra om du funderar på journalistyrket men du hinner nog även med fotbollsproffsets karriär. Inga problem.

KajsaLisa sa...

Sportjournalist skulle passa dig, mackorna såg gode ut. Jag fick vara kreativ idag för att uppfylla tråktorsdagen.

Paula sa...

Och jag som grinade över att Finland missade medalj! De var ju så duktiga, det var bara det att tre lag var ännu bättre...
Suckulenterna gillas skarpt, såna borde jag satsa på som glömmer bort att vattna.

tant Hannele sa...

avskyr ingenting men haft sidenblommor hemma

Annika sa...

Vilka goda mackor!!
Mums.
Ja jag gillar inte heller fejkblommor av ngt slag hur välgjorda de än är.

DU ska absolut blir sportjournalist i nästa liv. Passar dig som hand i handske,

Torsdagar är verkligen trevliga dagar för det allra mesta!

Reklam ja, hopplöst!!!

BP, ha det nu riktigt bra så hörs vi snart igen!!!

christian sa...

Inte mycket tråkigt där kan jag tycka...ja förutom den usla kvalitén på sändningar från skiv-vm, håller med till 100%, jobbigt att se om man inte ser i efterhand och spolar förbi all reklamskit.....

P.s. Goda mackor... :)

Trevlig helg!

Carita Liljendahl sa...

Suckulenter är fina och ganska lättskötta.
Mackorna ser goda ut, jag blev sugen - måste göra en macka nu :-)