tisdag 9 april 2024

Äntligen:-)

Idag var det äntligen dags. Grannens väderapp visade 18 grader, min var mera blygsam med sina 15,7 grader, men allt som är varmare än två plusgrader är ju en bonus. Alltså var det dags för t-shirt, vårjacka och inte minst "sommarskor. Ja, och självklart begav vi oss till stamstället Starfish & Coffee, där jag tog alla bilder jag lägger upp idag. Enjoy!

Ett nytt läckert surfbräde upptäckte jag hos Starfish&Coffee idag.
Färgglad självsortering av ölburkar i en trälåda.


Vårpremiär för mina Skechers. Nej, de är inte nya, utan tvättades i tvättmaskin och 40 grader i november ifjol;-)


Utsikten från Starfish&Coffee över Täby Park och infartsparkeringen är ingen höjdare. Det är idag som Arkitekturupproret kommer offentliggöra Sveriges fulaste och snyggaste byggprojekt för år 2023. Två av byggnader ni ser på bilden är nominerade i respektive kategori. Det roliga är att husen ligger bredvid varandra.

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det ska bli spännande att se, vilket i och för sig betyder att du bara måste visa vilket av husen som ev. är en vinnare eller en förlorare. Ser förstås ingen större skillnad alls där. De ser väldigt likadana ut..
Dina Skechers ser vårglada ut. Ölburkarna i trälådan också.

LillaSyster sa...

Det har ju varit kalasväder i dagarna två nu!
Cyklade hem igår i bara t-shirt och en tunn jacka. Jympadojor har jag kört med ett bra tag. Jag brukar hinna slita ut mina Skechers innan det skulle vara dags för tvätt. Har nog bara tvättat sandalerna. Ska bli spännande och se vilket pris husen tilldelas. =)

femfemman sa...

Härligt väder. Har blivit så grönt i naturen. Snygga skor... och strumpor.

Ditte sa...

Instämmer helt i att det var en strålande dag. Tänkte att du nog skulle ta dig till "Starfish & Coffee. Fina bilder.
Var ute för egen del på en båttur från Ropsten, via Ekudden, Mor Annas Brygga och Storholmen. Sen gick vi i land på Ekudden och tog oss via vattnet till Djursholms C och fikade på "Gateau" . Blev inte så många steg idag, lite svårt att gå- Men bra med båtturen.

Snygga Skechers, färgen. Och tänk, bra tips, att tvätta dem- Ska nog också göra det.
Har helt missat Arkitektuppropet i år men får i kväll ta mig an det.
Instämmer i att usikten från Starfish & Coffee inte är en hit men fokus får vara på annat. Går ju bra det också-

Susjos sa...

Man trodde knappt det var sant idag- att värmen har kommit ( men inte för att stanna ?) Fick leta fram en tunnare jacka när jag skulle till Vendelsö idag. Underbart väder!
Så snygga och sköna skor du har, liknar mina "icebugs"!
Spännande med husen ,vilket är snyggast och vilket är fulast tro?
Kram!

Hannas krypin sa...

Du får skriva sedan om något av husen vann. Så härligt att det är över 10 grader ute. Hela själen lever upp tycker jag.

Barwitzki sa...

It's the dream to wear sneakers again... good idea about washing them in the washing machine.
Like new :-) well done.
A hug to you.

Annika sa...

Hej BP! Back in the game again!
Kul att kika in hos dig!
SÅ fint väder äntligen. Herregud vilken sörja till väder det var under min tid i Sthlm. SÅ grått, rått och kallt. Några få underbara undantag. Men nej, vilken tråkig vädermars.

Gotta love Sketchers, älskar det märket. SÅÅÅÅ sköna dojjor.
Har slitit ut många sådana. SKÖNA!!

Ha en fortsatt bra dag, bästa BP!!!!

Guldkryckan sa...

Cola zero räknas nog inte som öl men ändå. ;)
Måste köpa nya dojor här för våren, räcker tyvärr inte att tvätta de gamla denna gång....men nästa gång ska de nyare tvättas, jag lovar. ;)

Ha nu en fin onsdagskväll Bp.

Klimakteriehäxan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.